Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragon6521

Cbd Critical Mass

Recommended Posts

hallo

 

deze ronde wil ik van start gaan met critical mass van cbd crew

ik heb jaren niet meer geblowd omdat ik er niet meer tegen kan maar zou graag wel weer eens willen ontspannen

en dit keer zonder paniek aan val of hartkloppingen

dus ik hoop dat deze soort niet te sterk is vanwege de 5% thc

 

ik wil eerst 1 zaadje proberen om te kijken wat de soort in huis heeft en wat ik kan verwachten als ik er daarna meer zet

de bedoeling is dat zij in de dr60 komt te staan in een 14 liter pot met aarde

als lamp wil ik een led lamp proberen ( een rechthoekige ongeveer 40x20cm met paars licht )

 

ik ga haar de ruimte en tijd geven zodat ze goed kan ontwikkelen

ik ga de lamp zondag ophalen dus dan ga ik er 1 laten ontkiemen

 

nu wil ik eerst weten welke aarde ik kan nemen, het is de bedoeling dat er maximale smaak af komt

deze ronde is voor 100% kwaliteit

ik zelf zat te denken aan voorbemeste grond van plagron en de plagron voedinglijn erbij

 

nu heb ik aleen niet veel verstand van aarde kweekjes omdat ik altijd op coco's draai maar coco's schijnt nadelig in de smaak te zijn ik heb horen zeggen dat je voor de beste smaak op aarde moet werken

ook heb ik het zelfde verhaal gehoord over led. led zou meer kwaliteit brengen dan bijv tl of hps

 

zondag komen de eerste foto's en de eerste update ik hoop dat mensen me uit kunnen leggen voor die tijd hoe ik het precies aan moet pakken qua aarde en voeding ph en ec enzv en lichtschema

 

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

izza welcome,

mooie plannen; misschien is biobizz iets voor jou.

100 % biologisch en je draait er mooie wietjes op

\greetz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje: mischien is het wel wat, kan je me wat uitleg geven over biologische voeding? werkt dat ook met 2 componenten of is dat gewoon kant en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf waneer kan je voorbemeste grond voeden?

stel in de grond die ik haal zit voor 6 weken voeding, ik laat mijn plantje 2 weken voorgroeien en zet haar daarna in de bloei dan zal ze waarschijnlijk in de 4e week totaal in de bloei staan dus zou ik geen groei voeding nodig hebben maar alleen bloei voeding?

 

pff coco's werkt 10keer makkelijker hier zit niks in dus wat je geeft is wat ze krijgt! maar met aarde is het moeilijk te zeggen wat ze precies krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

even een kleine update

ik heb het zaadje 10-03-2016 te ontkiemen gelegd en sinds vandaag 13-03-2016 steekt haar kopje boven

de tijdklok staat op 18/6

de temp is 22graden en lv 90%

ik heb het zaadje in een steenwol plug laten ontkiemen en zodra de wortels zichtbaar zijn gaat ze direct in een 14 liter pot

de 14 liter pot ga ik tog maar vullen met coco's ipv aarde omdat ik even geen tijd heb voor gedoe

 

foto's: ( ze deelt de tent met moestuinpotjes :whistle: )

 

gallery_26885_18764_4406972.jpg

 

gallery_26885_18764_1433638.jpg

 

gallery_26885_18764_395047.jpg

 

gallery_26885_18764_481331.jpg

 

het is voor mij het eerst dat ik met led werk , en ben benieuwd of er iets positiefs af komt, voorlopig nog negatief VEEL HERRIE EN VEEL TE KOUD

maar we zullen zien wat het brengt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst, heb ook een tijd niet tegen wiet gekund maar ben nu zelden nog paranoia. Wat ook helpt is puur roken en de combinatie met tabak vermijden, voor mij althans.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

een kleine update

het is vandaag 16 dagen vanaf ze haar kopje boven steekt

de temp is 25/26gr

de lv 50/60%

 

het gaat niet hard maar ze bouwt wel een mooie structuur op

ze blijft tot nu toe laag en strekt niet en ze lijkt de breedte in te willen

nu begin ik te twijfelen of ik met haar ga scroggen of dat ik haar op 12/12 zet en zie wat er af komt

dit is de eerste keer met deze soort dus ik weet niet waar ze toe in staat is dus niet toppen kan risico's meebrengen

het is wel de bedoeling dat ze maximaal opbrengt dus mischien is scrog tog de beste methode

wat denken julie??

 

graag advies

 

gallery_26885_18764_4012414.jpg

 

gallery_26885_18764_615428.jpg

 

de ( kartels ) van het blad krulde een beetje omhoog dus ik heb de lamp hoger gehangen van +- 15cm naar +- 30cm

ik heb nog geen voeding gegeven dit ga ik vanavond voor het eerst doen

ik ga beginnen met 1ml coco's A+B 1ml enzym + 1 ml roots op 1 liter

hoop dat ik op een ec van 1.2 uitkom dat lijkt me een goed begin om mee te starten

 

dat was het voorlopig tips zijn zeer welkom wat ik met dit plantje kan doen voor maximale opbrengst!!

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het volledige tentje vullen met één plant moet wel lukken. Alleen zal je dan wat langer moeten voorgroeien.

 

Je kan toppen, supercroppe, knakken, buigen en/of scroggen om dit te doen. Zou haar voorlopig laten gaan want ze is nog jong.

