Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

devva13

Guerilla Vroeg Beginnen?

Recommended Posts

Hallo mede kwekers

 

Ik zie dat sommigen van jullie al wat plannen hebben voor 2016 en ik natuurlijk ook nu heb ik al

60special kush zaden gekocht bij de smartshop en ik heb al 3 spotjes klaargemaakt aleen op de grootste spot waar zo'n 35planten komen te staan is de grond heel vochtig en het veert een beetje de andere 2 spots maak ik mij geen zorgen over misschien kunnen jullie mij helpen met dit (probleem) en ik wou dit jaar vroeg beginnen ik wil namelijk 20maart ontkiemen en 1 weekje voorgroeien binnen todat de wortels hebben dus rond 30 maart zou ik ze graag in de volle grond zetten wat denken jullie hiervan?

 

Devva13

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik weet is dat de meeste buitenkwekers pas hun planten naar buiten doen na 16 mei, dan is er vrijwel geen kans meer op nachtvorst,

Share this post


Link to post
Share on other sites

50-50 kans denk ik op succes.

Ik bedoel dan, vanuit het oude gezegde april doet wat ie wil, het kan dan nog erg koud en winters worden zomaar.

Maar dat zeggende, het zal vast wel meevallen allemaal met het huidige klimaat.

 

De laatste jaren zie je steeds meer vroege erg warme voorjaar periodes, En zeer vroeg beginnen betekent natuurlijk ook dat je ook evengoed op tijd weer kan beginnen als het wel fout zou gaan.

Slaagt je kweek wel al vroeg dan kan je lekker op tijd oogsten van flinke planten zonder rot of iig met minder kans op rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half april voor mij,

maar ook om wat BigMart zegt over de klimaatsverschuiving,

helaas dan ook meer kans op hevige regen (KNMI) en dus rot..

 

Voorgroeien is zeker cool

60 spec.Kush zaden ook,

maar ikzelf zet liever

meer spots met minder planten,

35, die spot wil je toch niet kunnen missen?

Niet alles op 1 paard denk ik hierbij...

 

Dus hooguit een deel zo vroeg, n idee?

 

Love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Devva

 

Ik weet niet of je al begonnen bent maat dit is mijn idee hierover.

 

 

Als je je zaadjes plant duurt het duurt het zeker 2 weken voordat je ze op je spot kunt gaan zetten.

Na 1 week is het plantje echt nog te klein en heeft te weinig wortels om snel en goed aan te slaan. Zo vroeg in het jaar nachten zijn echt nog te koud.

De eerste 3 weken zijn het belangrijkste

Ook als je gaat voorgroeien heb je er denk ik 18 uur licht op staan.

Zet je ze dan buiten rond deze tijd is er maar hooguit 13 uur licht en schieten je planten in de bloei. Als dat gebeurt krijg je planten zo'n opdonder dat merkt je de rest van je cyclu

 

Je kunt het beste half april voor groeien en dan 1e week mei naar buiten ermee.

 

Succes ermee

 

Greetz limbo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps, Limbo kent alle redenen.

Niets aan toe te voegen.

 

voorgroeien op 18/6 en dan begin april buiten zetten, liefst in het zonnetje.

Daardoor zie je elk jaar weer tientallen kweekjes vroegtijdig tot een einde komen.

Maargoed, wietkwekers zijn zo eigenwijs als dikkepoep, dus doe wat je goed lijkt, en maak er verslag van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kon het toch niet laten,

It's onnnnn! (sinds 2 april in de grond)

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...