Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

*1E Kweekalert* 5X Og Kush Huismerk

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

graag wil ik in dit topic mijn eerste kweekje met jullie delen. Ik ben niet hals over kop uit het niets begonnen, maar heb me zeer grondig ingelezen, o.a. op dit forum natuurlijk. De keuzes die ik bij het verzamelen van mijn setup heb gemaakt zijn weloverwogen, op basis van ervaringen van anderen, de beschikbare ruimte en mijn persoonlijke eigenschap om grondig en nauwlettend te werk te gaan. Goed voorbereid is immers het halve werk. Om een optimale balans tussen 5 planten, 90x90cm oppervlakte en een 400w lamp te krijgen, wil ik een SCROG gaan toepassen.

 

Veel plezier bij het lezen van mijn verslaglegging, heb je nog op- of aanmerkingen, voel je vrij om ze te delen!

 

De setup:

Mammoth Pro 90 90x90x180 cm kweektent

Secret jardin DP60 60x40x60cm incl. Verlichting TL 2x55w

LUMii 400W EVSA set, Plug&Play (HPS-lamp, kap en EVSA)

Soler&Palau Duct fan TD 350/125 SILENT 380m3 max.

Prima Klima INDUSTRY PK1603 360m3

Variac Regeltrafo 500Watt + Aansluitkabel

Davin DV-12

GARDEN HIGHPRO LIGHTHANGER 5KG (2x)

Garden HighPro ProHygro Medium thermometer

Combiconnect 127mm 5 meter

Stekkas propagator/Nature kweekkas klein 38x24x18cm 45xjiffy

rookmelder

brandblusser

PH-meter

gieter 10 ltr.

softgrip schaar

Slangklemmen van 6cm tot 16,5cm

karabijnhaak (x4)

victorketting

spanbanden (x2)

stekkerdoos Brennenstuhl premium-line

tijdschakelaar (Gamma)

bindbandjes (100 stuks)

 

Voeding & aarde:

Plagron Growmix met perliet 50 LTR. (x2)

Plagron Lightmix met perliet 50 ltr.

Plagron Green Sensation Top Activator 100ml

Plagron Terra Bloom (bloei) 1ltr.

Plagron Terra Grow (groei) 1ltr.

POT VIERKANT 18LTR. (x5)

POT 0.55 ltr (x10)

 

Voor deze keer heb ik voor de huismerkzaadjes gekozen, als ik het een beetje in de vingers heb kunnen we altijd nog denken aan 'prijswinnaars-zaden'.

 

dag 1, 18-03, ontkiemen en dan in voorgewaterde potjes van 0.55 ltr in de voorgroeitent onder de TL:

gallery_45860_18789_201441.jpggallery_45860_18789_870364.jpggallery_45860_18789_330548.jpg

Middels de 100% ontkiem-methode, hoewel dit echter niet betekent dat ook 100% uiteindelijk boven de grond uit komt. 1 zaadje bleek na enkele dagen bij nadere inspectie te zijn veranderd in smurrie. Omdat ik op dag 1 al vrijwel direct dacht dat het beter zou zijn om een reservezaadje mee te kiemen, heb ik er gauw eentje bijgegooid. Deze dag vertraging zie je ook terug bij de 1 van de 5 overgebleven plantjes (hieronder linksachter).

 

dag 7, de aarde is hier inmiddels drooggetrokken en de plantjes krijgen vanaf hier om de dag ong. 40-50ml, afhankelijk van wat de weegschaal aangeeft. Ik heb alle potjes van tevoren zonder water gewogen, zodat ik precies weet wanneer ze weer wat nodig hebben:

gallery_45860_18789_1056173.jpg

 

dag 9, vanaf hier ben ik begonnen met héél voorzichtig 1/3 van de aangeschreven hoeveelheid Grow-voeding mee te geven, omdat de Lightmix van Plagron voor één week voorbemest is. Als ik ze straks overpot in Plagron Growmix, zal ik even terughouden met voeding omdat deze in principe voor 3 weken voorbemest is:

gallery_45860_18789_2799760.jpg

 

dag 11:

gallery_45860_18789_1855789.jpg

 

dag 13, gisteren:

gallery_45860_18789_1537829.jpg

 

