Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

02X Kalashnikova 600W Hps Scrog

Recommended Posts

Hallo Allemaal.

 

Nu was ik op een ander forum met een kweekverslag begonnen. En voor mij is het doel van het kweekverslag wel om input van buitenaf te krijgen. Dus een "bijna" leeg forum. Dat helpt niemand natuurlijk.

 

Setup:

01x G-Tools Bonanza growkast

01x G-Tools 2 standen buisventilator 240/360m3+ Canfilter

01x tubelight 600w (philips) + Eurogear VSA

02x 35 literpot

01x biogreen mat 60x60

03x clipfan bestron

02x Mabo automatische blusser

 

 

gallery_45821_18741_1474588.jpg

 

Een complete kast gekocht. Dat was dom ! Die G-Tools types. Die zijn best schraal kan ik na 2 maanden zeggen. Die mensen daar die verkopen kasten met 600W lampen erin, VSA aan het plafond in de kast. Brommende FAN erbij. Helemaal KUT. 32 graden en een hoop herrie aan je kop. Maargoed leergeld. De hosselaars van deze wereld moeten ook wel is money maken. Jammer dat het over mijn rug is lol.

 

Kast verbouwd, alles eruit gehaald. Fan in een houten doos gehangen aan rubbers en die met rubbers aan het plafond. Nu hoor niets meer.

 

gallery_45821_18741_2610561.jpg

 

VSA met bussen aan de muur. Klok ernaast. blusser erboven, blusser in de kast, Trek nog wel de warme lucht door mijn Fan. Dat is eigenlijk niet wenselijk, maargoed die buisventilator die ga ik wel vervangen na deze kweek dus dat zal zijn tijd wel duren.

 

gebruik de bioquant voedingslijn. Veel buiten mee gewerkt. Prettige voeding.

Grow, Bloom, een wortel stimulator en vanaf week 3 bloei een PK booster.

 

28 graden dag temp, 21 graden nacht temp. (1 uur voor de lamp aan gaat wordt hok opgewarmd tot 24 graden)

Omdat ik een blower ben die van de statistieken is hou ik een lijstje bij. Draai me drie keer om en ben alweer vergeten wat ik heb gedaan, altijd handig dus voor de planning en de basis gegevens.

 

gallery_45821_18741_277028.jpg

 

Ben nu 5 weken groei, 2 weken bloei onderweg.

 

gallery_45821_18741_2187116.jpg

 

Nu ben ik zo'n sufferd geweest om aan ALLES te denken. behalve het belangrijkste ding goed op orde hebben en dat is mijn medium. Had even snel, snel bij het halen van mijn G-tools kast een zakje aarde gehaald. Gemixed met een zak goldmix die ik nog had. Nu ben ik twee weken in de bloei. Chlorose in mijn blad ! tenminste ik ga er nu vanuit dat het chlorose is.

 

gallery_45821_18741_82692.jpg

 

gallery_45821_18741_1850204.jpg

 

De reden dat ik dat denk is omdat ik een grondmeting heb gedaan uit de pot. PH 6.7 terwijl ik er PH 5.8 tot 6.2 aan het opgooien was. Grondmeting gedaan van de schone aarde uit de zak. PH 7. Dat is gewoon best jammer. En onnodig. ff snel, snel altijd slecht idee. Heb ze drie dagen geleden even flink doorgewaterd met PH 5.5 water. Luchtvochtigheid hou ik nu even laag. Aangezien ik die potten niet te lang nat wil hebben.

 

Kijken of dat helpt. Iemand nog andere ideeen ? Alle input is welkom.

 

Buiten de beginners foutjes, Een zalige bezigheid blijft het. Buiten was het toch altijd met de billen bij elkaar voor het weer in september en oktober. In de winter de kastdeur opentrekken en een klein stukje tropen in huis hebben. Dat is goed voor de Mojo !

 

 

 

gallery_45821_18741_2281344.jpg

 

BTW de dames zijn twee keer getopt. En dame 1 loopt duidelijk voor op dame 2.

