Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonSigaar

Mijn Zolderkast Ombouwen, Tot Deftig Kweekkastjen ... .

Recommended Posts

Hallo beste wietforumleden,

 

hierbij een topic, om vn mijn zolderkast, een deftige kweekast te maken, ... .

 

eerst en vooral, ga ik een soort aardebak/bak met airpotten in maken, voor mijn plantjens, ... .

 

Weten jullie, of ik aan deze aardebak, aan de onderkant, gaten moet maken, of een soort drainage, om het overtollige water, te doen weglopen, in een onderste bak ofzo ?

 

Ik zou bij deze, alle raad, die ik niet gevolgd heb, terug eens willen horen, en dan kan ik mij beetjen,

bij beetjen, werken aan mijn kast, en niet terug mislukte wietplantjens kweken, die weinig of geen wiet opbrengen, maar wel eens een deftige wietplant, of meerdere, waar weldegelijk deftige toppen aanhangen, ... .

 

Eerst en vooral, ga ik dus die bak maken, met drainage in, als dat moet, en anders, gewoon een bak, met aarde in, en vijverzeilfolie, aan de onderkant vn die bak, en de zijkanten, zodanig, dat er geen water wegsijpelt ... .

 

Bedankt op voorhand, voor alle raad, die ik deze keer, weldegelijk ga opvolgen, omdat ik niet weer, 2 autoflowers wil kweken, die na 7 weken nog maar 10 cm groot zijn ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een foto van het lege hok posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17985_3924167.jpg

 

gallery_44325_17985_1622594.jpg

 

eerst de breedte, én de diepte ... .

 

dus 51 cm diep, en 97 cm breed, en nu ga ik ffkens foto maken, vn de kast, in zijn geheel ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17985_1422190.jpg

 

gallery_44325_17985_2608468.jpg

 

in de kast, zitten 2 northern light automatics, die eigenlijk, niets meer doen, 7 of 8 weken oud zijn, en nog maar 10 cm groot ofzo ... .

 

dus ik zou in deze kast duo fluor hangen, ofwel

- 2 x 55watt ... .

ofwel

- 2 x 80 watt ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de afmetingen weet kan je eens zoeken naar een kweektent van ongeveer hetzelfde formaat, dan heb je een bouwtekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

én ik zou dan voor die duo fluorkabel, een gat maken, in de rechterkant, vn de kast, zoals je ziet op de foto, en daar een gat maken, voor die kabel, vn de duo fluorlamp door te doen, zodanig, dat de kastdeurtjens, volledig toekunnen ... .

 

dus bouwtekening, vn kast, vn 0,5m op 1m op 1m50 ofzo ?

 

maar moet ik aluminiumfolie hangen in die kast dilago ?

 

of gewoon wit laten ?

 

én 2 x 50 watt duo fluor, of 2 x 80 watt duo fluor ?

 

én ik zou ook, een aardebak willen maken, of een soort kistjn, met mijn airpotten in, om dan als dusdanig, géén ongedierte niet meer aan te trekken, door die bak, of kist, vnboven af te dekken, met hout ?

 

én daarin, in het deksel, 8 gaten, voor 20 op 20 airpotten, of 10 gaten, voor 18 op 18 cm airpotten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe krijg je het voor elkaar om een plant maar 10cm te laten groeien in 7 week. zelf planten die niet hoger dan 70cm worden volgens het boekje worden bij mij nog haast 2 meter bij maar 10 graden celcius. Had ik maar een manier om de planten klein te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik heb den laatsten tijd, veel te slordig omgesprongen, met die 2 northern light autoflowers, en soms paar weken geen water, en dan ineens bekan verzopen :s

 

Ik ben niet echt afgestemd, op mijn planten herbe ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zit in BE toch? dan 1 plantje nemen?