Verder heb ik gister alvast de 18 literpotten gevuld en voorgewaterd met 2 liter per pot, deze kunnen alvast in de tent staan onder een zeiltje, zodat ik de plantjes dit weekend kan overpotten in hun uiteindelijke medium. Bij een eventuele 2e kweek kunnen de plantjes prima 3-4 weken voorgroeien in het voorgroeitentje; nu staat de grote tent echter leeg en kunnen ze in principe al onder de HPS-lamp maar voor de energierekening en de ervaring wou ik ze onder TL tot dit stadium grootbrengen.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes! :popcorn:

 

Veel succes met je eerste kweekje. :tu

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, netjes verzorgd allemaal, je plantjes boffen met zo'n goeie baas en dat is aan ze te zien, ze staan er prima bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom pindarots..

Zo te zien goed bezig..

 

Volgende keer mag je ze direct in de 18ltr. zetten

 

Ik denk, dat Pindarots,

heel goed weet, dat een aantal malen verpoten,

mits op het juiste moment en de juiste manier,

zorgt voor een goed ontwikkeld wortelstelsel

en daarmee voor een goed ontwikkelde plant.

 

Bovendien, heb je op die manier een stuur instrument qwa voedingsbodem.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!ik ben begin dit jaar ook met me eerste kweekje begonnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Áltijd janken als iemand zich nie in leest o.d. en nu hoor je niemand de beste man complimenteren?

 

Ziet er top uit en zo te lezen gaat dit helemáál goed komen! Ik twijfel er niet aan.

 

Succes, ik ga mee spieken!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Fijn om te zien dat je je goed voorbereid hebt :specool

 

Op deze manier komt het vanzelf wel goed.

 

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Props voor je huis rocker ! ziet er goed uit allemaal. S6. Ik blijf volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Áltijd janken als iemand zich nie in leest o.d. en nu hoor je niemand de beste man complimenteren?

 

 

Ik stak mijn duimen toch op..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed voorbereid man.

Volg met interesse.

Zie het wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom pindarots..

Zo te zien goed bezig..

 

Volgende keer mag je ze direct in de 18ltr. zetten

 

Ik denk, dat Pindarots,

heel goed weet, dat een aantal malen verpoten,

mits op het juiste moment en de juiste manier,

zorgt voor een goed ontwikkeld wortelstelsel

en daarmee voor een goed ontwikkelde plant.

 

Bovendien, heb je op die manier een stuur instrument qwa voedingsbodem.. :verrygood

 

Ik wil geen discussie uitlokken over overpotten.

Ik lees met interesse de posts over het juist vermijden van overpotten.

Echter pot ik zelf 2 x zorgvuldig en goed getimed over om bepaalde redenen.

Van voorgroeipotje (onder 600Watt wit licht / zaai- en stekgrond) naar 3,5 liter (onder 600Watt wit licht / zaai- en stekgrond gecombineerd met voorbemeste potgrond) en dan nog een keer naar 30 liter (600Watt bloeilicht / voorbemeste potgrond).

Heb hier hele goede ervaringen mee.

Verder maar weer ontopic.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen dank voor de bemoedigende woorden, fijn om van ervaren mensen hier te horen dat ik tot nu toe op de goede weg ben! Met een mooi plaatje het weekend in dan maar.

 

dag 15:

gallery_45860_18789_2050944.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er helemaal top uit goed begin,

van een nette kweekverslag

succes alvast ik schuif aan

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien dat tussen dag 7 en dag 16 het watergift al verdubbeld is. De plantjes trekken het potje, dat ik per gift 50-60 ml + Terra Grow naar aanbeveling geef, nu al in 1 dag droog. Dit is voor mij een teken dat het wortelveld zo goed ontwikkeld is in de afgelopen week tijd, dat het inderdaad tijd is om ze over te potten in het eindmedium van 18 liter.