Edited by De_Föhn
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, succes!

Volgens mij is ph 6.7 niet extreem hoog op aarde aangezien je tussen de 6.0 en 6.5 moet blijven.

Volgens mij is ph5.5 door je aarde heen gooien ook niet echt bevordelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Thanks. Dus niet te laag gaan zitten ? Had zo'n overzicht bekeken van optimale PH voor je plant en welke stof het beste wordt opgenomen onder bepaalde omstandigheden.

 

gallery_45821_18741_37321.png

 

En dan zat de sweetspot op 6.2. Nu was mijn gedachte gang. PH is nu 6.8/7.0 dan gooi ik er 5.5/5.6 bij dan tik ik hem terug naar hopelijk 6/6.2 in 2 waterbeurten, maar die klap is dus te groot zeg jij ? dan piep ik hem op naar 6.0. Heb eigenlijk niet anders gegeven dan inderdaad tussen de 5.9 en 6.3 zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig hier..

En van die PH....

Rrrrrrrrillingen lopen me nu over de rug..

 

Ik gebruik voor het eerst Batmix van Plagron.

Volgens de info van Plagron,

Zou ik alleen water te hoeven geven de eerste 5/6 weken..

En ook geen PH te hoeven meten,

Nou vind ik mijn zaailingen ook niet helemaal 'goed' staan..

Maar eens de PH gaan meten idd.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het schema van je voeding staat welke PH je moet hebben...

Wat Dries aangeeft 6.0-6.5 is niet geheel correct.

Ik heb schema's gezien met 5.6-6.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt is. Ik laat mezelf ook wel weer een beetje gek maken door al die meters en verhalen haha. Heb altijd buiten gekweekt. Sja. Daar zie je wat problemen. Dan steek je een joint op. Neem je een paar hits from de bong. Tukkie doen. En dan ga je is naar een oplossing kijken. Binnen kan je dat ook doen, maar dan zijn je bomen geel.

 

Heb Dries zijn verhaal aangenomen even logisch nagedacht. Hou alles bij in een sheet dus ook even terug gekeken wat ik nu eigenlijk gedaan heb. Teveel water erin gestampt toen de klok naar 12/12 ging. En gewoon begonnen met een slecht substraat. Is de conclusie. Dan stagneert de opname en krijg je allerlei chlorose achtige problemen. Ben er 3 dagen afbleven na de 5.6 PH water sessie. Toen allebei litertje, wat bladvoeding, nu 5 dagen verder op PH 6. Ze doen het heerlijk.

 

De kenners die ik nu gesproken heb in mijn directe omgeving zeggen dat je op aarde rond de 6 gewoon goed moet zitten zoals Dries zegt. Andere substraten hebben liever een lagere PH. Ik kijk nu gewoon naar wat de vrouwen me vertellen.

 

 

Die voeding die ik gebruik heb ik altijd buiten gebruikt. Biologische voeding. Daar staat letterlijk op dat PH meten niet nodig/mogelijk is. Goed daar geloof ik niet in. Buiten zuurt het wel af door regenwater geven en regenbuien. Binnen gooi ik er liever een paar druppels zuur bij. Heb vorig jaar zo'n zaad die ik nu in mijn hok heb, ontkiemt en op zolder voor het raam gezet. Niet gemeten, alleen voeding en water. daar kwam ook nog 40 gram vanaf. Dus het kan. Al gaf die plant wel aan alle kanten aan niet blij te zijn met de watergift haha.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond als medium is je ph iets minder belangrijk dan andere mediums bv. Rfx, mapito, slab,...

Grond heeft een bufferende werking en kan dus bijschieten waar nodig, als je natuurlijk met een goed gronde start.

Hangt er nog een beetje vanaf welke voeding je gebruikt, maar in principe als je met schema werkt en heel het schema aanhoudt zit je 'ongeveer' altijd goed. Dus zou best kunnen zonder te meten.

 

Als je toch moet afzuren, kan je dit best met citroenzuur doen, ik heb die van plagron. -> plant eigen stof.

