Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

Na een tijdje afwezig geweest te zijn hier maar weer eens een kweekverslag.

 

 

Normaal kweek ik altijd op aarde , ik heb al een paar keer een poging gedaan met rfx-1 maar tot nu toe zonder succes.

Hier geld de regel, de aanhouder wint, dussss hier maar weer eens een poging :whistle: ( het moet toch niet zo moeilijk zijn :innocent: )hahaha

 

Hier even een lijstje met de setup: ( bij mekaar gescharreld op de zolder :whistle: )

 

Tentje: DS 90 (90x90x160)

Licht: Lumi 400 watt evsa en 400 watt bulb ook van Lumi.

Afzuiging: G-tools buisfan 430m3 met thermostaat.

Inblaas: Passief.

Verwarming: verwarmingstube 180 watt ( misschien wat aan de lage kant maar ik kijk wel of het lukt, anders toch maar wat anders regelen.)

Voeding: Puk ( had nog wat staan)

Medium: Rfx-1. ( 5 potten van 11 L )

Strain: Amnees 9 weken (eigen stekken)

 

 

Vandaag de 5 potten ingewaterd met in totaal 80L water met voeding , Start A en B , sillica , Humic en een beetje roots ec 1.5 , Ph 5.3.

De temp in de nachtuurtjes ingesteld op 24 graden en met het lampje aan 26 graden , zodra de klok op 12/12 gaat , gaat de temp verder uit elkaar.

 

Om de dames van water te voorzien wou ik eerst water heen en weer pompen maar omdat ik op een houten vloer zit en het water geven moet gebeuren als me zoontje slaapt denk ik dat het misschien toch verstandiger is om gewoon van onder water te geven zonder terug te pompen.( anders heeft de kleine man straks te korte nachten met alle gevolgen van dien :innocent: )

 

Ik heb een paar pic's gemaakt, deze zijn jammer genoeg niet van de beste kwaliteit maar ja beter iets dan niets.

 

gallery_30074_17393_1148392.jpg

 

mooi uitzoeken zo :yummy:

 

gallery_30074_17393_51771.jpg

 

daar moet het wel mee lukken :icecream:

 

 

gallery_30074_17393_2155276.jpg

 

 

gallery_30074_17393_106958.jpg

 

Na een dag in een doosje is het toch nog prima te doen.

 

gallery_30074_17393_209826.jpg

 

Sorry voor de slechte kwaliteit ( ik zal volgende keer beter foto's regelen)

 

 

 

Nu maar eens kijken of we dit keer wel een keer succes hebben ( plezier hebben we al gauw gelukkig :D )

 

 

Gtrzz Pietje

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed begin is het halve werk ,Pietje

Laat die foto's maar komen.

Succes

Edited by BudWiser710

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken boven de slaapkamer van je kleine, jij liever als ik!

Ik hoop dat je alles super veilig hebt aangelegd ;)

 

Toch maar succes wensen? :oeps

Vooruit dan, succes deze ronde.

 

 

Toch wel een automatische brandblusser en rookmelder opgehangen?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsof wiet kweken standaard brandgevaar impliceert

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsof wiet kweken standaard brandgevaar impliceert

 

Google even wietkwekerij afgebrand, voorbeelden genoeg volgens mij.

Dus het risico is er altijd Rodja, en ik zou het niet nemen met een kind.

 

En dat is dan het ergste, gewoon een inval met alle gevolgen van dien is ook geen pretje. Succes met de jeugdzorg enzo......

Share this post


Link to post
Share on other sites

brand in wietkwekerijen ontstaat door verkeerd aftappen, slechte aansluitingen, overbelaste groepen, dunne kabels.. kortom door besparing op veiligheid bij werken met hoge wattages.

 

dit setje met evsa is net zo veilig als de magnetron waarmee hij de babyvoeding opwarmt.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

brand in wietkwekerijen ontstaat door verkeerd aftappen, slechte aansluitingen, overbelaste groepen, dunne kabels.. kortom door besparing op veiligheid bij werken met hoge wattages.

 

dit setje met evsa is net zo veilig als de magnetron waarmee hij de babyvoeding opwarmt.

 

Als ie alles goed heeft aangesloten mss wel ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budwiser: Thanks man! ik ga me best doen :tu

 

Dries: Bedankt !!

 

vakman: Sorry , maar jeugdzorg voor 5 planten?? volgens mij zit jij op het verkeerde forum.

Ik heb hier alles geheel volgens de regels aangesloten ( ik heb ervaring genoeg, meer dan genoeg geloof mij maar.) hoe vaak hoor je dat er een kas afbrand??

Sorry maar met dit soort reacties kan ik echt helemaal niks .