 

ik zou zeggen:

isoleer (piepschuim platen 1cm dik, daarna wit folie/reflectiespul)

bak in een bak/iets waar het in kan lekken, gaten in de bodem helpt ook voor de zuurstof

ik zou 2 gaten maken, 1 bovenaan afzuiging (filter?) 1 bodem of rand pot hoogte (frisse lucht) panty er op lijmen tegen beestjes

rubbertjes tussen de deuren zodat het lucht/lichtdicht afsluit

en bovenaan nog een gat voor je snoer naar de buitenkant (electro bovenaan, kan het niet nat worden)

 

wat je voor lamp kiest hangt af hoe veel plantjes/hoe groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook northern lights gehad, dat planten waren net onkruid, groeit altijd.

Een wiet plant moet in redelijk droge grond staan, daarom bewater ik in een schotel waar de pot in staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HUFFnPUFF, 1 plantjen vindt ik ezo zielig, om daarvoor 160watt te gebruiken, ... .

Belgische politie, is al langsgeweest, en die ondersteunen meer het idee, gelijk in holland, 5 plantjens maximum ... .

Ze zeggen er wel bij, dat ik dat niet hoorde van hen, maar maximum 5 plantjens, en niet onder hps ... .

 

Dus verleden jaar, paar plantjens weggedaan, vn buiten op mijn koer, en géén overlast bezorgd ... .

 

Bedankt om te zegge, dat ik nog een extra gat nodig heb, bovenaan, voor het snoer, ik dacht dat langs de zijkant te steken, ... .

 

En ik zal dan best, nog rubber ofzo kopen, of iemand een id, of ik dat kan kopen, in den hubo of brico ? ik dacht aan iets vn een tochtstrips ofzo ?

 

En ik zou toch beter misschien gaan, voor die 2 x 55 watters duo fluor, omdat ik die 2 x 80 watt, gaat tevele verbruiken denk ik ... .

 

En herbe, ja, dat weet ik, dat een wietplant, liever in droge grond staat, maar kheb paar keren, teveel bewaterd, en dan paar weken niet meer bewaterd, en dermee, zijn die 2 plantjens ezo klein gebleven, ... .

 

Dus nu ga ik eerst, nog sparen, voor een klokboren set, vn 68 tot 100mm diameter, en dan afzuiging, en koolstoffilter kopen, vn 100mm diameter ... .

 

én dan derna, die piepschuimplaten, en zorgen voor zwartwitfolie ... .

 

Bedankt alvast, voor jullie raad, HUFFnPUFF, en Herbe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan wel aardig van ze :)

 

action/lidl/aldi/dhz zaken hebben wel zon tochrubber, kost je 2-3 euro per zoveel meter

 

met een hoop geduld kun je ook met een gewone boor heel veel gaatjes boren in een rondje en dan de gaatjes uitzagen

 

men zegt altijd zon 50 per square feet, dus per 30bij30cm 50watt, met twee plantjes zit je al snel tegen de 160 wat, voorgroeien kan met minder ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me niet voorstellen, (ik heb geen lor verstand van micro kweken hoor :withstupid: )

maar dat dit voldoende afzuiging zou zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

is geen afzuiger maar wordt gebruikt voor een actieve inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m3 kast = breedte x diepte x hoogte

 

51 cm diep x 97 cm breed x hoogte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als zelf net begonnen binnen kweker zou ik zeggen begin bij het begin. Niet met de potten voor je planten, maar met wat voor lamp hang je in je hok en wat voor een afzuiger hoort daarbij. Kijk daarbij ook een beetje naar de toekomst. Nu kun je nog TL willen. Over 2 kweken wil je HPS. En dan wil je niet nog een keer hoeven kopen. Dan zou ik testen een dag of 2, temp in nacht/dag, luchtvochtigheid, geluid. Dan zou ik gaan kijken naar de potten/substraat voor je planten. Rolletje zwart wit folie inderdaad. En een advies die ik weinig zie maar zelf wel nuttig vond. Gebruik zo min mogelijk hout in je hok. Vatbaar voor viezigheid/beestjes, neemt vocht op en is brandgevaarlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe je ook begint,

na een rondje of 4, zul je van je begin setup nog maar weinig herkennen... :whistle:

 

En ik heb mijn 2e hokje weer met underlayment gebouwd.