 

Vraag 1: wat is de beste methode om de plantjes van TL aan HPS te laten wennen terwijl ik ze in dit proces overpot?

 

Vraag 2: OG Kush is een voornamelijk indica-genetisch soortje. Ik heb op dit forum gelezen dat je de HPS-lamp voor dergelijke soortjes het beste hoger dan de voorgeschreven vuistregel kunt hangen, tot wel bovenin de tent, omdat je wil dat de plantjes ná TL-licht nog iets gaan strekken zodat ik het toekomstige SCROG-net goed vol ga krijgen middels knakken. Bevestigen de ervaringsdeskundigen m.b.t. SCROG hier dat ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm.

 

Ik wil me op dart punt niet als de deskundige opwerpen,

maar ik kijk naar mijn plantjes cq bladeren.

 

Als die een beetje omhoog staan,

geen schuit vorming hebben, of ook maar enig zins omhoog staande randjes,

kan ze het hebben.

Dat gaat dan over de straling,

mijn max temp mik ik op 28 graden.. en min 20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat je met zaadjes werkt zou je ze er direct boven kunnen mikken die hps op 60 cm of dag 1op90cm dag 2op80 en zo afbouwen tot 50-60cm

maar je wilt ze nog wat laten strekken zeg je maar dat komt wel goed met dit soortje volgens

mij want het is met een haze gekruist dacht ik

dus die groeien alsof hun leven ervan afhangt

??

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen vaak meer hebben dan je denkt.

Ik heb zelf de mogelijkheid om komen vanaf 250 watt groei lamp,

Naar 400, 500, 600,660 watt. bloei lamp

En dat schakel ik in een week op..

 

En wat Kechich zegt,

De hoogte/hoeveelheid van de lamp is bepalend voor de groei van de plant.

Veel licht/laag bossige planten,

Minder/hoger, meer strek.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de plantjes eergisteren overgepot en in de grote tent geplaatst. De potten had ik enkele dagen ervoor al ingewaterd, maar omdat ik na het verpotten nog wat aarde heb moeten toevoegen om de potten volledig te vullen, heb ik ze rond de stam nog ieder 150 ml + grow meegegeven en daarna met plastic afgedekt. Ze zullen nu voor de komende week in ieder geval genoeg hebben. De temp. is op dit moment gemiddeld 29-30 graden zonder fan. Verwacht dat wanneer ze wat groter worden, de temp lager uitkomt. Luchtvochtigheid 35%, eigenlijk te laag maar ik denk dat ik het maar zo laat?

 

gallery_45860_18789_208233.jpg

 

Zo staan ze er nu bij. De middelste heeft een beetje een afwijkende groei m.b.t. de internodes, hij groeit niet mooi symmetrisch mee zoals de rest. Is dit een voorbode voor een slechte plant?

 

normaal:

gallery_45860_18789_228472.jpg

 

afwijking:

gallery_45860_18789_456776.jpg

 

Wat zou een mooi moment zijn om te toppen, met in het achterhoofd dat ik wil gaan scroggen? Als ik het goed interpreteer lijkt het dat ze nu voorbij de 3e internode zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer even een update.

 

22 dagen groei: Hier zijn de plantjes net getopt na de 4e internode. Ze krijgen, na 5 dagen niets, om de dag een halve liter water.

 

gallery_45860_18789_1049549.jpg

 

26 dagen groei / dag 1 bloei: vandaag de klok om naar 12/12, ze groeien momenteel als kool en met het oog op dat ze nog wel 3 weken door blijven groeien lijkt dit me een goed moment. Eén dezer dagen ga ik een netje spannen, waarschijnlijk stap ik af van het idee om te scroggen, omdat met zorgvuldig knakken je ook een mooi gelijk veldje kan bereiken.

gallery_45860_18789_920366.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...