Naar mijn idee toch beter dan bv fosforzuur

 

Ik kijk mee :tu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik nu idd op fosfor gebaseerde Canna PH - . Heb ook nog een andere staan. Holland hydro lalala. die ik gebruik voor mijn bubbelbucket peperkweek. Dat is opsaltpeterzuur gebaseerd. Nog leuker lol. Zal is kijken naar die plagron. Gebruik bio voeding ook. Citroen heb ik wel is geprobeerd. Nadeel daarvan is dat niet iedere citroen even zuur is om mee te beginnen. Nu weet ik altijd. Mits het water 7.8 PH uit de kraan blijft. 0.1ml op een liter zit ik op PH 6.

 

Lastig hoor met die substraten. Toch een hoop op gevoel met die aarde. De bufferende werking is fijn. De rotzooi, slepen met water en het teveel of teweinig daarvan geven wat minder. Liever gewoon net als de peppers. In een bucket. Dan komen we alleen weer in de discussie hydro of biologisch. Naar mijn mening is wiet van aarde met biovoeding gewoon lekkerder (en gezonder) dan uit een bucket. Al is deze mening wel gebaseerd op feiten van 10 jaar geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 weken bloei gehad nu.

 

Op de eerder genoemde blad problemen na gaat het volgens mij prima zo. Ben flink aan het voeden nu. En ze gaan er wel lekker op. Top ontwikkeling is niet slecht. Nieuwe blad is over het algemeen mooi groen. Ben wellicht wat te zuinig geweest met voeden. Leren we allemaal weer van. Dat scheelt. :D

 

gallery_45821_18741_971561.jpg

 

gallery_45821_18741_996741.jpggallery_45821_18741_1441318.jpggallery_45821_18741_486753.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat allemaal niet helemaal zoals het hoort. Heb zitten zoeken, PH is goed lucht is goed, temp is goed. Zit nu 5 weken in de bloei. Ben 3 weken geleden gestopt met groeivoeding. Te vroeg denk ik. Tenminste daar lijkt het op. Groene nerf geel blad ... N tekort ? heb twee dagen geleden maar een keer groeivoeding (20/20/20)gegeven. Lijkt wel wat te helpen.

 

Goed volgende keer, een schema en goede beginners voedingslijn. Dit is echt achter de feiten aanlopen pfff !

 

 

gallery_45821_18741_865144.jpg

gallery_45821_18741_2480076.jpg

 

gallery_45821_18741_1971572.jpg

 

Dit is net voor de lamp aan gaat trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, zo te zien heb je de voeding niet onder controle kunnen krijgen. Je planten willen wel, en jij ook, da's duidelijk.

Je kunt alvast beginnen met plannen hoe je de volgende ronde aan gaat pakken qua substraat en voeding.

 

Voor wat je nu hebt staan kan ik je niets zinnigs zeggen waar je nu iets mee kunt doen.

 

Ikzelf heb nooit op aarde gekweekt, ben ooit begonnen op steenwol en heb nooit iets anders willen proberen. Nu ben ik zover dat áls ik eens iets anders ga proberen dat toch weer hydro wordt. Ik zie aarde echt als een beperkende factor. Bij een substraat gaat het uiteindelijk toch vooral om een verankering voor je plant waaruit deze de benodigde voeding dient op te nemen. Voorzover ik het begrijp is aarde niet bepaald een substraat waarin je een plant optimale omstandigheden aan kunt bieden, het is allemaal erg lastig te controleren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorzover ik het begrijp is aarde niet bepaald een substraat waarin je een plant optimale omstandigheden aan kunt bieden, het is allemaal erg lastig te controleren.