En nog steeds geen folie of andere shit aan de wanden maar spiegels....

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyttie, hoogte is 166cm ... .

 

bedankt HUFFnPUFF, voor het rubberid ... .

 

zal eens kijken in den aldi binnenkort ... .

 

oude rocker, misschien hang ik binnenkort spiegels ofzo, maar die kosten ook were redelijk duur denk ik .. .

 

maareuhm, ik zou géén piepschuimplaten kopen, om aan de randen te doen, of moet dit weldegelijk ?

voor detectie ofzo ?

 

én euhm, die lampen HUFFnPUFF, 2 x 55 watt denk ik, dat ook goed zou zijn dan, voor mijn kleine kastjen ?

 

én die piepschuimplaten, moeten die dan ook vanboven ? met gaten in voor de afzuiging, en mijn ophanging ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

én wyttie, dien mens, vn den no mercy shop, dien zei, dat je die ook kon gebruiken, als afzuiger ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je over detectie maar geen zorgen, een kweekje zoals deze is met geen mogelijkheid te detecten, behalve dan als je de deur en je gordijnen open laat en het licht zo naar buiten kan schijnen en je geen filter zou gebruiken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt voor uw raad Twiet ... .

 

ik ben vanmiddag, om de juiste klokborenset gegaan, vn 100mm doorsnede, maar nu is mijn boormachine, op

 

batterijen, die heeft geen groot genoege boorkop, dus past die schoef, vn die klokboor er niet op, dus nu moet

 

ik nog eens 50€sparen, heb gebeld naar den hubo, voor een boormachine, met groot genoege kop, voor die

 

klokboor, en die kost de goedkoopste boormachien 50€, maar ik héb toch welgeteld nog 17€ en ewa centjens,

 

over, nada ik die klokborenset heb gekocht, dus moet ik die boormachine, volgende week kopen, of binnen 2

 

weken, en mijn maat, is al langsgeweest, mee zijn boomachien, maar daar past die klokboor ook niet op ... .

 

dus volgende week, boormachien kopen, dan gaatje boren vn 100mm in de kast vanboven, en de week derna,

 

dan die afzuiger, en koolstoffilter kopen ... .

 

En ik moet nog veel toebak kopen, volgende week were voor 20€toebak, dus zal ik die boormachien, pas

 

binnen 2 weken kunnen kopen ... .

 

En dan binnen 3 of 4 weken, die afzuiger, en koolstoffilter ... .

 

Amai, tgaat were traag vooruit, mee 50€per week :s ... .

 

En dan binnen 7 a 8 weken, die duo fluor lamp ... .

 

Maar ik héb nu wél al 5 jack herer zaadjens, leggen ontkiemen, terug achter de venster, op de vensterbank, én

 

die komen dan buiten te staan eind maart, begin april, in airpotten, op mijn koer ... .

 

Allé, beste mensen, mede-wietforummers, ik houdt jullie op de hoogte ;)

 

Bedankt alvast, voor allemaal jullie raad , peace out ;)

Edited by DonRoberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

piepschuim is niet voor warmtedetectie (dat kan immers niet door een muur heen) maar voor isolatie, dan blijf de temp stabieler en omdat je geen dikke hps gloeilamp gebruikt kun je in de winter die "extra" warmte prima gebruiken en in de zomer is het makkelijker koeler te houden

ik zou gewoon de onderkant (belangrijkste, komen de worteltjes op te staan natuurlijk) en zijkanten doen, boven is minst belangrijk omdat je daar toch al afzuigt

 

spiegels zijn super als reflectie MAAR DUUR (kringloop in de gaten houden)

 

leven op een budget is niet leuk nee, van de week een spiegel in mijn peperkastje gebroken, weer 60 euro weg :thumbsdown: :rolleyes2: ook maar eens langs de kringloop :whistling

 

 

en kun je dat gatenboording niet gewoon met de hand doen, gewoon draaien? het is redelijk zacht hout zon kast, scheelt je toch weer wat

