Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

triforceNL

7Xbig Budd Fem. 5X Northern Light Fem. 5X Master Kush

Recommended Posts

Beste leden,

 

ik heb mijn kweekje ook van start, hier even in het kort hoe ik ben begonnen,

 

ik heb me seeds laten ontkiemen en ze staan sinds 11-03-16, onder een 400watt HPS Groei lamp,

 

Ik gebruik 7L potten om ze voor te groeien, hierna pot ik ze om in 11L potten,

 

vervolgens gaan ze onder de HPS lamp 2x400watt, in een secret jardin DS120.

 

Jullie hulp is altijd welkom, en eventuele tips ook!

Ik maak gebruik van 2 fan's om de hitte een beetje te regen met de lucht circulatie,

ook gebruik ik een luchtbevochtiger en hou ik de temperatuur gemiddeld onder de lamp op : 27,2/28,6 en luchtbovhtigheid 70/80%

boven in de hoek van de tent heb ik nog een temperatuur meter, daar staat de temperatuur op : 24,4/26.5 en luchtvochtigheid op 75%.

 

de lamp afstand heb ik ongeveer op 40/50cm van de babies :)

 

ik gebruik de aarde lightmix van atami.

 

ze staan nu dus ongeveer 2 weken in de groei, ( de northern lights kwamen wat later uit zaad , verschil 1 week )

ik heb ze nog geen wortel voeding gegeven, is dit wel aan te raden om nu al te doen ? , water doe ik ook nog niet afzuren, geef om de 3 dagen 250ml water,

 

graag zou ik willen weten wanneer ik ze het beste kan overpotten, en kan beginnen met groei voeding, aangezien de lightmix ook nog voeding bevat.?

 

oja, ik ga de canna voedingslijn gebruiken dus mijn voedingschema word van canna ( Aarde ) zoals die op internet staan @ google ( goed genoeg denk ik zo )

 

 

Foto's zullen volgen )

 

foto 1 :

2wekengroei

 

 

tips en commentaar YES please :)

 

alvast thanks for the followers ! :)

 

Met vriendelijke groeten,

TriforceNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik de eerste :P

 

Tip! Zet je lamp er wat dichter op ze zien er wat gestrekt uit 400watt circa 40cm erboven, en copieer de bbcode om foto's te posten kijkt wat makkelijker :)

gallery_41730_17324_5069435.jpg

 

Voor de rest veel succes met je kweek ik zet mn stoel klaar :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zal ik zeker doen! Was bang dat ze zouden verbanden, bij het oppotten zal ik ze ook wat dieper in de grond zetten,verder nog iemand ? :) greetzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft ieder1 toch met 2 lampen in een 120x120 tent??

 

Kun je beter 1000 watter dimmen naar 750.. Of

Zoals de meeste gewoon een 600er of 600 met boost 660-690

 

Hoeveel m3 afzuiging heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna? Begin maar met alles op dat schema te halveren, met wat ze daar op zetten komt t alleen goed als alles meezit.

 

Ik schuif aan!

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft ieder1 toch met 2 lampen in een 120x120 tent??

 

Kun je beter 1000 watter dimmen naar 750.. Of

Zoals de meeste gewoon een 600er of 600 met boost 660-690

 

Hoeveel m3 afzuiging heb je?

 

klopt, ben ik met je eens, maar had dit setje nog liggen en pas 2 nieuwe lampen gehaald, en zoiets van lets roll :P,

 

afzuiging is gewoon die erbij zat , bij een 120DS,

 

hoeveel moet zo'n 100watter dimbaar kosten met vsa dan?

misschien een idee voor de volgende kweek!

thanks voor de tips :)

 

Canna? Begin maar met alles op dat schema te halveren, met wat ze daar op zetten komt t alleen goed als alles meezit.

 

Ik schuif aan!

 

Is het aan te raden nu al te beginnen met wortel stimulator ( ryhzotinic in de canna lijn ) en GROEI/vega voeding ? ( ook canna uiteraard )

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeivoeding en rhizotonic kan je nu wel voorzichtig gaan meegeven, overpotten ook zo snel mogelijk doen, dan krijgen ze nog ff de tijd om goed door te wortelen voor de klok omgaat.

Die rhizotonic stimuleert wortelgroei, dus die zeker erbij gooien, groeivoeding maar n klein beetje omdat ze direct ook weer 5 liter verse grond met beetje voeding erin krijgen.

 

 

2x 400w moet opzich wel kunnen in een 120 tentje, als je de temperatuur op max 27 weet te houden.

Anders liever 1x600, dat werkt mits je een redelijk afzuigertje hebt altijd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedoeld je daarmee de temp onder de lampen of in de hoek boven heb ik ook nog een temp meter ( logisch ) verschilt die +-3 graden als onder de lamp,

afzuiger is gewoon standaard wat bij de DS120 hoort, weet het even niet uit me hoofd, maar zal volgens mij wel lukken, word dus morgen ompotten en dan zal ik nog een foto maken :)

 

thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best veel strek. Lamp lager kan een oplossing zijn.