 

Lachen met jou,,

Aarde is het meest vergevingsgezinde medium maar whatever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ouwe rockert, vergevingsgezind heeft toch niks te maken met optimale omstandigheden. Dat het lastig is je planten kapot te maken op aarde geloof ik zomaar, maar dat je op aarde alles even perfect kunt controleren als op hydro geloof ik niet. Inderdaad, hydro is niet bepaald vergevingsgezind, dat ben ik meteen met je eens, hoewel je dat niet eens gezegd hebt hier. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Ben er niet kapot van. Hoop troep ook met die aarde. Vind alleen wel dat ik eerst een knappe ronde op aarde gedaan moet hebben voor ik aan de hydro ga. In het kader van "stick to what you know". Mijn buitenkweek spullen binnen gaan gebruiken. Zie dingen te laat en dan gaat het gewoon te snel binnen. Goed. Een leer rondje noem ik het maar. Heb nog wel een week of 4 -5 te gaan. Dus het wordt nog wel wat.

 

Volgende keer goede aarde, goede voedingslijn. En dan knal ik ook gewoon 8 van die potten erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee But, de santa's zijn nog niet klaar.. :)

 

gallery_38152_18721_5806052.jpg

 

Nu 13 dagen op 12/12..

 

Wel HPS foto'' sorry

 

Aarde kweken, is het meest gemakkelijke wat er is..

Je neemt een goede aarde, in mijn geval de Batmix van Plagron..

Geen PH meten, Geen EC meten en altijd goed..

 

Straks, over een week of 2, ga ik een beetje PK meegeven en wat bloeivoeding,

maar dat is het dan ook.

 

Verder alleen zorgen voor een goed klimaat en je bent klaar..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij aanvang. Aarde door mijn huis leuren 5 trappen op. In het begin ook regelmatig met je vinger in de pot voor het wateren, zwarte poten. Bij het wateren komt er zo nu en dan nog wel is wat uit. Heb nu ook die kloterige deense bodem. Daar blijft alles in zitten. Straks moet het weer weg. Het is mierenneuken, maar kan allemaal schoner en met minder gezeik. Al vind ik het met al die andere substraten wel weer een ding dat je weer meer apparaten als luchtpompen,waterpompen,slangen moet gaan aansluiten. Dat kan ook allemaal weer stuk. Zo is het altijd wat. :D

 

BTW Daarbij trouwens wel gezegd dat ik met 8x 30 liter potten ben begonnen.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan knal ik ook gewoon 8 van die potten erin.

 

De soort, een typische indica, is ook minder geschikt om te scroggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Indica laat zich beter scroggen dan een sativa. Daarbij heb ik deze planten daar op uitgezocht. Acht potten is prettig, want dan hoef ik minder lang voor te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er eerder 1 of 2 inzetten, op mapito, of een plak steenwol, om wat meer ruimte te hebben tussen substraat en lamp. En zonder te scroggen. Een paar daagjes langer voorgroeien maakt toch niks uit?

Vergis je niet hoor, deze 2 planten hebben zich erg slecht ontwikkeld, als je ze veel betere omstandigheden geeft kwa voeding/substraat zien ze er heel anders uit. Ik vermoed dat je met 1 Kalashnikova op mapito deze kast in notime prachtig vol krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch wel gecharmeerd van het scroggen op zo'n kleine ruimte. Dat wil ik wel graag blijven doen. Daarbij die kast is relatief laag Daar daar kan je geen indica in groeien zonder toppen of scroggen. Sativa wordt sowieso niks. 2 bomen zou genoeg moeten zijn inderdaad. Met 6 of 8 heb je wel wat meer mogelijkheid om dingen te verkloten. Heb de spullen tijdje geleden in huis gehaald om een bubbelbucket te bouwen. wellicht dat ik een mix doe. Aarde en 2 plantjes in een bucket. Kan ik ook is het verschil proeven tussen aarde of water gekweekte wiet en de voeding die daarbij hoort. Dan hang ik wel aan 2 voedingslijnen en voeding geven lalala. Maargoed dat is de hobby zullen we maar zeggen.

 

Gewoon facking zuur dat ik het meeste gewoon goed heb gedaan, en dan toch zo STOM ben geweest met die voeding "ik kan dat wel, want ik kweek al 5 jaar buiten" weet je wel !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...