Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Strawberry Sour Diesel, Rollex Og Kush, Super Lemon Haze.

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn nieuwe soortjes binnen, 10x Strawberry Sour Diesel en 10x Rollex OG Kush van Devil's Harvest en 5 Super Lemon Haze van Greenhouse Seed Company, allen gefemd.

 

gallery_45199_18778_17071.jpg

 

Mijn bedoeling is wat geluk te hebben en uit deze planten mooie moeders te kunnen selecteren en daarmee mezelf van puike stekken te kunnen voorzien.

 

gallery_45199_18778_86473.jpg

 

Ze staan sinds vanavond te ontkiemen in Root Riot pluggen, onder tl en op een warmtematje. Ernaast staan voorlopig nog de Sensi Skunk stekken die als de zaadjes goed op zijn gekomen hun plek in de kliko zullen krijgen.

 

gallery_45199_18778_45236.jpg

 

De ruimte waarin ze zullen groeien en bloeien meet 3.3x2.3 meter. Ik wil ze op losse stukken steenwol slabs zetten en ze individueel op laten groeien. Met die losse stukken slabs kan ik lekker schuiven en zo elke plant de optimaal beschikbare ruimte geven.

 

De SLH wil ik in een verticale scrog zetten, met twee verticale 600 watters mét kap als belichting. Ik schat in dat ik ze zo beter kan belichten en ook dat ze beter in de beschikbare ruimte zullen passen.

 

De SSD en de Rollex wil ik gaan toppen, hoewel ik dat liever niet zou doen. Maar wat ik begrepen heb over hoe hoog deze soorten worden zal ik wel moeten toppen. Ik zou liever niet toppen omdat ik wil zien hoe de planten zich van zichzelf ontwikkelen. Als er iemand iets meer weet te vertellen over hoe deze laatste twee soortjes zich qua hoogte ontwikkelen zonder toppen, vertel!

 

Voorlopig weinig spectaculair nieuws hier, maar als ik me niet vergis met deze soorten komt dat allemaal vanzelf wel. :spliff:

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessante soortjes :)

 

waarom heb je voor feminized gekozen? ik snap nooit waarom pro kwekers voor dit hermazaad kiezen. Doordat iedereen tegenwoordig voor fem gaat zijn regulars steeds minder goed verkrijgbaar. Veel banken bieden het niet eens meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hé, ben echt reuze benieuwd naar het eindresultaat, en hoe ze het zullen doen de komende maanden. Ken jij ze, qua kweek of rook?

 

GHS verkoopt enkel fems. Ik heb een beetje haast, wil voor de zomer echt losgebroken is nog een keer op mijn gemak met 6 lampen draaien. Elke week telt nu. Bovendien, hoewel ik me hier eerlijk gezegd niet in heb verdiept, zie ik niets verkeerds in fem zaad als het van een betrouwbare bank af komt. Ik neem aan dat GHS en DH beiden een prima dame hebben geselecteerd om deze zaden mee te maken. Ik zie wel hoe het uitpakt, ik ga er van uit dat ik met een beetje mazzel wat leuke phenos tegenkom.

 

Is dat niet zo en blijk ik geen echte klappers in huis te hebben gehaald dan ben ik wel van plan om nogmaals zaad te kopen, maar dan wel van regulars. Daar zou ik dan van de zomer onder het aantal lampen die de warmte toestaat wat mee gaan doen.

 

Maar ik hoop dus dat er tussen deze 25 zaden minimaal één leuke produktie-moeder blijkt te zitten. Lijkt me stug dat deze zaden rotter uitpakken als die berg sensizooi die slechts tijdverlies is gebleken.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, verticaal zie ik helemaal zitten, wat ik zo gezien en gelezen heb is veelbelovend. We zullen gaan zien hoe dat allemaal precies uitpakt. Een hek achter de planten, deze daar uitgestrekt tegenaan binden en dan wat lampen verticaal hangen en zodoende één zijkant vol licht zetten.

 

Dank, ik ga mijn best doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSD heeft behoorlijk wat strek... Heeft ze meegekregen van de Sour Diesel. Hangt natuurlijk af welke pheno ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker ! Vind het wel mooi om te zien dat een "pro" kweker ook gewoon lekker met de GHS aan de slag gaat. Nu heb je ook wel een mooie uitgekozen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro kweker, hoe dat zo? Dit is mijn derde kweekje hoor, en voorlopig zijn de zaden nog niet eens ontkiemd. :whistle:

 

Ja, de SLH is een uitzonderlijke plant, voorzover ik heb begrepen, ik hoop op een mooie lemon pheno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes en dat je maar geen herma of mutanten gedoe krijgt.

