Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bobmarley98

Micro Kweek Idee

Recommended Posts

Goedenavond growers,

 

Ik heb het vorige seizoen 2 planten in de kas gehad en dit seizoen ga ik weer een aantal planten neerzetten.

 

Nu leek het mij leuk om in de winter een micro kweekje op te zetten.

Mijn plan is om zelf een growboxje te maken om vervolgens een aantal spaarlampen erin te hangen.

 

De materialen die ik van plan ben te gebruiken bij de maak van een growboxje:

 

- Een kastje van 60cm x 60cm x 140cm

- 2 fittingen met stekker (zodat ik niet met stroomdraden hoef te knutselen)

- 2 fittingsplitters die de fittingen splitten zodat ik 2 lampen in één fitting kan doen

- radiatorfolie (om aan de binnenkant van het kastje te plaatsen)

- 3 usb ventilatoren (2 als actieve in en uitvoer van lucht en 1 voor binnenin het kastje)

- 1 koolstoffiltertje die ik zelf probeer te maken

- 4 philips tornado 23 watt spaarlampen

 

Mijn plan is om 1 of 2 plantjes neer te zetten om deze vervolgens te scroggen.

 

Mijn vraag is of iemand tips heeft of verbeteringen heeft die ik kan toepassen. De lampen komen nergens tegenaan te hangen maar hoe groot is de kans op brand?

 

Heeft iemand antwoorden op deze vragen dan hoor ik het graag.

 

alvast bedankt growers

 

bobmarley98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg wel dat je spaarlampen aanschaf voor de groei en de bloei

Groeilampen hebben meer blauw en boeilampen meer rood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de action lampen maar ben er niet tevreden mee. De lijm laat vlot los.

 

Op de vraag van TS dan ivm brand, de CFL kan brand veroorzaken als die kapot raakt en in sommige gevallen als de warmte niet weg kan.

Om dat brandgevaar te verminderen kan je de lamp horizontaal plaatsen. Dit geeft ook betere lichtspreiding en licht opbrengst op de planten.

Maar de totale warmte afgifte va de lampen is vrij laag en je kan de lampen lekker dicht op de planten hangen.

 

2 fittingsplitsers? Ik heb ze gezien voor 3, 4 en 7 lampen. Leuke splitters maar helaas voor verticaal. Wel alleen voor lampen met laag wattage gebruiken die dingen.

 

BTW, veel mensen denken direct aan brandgevaar als het om wietplanten kweek gaat. Maak je kastje anders klaar voor tomaten, paprika, komkommers of sla kweek, dan hoor je niemand over brandgevaar. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik was ook al van plan om verschillende kleuren lampen aan te schaffen Haipaaltje!

 

Dat is wel een goeie om de lampen horizontaal te hangen BigMart!

 

Bedankt voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijm? stukke lampen niet lijmen aub :whistle:

 

vertikaal, voet naar beneden, voeren ze het beste warmte af.. tornado's andersom het meeste licht, dubbel gevouwen horizontaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventuele verbeteringen:

1. Koop gewoon een compact filter van canna. Zelf kloten werkt lang niet altijd en is niet veel goedkoper.

2. Neem een fan die genoeg kan wegzuigen. Denk aan minimaal 60 cfm of 100 kuub. Badkamerventilator of 120mm en 35mm dikke pc fan zijn de goedkoopste oplossingen.

 

Succes!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...