LV lager is ook een oplossing.

Je werkt met zaailingen, niet met stekken.

Zaailingen gedijen prima met een heel veel lagere LV.

Te hoge LV bevordert strek.

Concrete getallen; bij mij staan 2 weken jonge zaailingen onder 600 Watt MetaalHalide op 45cm.

Temperatuur 27

LV 11%!

Minimale strek, maximaal bladontwikkeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 graden luchttemperatuur tussen de hoofdtoppen, of in ieder geval op die hoogte zeg maar.

Dat t midden onder de lamp nog wat warmer is komt door de stralingswarmte, daarvoor heb je (als t goed is tenminste) een clipfannetje oid onder de lampen doorblazen om die warmte door t hok te verspreiden.

Clipfannetje helpt ook tegen strek trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb 2 fans net onder de lamp hangen , inderdaad voor de hitte en de babies een beetje de beschermen, heb ze trouwens vandaag gewaterd , ieder 300ml water en rhizo en beetje groei grtzz

 

Tevens heb ik ok een luchtbevochtiger lopen, deze dan maar een tijdje uit zetten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit een luchtbevochtiger gebruikt, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Volgens mij heb je geen k#t aan zo'n ding, behalve om stekken de eerste paar dagen wat sneller te laten aanslaan als ze net uit de propagator komen.

 

Pas je op met water geven? Te veel is VEEL schadelijker als iets te weinig.

Ff elke pot optillen om te oordelen of er water bij moet... niet alle planten drinken evenveel.

Als er een paar nog lang niet alles ophebben en jij blijft er blind water bij pleuren komt t niet goed. (Been there done that...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wacht nu ook even paar dagen met water geven erna pot ik ze om van t weekend heb ik tijd ivm werk :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak dan ook eens een fotootje van de opstelling/afzuiging/electra enzo, en post wat details/specs van afzuiger/filter enz.

Wie weet kunnen we je nog behoeden voor rampen/ongelukken of beginnersfouten.

De plantjes zijn t belangrijkste onderdeel van je verslag, maar wat achtergrondinfo is ook altijd handig, ook voor jezelf om later terug te kunnen kijken naar stomme details als begindatums, hoeveelheden gegeven voeding, temperaturen enz.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41730_17324_787925.jpg

 

stroombordje :) 2x400watt

 

gallery_41730_17324_2577476.jpg

 

op moment 1 400watt groei HPS ( komende week vervang ik die door 400watt bloei HPS )

als ze gaan toppen wil ik de 2e lamp erbij aansluiten om ze een boost te geven , wat denken jullie? :innocent:

 

gallery_41730_17324_1867457.jpg

 

soort demper zelf gemaakt :P werkt een klein beetje maar niet veel haha ! :whistle:

 

gallery_41730_17324_5559550.jpg

 

1 april precies 2 weken voorgroei op 18/6, na het ompotten nog even laten doorgroeien of meteen over op 12/12? :innocent: :whistle: :whistle:

 

 

greetzz tips are welcome ! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb 2 fans net onder de lamp hangen , inderdaad voor de hitte en de babies een beetje de beschermen, heb ze trouwens vandaag gewaterd , ieder 300ml water en rhizo en beetje groei grtzz

 

Tevens heb ik ok een luchtbevochtiger lopen, deze dan maar een tijdje uit zetten???

 

Ja hoor, uit dat ding.

Niet over twijfelen, gewoon doen.

Houd de eerste 10 a 15 uren je zaailingen maar in de gaten.

Komt helemaal goed.

Is een luchtbevochtiger een onding? Zeker niet.

Lees ook wat scirocco hier schrijft over het gebruik van een luchtbevochtiger bij stekken.

Dan is in de meeste gevallen een luchtbevochtiger onmisbaar voor de eerste 24-72 uur wanneer je gaat knallen met licht (en dus ook warme en droge lucht).

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

succes met je kweek ik schuif aan :j

dat schakelbordje is wat veiliger voor mij om op ijzer of een gipsplaat te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook niet zo'n fan van houten schakelbordjes, maar dit zit er niet echt heel dramatisch uit ofzo.

Het zal me benieuwen of je de temperatuur onder controle houd met 2 lampen aan...

 

Overpotten, paar daagjes 18/6 en dan maar eens de klok om gaan zetten anders heb je straks een hok tot t dak vol met 800w erboven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trafo's worden snoeiheet,

Dat vind die lamineer laag op dat tafeltje niet leuk dat weet ik zeker.

Pak een stuk gipsplaat of steen of schroef ze aan de muur :P

 

Automatische brandblusser erboven is ook geen overbodige luxe ;)

Ik vertrouw die dingen nog voor geen 5 cent ( de trafo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe een afstandhouder onder je trafo.

ca 1cm, dan kan hij van onderen ook iets koelen.

En heb je in ieder geval geen contact meer op je plankje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zal ik idd doen thanks , safety firstt:)

 

zodra ik op locatie ben en ze hebben overgepot dan zal ik foto upgraden greetzz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...