 

GHS alleen nog fems.. fijne zaadbank is dat dan :thumbsdown:

Alle genetica naar de klote helpen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ik hoop met je mee. Doordat ik de planten individueel plant kan ik ze redelijk in de peiling houden, een stuk beter dan wanneer ik een veldje vol zou zetten met op elkaar gepakte plantjes.

 

Ik kan me er wel wat zinnige redenen bij voorstellen hoor, bij enkel fems verkopen. Het zou me zwaar tegenvallen als er bij de 25 femzaden die ik nu heb gekocht niet een paar uitmuntende dames zitten die in niets onderdoen voor hun reguliere zussen.

 

We zullen zien, momenteel ben ik duimendraaiend bezig de zaden de rootpluggen uit te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ! Nou je laat het er goed uitzien dan. haha. Ja het wachten op het ontkiemen...... Steek er nog maar 1ntje op dan. GHS. Hoor er veel crap over. Mijn ervaringen zijn opzich niet slecht. Al zijn die allemaal buiten. Sommige soorten waren niet helemaal stabiel. Heb drie jaar "the doctor" zaden genomen. Prima oogsten, "Chemdog" zaden. Rare wiet, maar ook dik oogsten, Het is me zelfs een keer gelukt arjens haze buiten te kweken. Enige echt rare dingen was met die kalashnikova zaden, maar die groeien binnen nu ook prima. De lemon skunk is wel de absolute favoriet. Man man man wat lekker.

 

Daarom ook wel geintresseerd in hoe dat loopt met die lemon haze. Dat moet helemaal top zijn....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ontkiemen in de root riot plugjes gaat zo te zien lekker. Ze zitten er nu 3x24 uur in. De eerste die haar koppie boven de grond uit steekt is een SLH. Er zijn op de bovenste twee horizontale rijen ook al een stuk of vier SSDtjes te zien. Op de derde en vierde rij met de ROGjes is pas 1 kiempje te zien, deze soort is blijkbaar wat langzamer als de rest.

 

De onderste 6 plugjes bevatten wat freebies die het ook van de ROGjes lijken te gaan winnen.

gallery_45199_18778_15303.jpg

 

De winnaar van de ontkiem-race, mijn eerste SLH.

gallery_45199_18778_47480.jpg

 

De plugjes zijn niet zo nat als dat ze op de fotos lijken, door de flits glinstert het nogal. Ik houd ze vochtig, maar niet zeikensnat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, verticaal zie ik helemaal zitten, wat ik zo gezien en gelezen heb is veelbelovend.

Er wordt zo veel beloofd. De kweekketel zou ook helemaal 'the bomb' zijn. Al jarenlang niks meer van gehoord.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben de heren rippert en rokkert ervaring met verticaal kweken?

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet je mag het niet proberen!!

Stel je voor het lukt? Dan gaat iedere 1 hier gigantisch op zen bek met volle tanden! (Sarcastisch)

 

Ik ben wel benieuwd naar hoe het eruit gaat zien :D

Al brengt het niks meer op, heb je het iig geprobeerd en kun je het van je lijstje afstrepen :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit aan een verticale scrog te denken omdat ik vermoed dat met name de SLH nogal hoog gaat worden. Ik heb hier niet veel hoogte en dit is mijn eerste kweek met sativas. Maar hoe het er allemaal uiteindelijk uit gaat zien zullen we kwekendeweg wel gaan zien. Hopelijk lukt het me om de boel onder de duim te houden zonder iets te verknallen.

 

Alle zaden zijn opgekomen, met uitzondering van 7 van de 10 ROGjes, die 7 zaden zijn nog niet eens gebarsten. De 3 die wel op zijn gekomen waren niet erg krachtig in vergelijking met de rest. Beetje vreemd wel, twee soorten van 1 zaadbank, van de ene 100% en van de andere soort 30%, in identieke omstandigheden. Ik verwacht ook niet meer dat uit die 7 zaden nog iets op komt.

 

Maar goed dat ik nog 5 freebies had liggen van Critical Jacks, en ik heb in elk geval 3 ROGjes, hopelijk heb ik mazzel en zit er tussen die 3 een leuke plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ouwe rokker Ik vroeg het je al eerder hier maar blijkbaar is het je teveel moeite om antwoord te geven. Aangezien ik deze topic positief wil houden en bovenal leerzaam, ook en vooral voor mezelf, nogmaals mijn vraag: Waarop baseer je je uitlatingen over verticaal scroggen, eigen ervaringen?

 

Ik zou het verder zeer op prijs stellen als je in mijn topics geen uitlatingen rondslingert zonder te melden waarop je deze baseert. Als je je wenst te beperken tot blaten zonder onderbouwing dan verzoek ik je vriendelijk daar de rest van het forum voor te gebruiken maar niet mijn topics.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat lezen/kennis op doen een hobby van me is.

En zodoende al menig poging hiertoe zag sneuvelen.. :book:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...