 

Rodja: Bedankt voor je goede reactie!! :tu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken, leuk joh, een beetje kweken. Succes met je nieuwe rfx-1 poging.

 

Je moet wel hele gekke dingen doen met zo'n klein kweekje wil je er mee in de krant komen, ik zou het ook zo doen als jij, niks mis mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pietje Wiet,

 

Zo zie je nauwelijks nog kweekjes op rfx-1 en nu lopen er drie nagenoeg synchroon. Veel succes met je nieuwe poging, ik ben momenteel met mijn eerste kweek op rfx-1 bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je weer een verslag doet Pietje ... :) Staan je aangeslagen stekken op aarde in turfpotten of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Google even wietkwekerij afgebrand, voorbeelden genoeg volgens mij.

Dus het risico is er altijd Rodja, en ik zou het niet nemen met een kind.

 

En dat is dan het ergste, gewoon een inval met alle gevolgen van dien is ook geen pretje. Succes met de jeugdzorg enzo......

 

Google dan ook eens op wasmachine brand.

 

200658osdorp.jpg

 

Die dingen zijn levensgevaarlijk!

Voorbeelden genoeg.

 

20120201-jb-brand-wasmachine-surhuizum-014.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakman bedoelde het alleen maar goed volgens mij.

Hij geeft als tip veilig te werk te gaan.

Niks mis mee.

Alleen je moet niet helemaal para gaan worden want dat maakt het kweken er niet leuker op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet: Bedankt voor je compliment! Ik ben er ook zeker dik tevreden mee :verrygood

In de krant komen met dit soort kweekjes is er niet bij , Als de petten al komen nemen ze alleen de plantjes mee en verder hoor ik er nooit meer wat van, daarom ook maar 5 stuks ;)

 

dilago: Welkom welkom!! Bedankt, dat succes ga ik nodig hebben ;) hahaha

Mijn eerdere 2 pogingen gingen vrij snel mis , maar volgens mij is 3 keer scheepsrecht :whistle: (dat hoop ik tenminste) hahaha.

Ik zie in rfx-1 veel voordelen , geen gesjouw meer met aarde , als er wat mis gaat met de waardes van het medium kan je deze gewoon net zo lang spoelen tot ze wel weer goed zijn, en natuurlijk niet te vergeten nooit te nat en dus altijd voldoende zuurstof bij de wortels.

 

 

Running: welkom kerel!! Jazeker zijn dit turfpotjes, Normaal maakte we daar op die locatie alleen stekken voor eigen gebruik en een beetje voor de liefhebber. Ik vond het zonde dat ik niet meteen vol gas kon geven in de bloeiruimtes , daarom hebben we gekozen voor deze turfpotjes. Nu weet ik altijd zeker dat de stekken meteen aanslaan en we vol gas van start kunnen zonder al te veel gezeur over lv en dat soort dingen. Ik ben er heel tevreden over :tu

 

GekOpDeBerg: Schuif gezellig aan!! Toch zonde van die wasmachines, al is de op de eerst foto volgens mij een droger :icecream:

 

Topjuh: Welkom!! Ik begrijp heel goed wat vakman bedoeld , het komt er alleen een beetje beroerd uit.

Ik maak me er verder niet druk om , voor dat de kleine man er was heb ik hier 4x 1000 met oc en alles gedaan dus ik zie echt geen probleem in 5 plantjes onder 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, ik wens je succes en hoop dat je een mooi resultaat haalt.

Maar ik zou er nooit aan beginnen, kweken met een kleine in huis. Maar dat moet ieder voor zich weten uiteraard ;)

 

Ik volg je.

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakman: Bedankt man!! ik ga me best doen eindelijk eens een resultaat te halen met rfx-1 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Pietje,

 

Wat ging er eigenlijk mis bij je eerdere rfx-1 pogingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: Welkom welkom!! Bedankt, dat succes ga ik nodig hebben ;) hahaha

Mijn eerdere 2 pogingen gingen vrij snel mis , maar volgens mij is 3 keer scheepsrecht :whistle: (dat hoop ik tenminste) hahaha.

Ja drie keer is scheepsrecht en soms ook eenmaal, hopelijk in mijn geval. :D

Wat ging er mis en wanneer? Misschien kan ik er van leren.

Ik zie in rfx-1 veel voordelen , geen gesjouw meer met aarde , als er wat mis gaat met de waardes van het medium kan je deze gewoon net zo lang spoelen tot ze wel weer goed zijn, en natuurlijk niet te vergeten nooit te nat en dus altijd voldoende zuurstof bij de wortels.