 

ik zou gewoon deze lampen gebruiken tot je uit kunt breiden

4 gaten met een haakje en klaar, kun je die twee die je nu hebt gebruiken om je filter aan te hangen (met 4 gaten heb je meer 'afstelmogelijkheden voor je lamp, schuin hangen etc) die duw je gewoon dwars door het schuim heen, geen probleem

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

piepschuim is niet voor warmtedetectie (dat kan immers niet door een muur heen) maar voor isolatie, dan blijf de temp stabieler en omdat je geen dikke hps gloeilamp gebruikt kun je in de winter die "extra" warmte prima gebruiken en in de zomer is het makkelijker koeler te houden

ik zou gewoon de onderkant (belangrijkste, komen de worteltjes op te staan natuurlijk) en zijkanten doen, boven is minst belangrijk omdat je daar toch al afzuigt

 

 

Ik geloof niet helemaal dat je het goed begrijpt tav isloatie het hoe en het waarom..

 

 

spiegels zijn super als reflectie MAAR DUUR (kringloop in de gaten houden)

``````

van de week een spiegel in mijn peperkastje gebroken, weer 60 euro weg

Mwahhh..

Met een beetje zoeken, heb ik ze kunnen krijgen voor ik meen 28 euro en dan 60x50.

Je doet er 4 op een wand.

4 wanden.. E28X16stuks = 448

 

Okay, het is geld..

Maar als je de voordelen er van kent........ :verrygood

 

en kun je dat gatenboording niet gewoon met de hand doen, gewoon draaien?

 

Ik zou er in ieder geval geen boormachine voor kopen.

Ik zou beiden bij de borent huren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, die boormachine, kan ik later miskien nog voor ietsken anders gebruiken ... .

 

Dus dat zou wel handig zijn, ... .

 

En met de hand draaien, dan zie ik mijn eigen, draaien aan een schroef, waarda die klokboor opzit, en dagenlang draaien, voor 2 mm dieper te gaan ... .

 

Maar die boormachine, die koop ik mij toch, voor als er es iets moet gebeuren, in huis ... .

 

En die spiegels, die ga ik proberen laten maken, door nen maat, die der iets vn af weet ... .

 

Zodanig dat ik niet teveel geld opdoen, maar dien gast es trakteer mee nen bak bier, en das ook ok ... .

 

En dan drink ik ook méé ;)

 

borent ken ik jammergenoeg niet, woonachtig in belgie ... .

 

Maar die stomme rechtszaak vn mij, vn mn accident, gvd al 17 jaar bekan geleden, die houdt mij in bedwang ... .

 

Zolang dat niet uitgesproken is, heb ik niet meer geld, ... .

 

Ja, ik zou naar den ocmw kunnen gaan, om dan later 150% te moeten terugbetalen, op 1000€ per maand, maar dat zie ik niet zitten, en mijn moeder zekerst niet ... .

 

Gewoon wachten, op die stomme rechtszaak ... .

 

Ik ga nu eerst eens zoeken, op borent, op google ... .

 

Ondertussen, liggen er 5 Jack Herers te ontkiemen, achter de ruit, in plastieken potjen, ik weet, ik kan dat evengoed in de grond steken, maar ik doe dit liever op mijn manier ... .

 

Die komen dan buiten te staan, in airpotten, ... .

 

En zolang ik dien slechten gast, vn nen Martin niemere binnenlaat, die mij verraadt, da ie wiet heeft gekocht vn mij, die ik hem nooit verkocht heb, maar die ie gestolen heeft, of ieveranst anders gekocht, 25 gram :s ... .

 

Dus dermee, moet ik extra opletten, dat ik niet over de schreef ga ... .

 

Dus 5 plantjens is ok, zelf volgens de belgische politie ... .

 

Nu ga ik jullie nog eens laten, en proberen sparen, voor mijn boormachien, ... .

 

Ik houdt jullie op de hoogte, vn de evolutie, vn mijn kweekkast ;)

 

Grtjs DonRoberto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...