 

Een netje waar je haar op begeleidt werkt het gemakkelijkst vindt ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ crimson is het ook mogenlijk om haar zonder te toppen te laten groeien tot ongeveer 50cm en haar dan volledig plat leggen vanaf de 1e internode

dan zet ik de pot in de hoek en leg ik haar diogonaal plat en laat haar dan weer rechtgroeien

uiteraard bind ik haar dan vast op een netje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je dan beter gewoon direct haar om moet buigen. Als ze 50cm groot is, is de stam denk ik te dik en moeilijk om nog om te buigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde meer iets van knakken om haar plat te krijgen

 

het probleem is dat het fem zaad is en ik ziet niet op een herma te wachten dus stress is geen optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is wel waar.

 

Ik las net over je herrie, ik had dat ook in mn mini hokje. Die led lamp blaast harder dan mn afzuiger. Ik ga proberen deze te vervangen voor een silent pc fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het veel uitmaken zo'n silent fan

het ontwerp van zo'n lamp deugt ook niet echt

de leds zijn op een aluminium plaat gemonteerd ipv een koelblok

als ze op een koelblok zaten was 1 fan op halve kracht ook genoeg

 

voordeel is wel dat ik geen clipfan meer nodig heb voor luchtverplaatsing :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dragon,

 

Succes met je kweek! Ik buig mijn plantjes al vroeg ter voorbereiding op de scrog. Dan groeien de zijtakken sneller. (Dan moet er natuurlijk al wel wat te buigen zijn) Ze zijn nu 4 weken oud.

 

gallery_11491_18687_691118.jpeg

 

Groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn verschillende manieren om te werk te gaan. Jij zal moeten kiezen Dragon :likken:

 

Ik zou ze na een twee-drietal weekjes wel al onder het net plaatsen en vanaf dan beginnen binden.

 

Ben ook wel eens benieuwd naar een CBD strain en dan vooral naar het effect ervan. Wat bevalt er je niet bij het blowen van een 'normale' strain ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crimson: bij het roken van normale wiet word ik paniekerig / angstig heb er geen andere woorden voor

Edited by dragon6521

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat angstig/para gevoel kan ik ook wel hebben. Maar dat is niet de bedoeling en al zeker niet fijn.

Ik krijg dat gevoel wanneer ik teveel blow en dan rook ik een tijd minder. Maar zoals ik begrijp blow jij niet vaak.

 

Genetica zal natuurlijk wel meespelen, maar ook de manier waarop je blowt. Ik heb begrepen best puur roken dmv een vapo/verdamper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al anderhalf jaar niks gerookt en nog steeds paniekerig en angstig voordat ik weer wat rook wil ik ( genezen zijn )

veel drukte en stress waar ik eerst van moet bijkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik heb haar tog maar getopt gisteren op de 5e internode dus de 4e zit er nog

wat me verbaasd is dat ze zo laag blijft ik had verwacht dat ze als een malle zou gaan strekken onder led maar ze blijft mooi compact

de internodes zitten heel kort op elkaar alles binnen de cm

het plantje is 8 cm hoog vanaf de coco's dus dat is erg laag :innocent: wat ik als een voordeel zie

 

gallery_26885_18764_3286330.jpg

 

hier een foto van het ( kleurenspectrum) dit kreeg ik te zien als ik de tent bijna dicht geritst had dus dit licht komt door een kleine kier op de grond terecht. ik heb er een wit papiertje onder gelegd zodat het wat zichtbaarder word

gallery_26885_18764_437924.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is vandaag dag 22 voor haar

 

ze blijft ongelofelijk laag

ze wordt heel mooi bossig

ik denk dat scroggen niet nodig is ik ga dalijk gewoon binddraad gebruiken om haar laag te houden en om de takken te spreiden

ze heeft 6 zeitakken en 2 hoofdtakken dus als ik 8 hoofdtoppen van het zelfde formaat en op de zelfde hoogte krijg vind ik het goed

kijk het nog een weekje aan en dan mischien 12/12

 

gallery_26885_18764_4447424.jpg

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de LED's er voor zorgen dat ze zo gedrongen blijft. Genetica kan natuurlijk ook meespelen.

 

Wanneer ze op 12/12 gaat zal ze haar spurt wel krijgen.

 

Gaat goed !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat het door de LED's komt. Mijn plantje onder LED zag er ook zo uit in het begin. :)

Die spurt op 12/12 heb ik ook mogen waarnemen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die spurt na 12/12 is algemeen bekend maar dat ze zo compact blijven met led is nieuw voor mij

ik dacht dat ze als een malle ging strekken

de lamp hangt er 25cm boven als ik dat met tneon had gedaan had ik bonenstaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

vandaag staat ze 27 dagen op 18/6

vanaf gister zet ik elke dag de klok een uurtje minder zodat ze geleidelijk op 12/12 gaat

hiermee hoop ik stress te verkomen wat kans op herma zou geven dit wil ik uitsluiten

 

het gaat nog steeds traag maar er zit ontwikkeling in

gallery_26885_18764_969169.jpg

 

grtz

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, dragon! Ik vraag me af of de klok geleidelijk omschakelen helpt tegen de kans op herma's. Ik vind er niets over terug alleszins. Maar als dat zo is, ga ik het zeker ook eens proberen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...