Precies mijn idee ook, het water geven op aarde vind ik enorm lastig - nu ik bezig ben met hydro snap ik het al ietsje beter - en het kunnen bijsturen lijkt mij ook ideaal als het in de soep dreigt te lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet: Bij de eerste poging had ik een 120x240 tent vol gezet met kratjes van de hornbach, mooie lekbak erin gemaakt , alles goed voor elkaar zou je zeggen.

Ik had de rfx niet voldoende ingewaterd en de stekken zo in de rfx gezet, zonder even voor te groeien , hierdoor kregen de stekken snel uitdrogingsverschijnselen.

Ik heb nog geprobeerd om de toplaag vochtiger te krijgen maar ook dat niet goed genoeg.

Dat was de eerste poging.

 

Bij de 2e poging had ik een 120x120 tentje vol gezet met diezelfde mooie kratjes. Nu de stekken wel voor gegroeid in van die vijverpotjes.

De kratjes met rfx in de tent gezet en flink ingewaterd , toen wou ik het overtollige water weer uit mijn tent pompen maar dit ging niet volgens plan, een hoop herrie maar weinig water terug in mijn vat.

Omdat ik herrie echt niet kan gebruiken heb ik toen al snel de stekker eruit getrokken en de dames gewoon op aarde gezet. Na de laatste poging had ik eigenlijk gezworen dit nooit meer te proberen, maar ja je ziet het ik ga toch nog maar eens een poging doen :D

 

dilago:Hier boven staat het antwoord op je vraag ;)

Als je planten op rfx eenmaal de groei te pakken hebben gaan ze echt als een raket, ik heb hier in de loop der jaren veel verslagen voorbij zien komen met mooie resultaten.(ook met flink beroerde resultaten natuurlijk)

Je kan veel gerichter voeden en uiteindelijk mega resultaten halen , dit allemaal zonder elke keer nieuwe aarde naar binnen slepen , wat ook weer risico met zich meebrengt.

 

 

Topic:

 

Vandaag dag 1 18/6

 

Vanochtend ging ik even bij de dames kijken en zag dat de lv maar 27% was, normaal trek ik me niet zoveel aan van de lv dit omdat de plant zich aanpast aan de lv alleen echt bevoordelijk is het niet in dit stadium.

Daarom de lamp maar even op 250 watt gezet ,afzuiger uit en even met de sproeier door de tent geweest.

De temp. bleef mooi hangen op 27 graden en de lv ging als een raket naar de 80% :specool .

 

Ze staan nu lekker te rusten met een temp. van 24 graden.

Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien na hun middagdutje :icecream:

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk Pietje Wietje, ik ziet dat meer als twee voortijdig afgebroken pogingen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je het zo bekijkt wel, ik ben nooit verder gekomen dan een paar dagen dus dat maakt het wel makkelijker nu verder te komen dan de eerdere pogingen :likken: :innocent: hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medegrowers,

 

Hier even een kleine update met wat foto's.

Ik had betere foto's beloofd dus heb ik mijn eos er maar even bij gepakt :specool

 

De dames staan nu precies 24 uur in de rfx, ik heb de afzuiger nog steeds uit staan om de lv nog even zo hoog mogelijk te houden.

Vandaag hebben de dames een lekkere douche gehad met puk spray.

 

Dag 1 18/6

Lv schommeld tussen de 45 en 60%

Temp dag 27/28 graden

temp nacht 24 graden

Lamp op 250 watt

 

Hier de beloofde pic's

 

gallery_30074_17393_3282962.jpg

Lamp aan op 250 watt

 

gallery_30074_17393_6774237.jpg

Lamp uit geeft duidelijk mooiere foto's

 

gallery_30074_17393_5085137.jpg

 

gallery_30074_17393_1768468.jpg

Lamp nog even hoog laten hangen.

 

gallery_30074_17393_5493466.jpg

 

gallery_30074_17393_6446983.jpg

Lamp weer aan.

 

 

Dan was er gister nog al wat te doen om de veiligheid, om deze reden heb ik ook nog even een foto gemaakt van mijn zelf in elkaar gezette groepenkastje.

Beneden in de meterkast zit een 3x25A met aardlekschakelaar, dan gaat er een 5x4mm2 kabel naar boven waar ik hem heb aangesloten op het groepenkastje die bestaat uit een 3x16A hoofdschakelaar daarna weer een aardlekschakelaar en vervolgens 3 losse schakelaars van ieder 16A, Elke schakelaar voed 1 dubbele WCD.

 

gallery_30074_17393_1068700.jpg

De enige discussie die je hier over kan voeren is dat de kabels wel wat netter hadden gekunt :whistle:

 

 

Ik wens iedereen een fijne avond :bier

 

 

Grtzz pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Pietje, je kleine kan trots op je zijn. :D

 

Waarom hou je je lamp nog zo hoog, die stekken die jij hebt staan kunnen best al wat meer licht hebben toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...