Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Secretbubb

Handige Tools Op Chinese Site's

Recommended Posts

Heb al heel wat kleine frutsels besteld op aliexpress en dergelijke wish-achtige pagina's.

 

Van infrarood temperatuur meter, tot aan warmtematjes en themostaat gestuurde contacten.

Er is echt zat speelgoed te vinden, maar met ze allen een stuk makkelijker te catalogiseren.

 

Geeft allen info.

 

Bubbz

 

Wannerr ik de beschikking heb over een laptop, zal ik de links van een hoop van deze dingen erbij posten.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

die chinese co2 dataloggers zijn vriendelijk geprijsd

 

weet alleen niet of ze betrouwbaar zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, Laptoppert is er dan finally... :whistle: .

 

Hoop dat de linkjes beetje werken anders hoort ik t graag. Btw, hoe maak je eigenlijk zo'n linkje met de aanduiding "klik"? Je ziet ze regelmatig hier.

 

IR Pistool.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160605233242&SearchText=ir+gun.

 

De goedkoopste gaf bij mij 0,2 C verschil tov die van maatje van me, grootste verschil is de prijs. Die van hem was 45 en die van mij 7 eurow.

Ook tijdens Wietolie maken komt het apparaatje van pas.

 

 

 

Warmte matje voor ontkiemen of id.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20160605234433&SearchText=reptile+heating+pad

Worden ook op de laagste stand behoorlijk warm (die ik heb althans). Maar daar is door iets extra's over de mat heen te leggen wel mee om te gaan. Vaak met regelaartie ertussen.

 

 

Root-Pouch.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160605235057&SearchText=root+pouch

Heb pas de 5 Gallons besteld en ervoor de 3 Gallons gehad, gewoon prima in orde. Stevige handels en goed van kwaliteit.

Heb ze uitgespoeld en voor de zekerheid t water is nagemeten. slaat misschien nergens op maar was benieuwd. iig geen enkel verschil in ph of ec.

 

 

Vat-Themometertje.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20160605235533&SearchText=aquarium+glass+thermometer

Kost misschien geen drol extra in Nederland, maar heey je hoef de deur er niet voor uit.

En ook deze gaven een halve graad C verschil met diegene uit de GS. Voor mijn doeleinden verwaarloosbaar.

 

 

Bubble-Bags.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20160606000651&SearchText=bubble+bags+5+gallon

Nooit besteld maar vond het toch wel een leuke.

 

 

Machtig mooi om je trichs te checken of te fotograferen.

https://nl.aliexpress.com/item/60X-100X-Optische-Zoom-Microscoop-Vergrootglas-Case-Cover-voor-Samsung-Galaxy-S5/32668608637.html?btsid=fcf56070-0cfb-414a-a1b5-be85d8fe587c&ws_ab_test=searchweb201556_10%2Csearchweb201602_1_10037_10017_507_10032_401%2Csearchweb201603_6&spm=2114.010208.3.210.mIaVXb

Kon de link niet kleiner krijgen.

 

 

Verder heb ik wat magneetjes besteld om schematjes en opmerkingen aan me tentwandje te magneten.

Eigenlijk ken je der alles wel bestellen zoals lampen en trafo's ed,maar dat lijkt me toch niet zo safe.

 

Maar het kleine spul is voor de KISS-Kweker ruim in aanbod en voor hele leuke prijzen.

Wel altijd oppassen dat je er maar 1 of iig zoveel besteld als dat je er nodig hebt. Anders komen ze t brengen bij je met drie pallets tegelijk.

 

En goede oplossing hiervoor is de te downloaden app, misschien voor de paramensen hier niet zown idee maar dat biedt voordeel.

Bestellen en betalen doe je met Ideal, dus geen gedoe met creditcards of focking shitcoins.

 

Sorry dat er 5 maanden tussen het starten van t topic en het invullen ervan zitten, maar bij deze hoop ik dat t verder aangevuld wordt

 

Die Dataloggers weet ik zelf eigenlijk ook niet Rodja, maar t is het probereren waard toch?

 

Gr bubbz

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH-Meter heb net een 2e besteld met ijkvloeistof extra, ik ga ze allebei tegelijk weer ijken en zo nu en dan met elkaar vergelijken.

 

EC-Meter ik heb er nu al 1 van TEC-HU maar ik wil kijken of een metertje van een paar euro hetzelfde resultaat geeft.

 

LV-metertjes voor in de cure-potten te stoppen, kosten geen drol en je kunt er maar meteen 10 bestellen voor in iedere pot 1.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LV-meters liet ik achterwege omdat het teveel schommelingen gaf Pinda, had er 8 besteld en geen 1 was hetzelfde. Misschien met een ander model als ik had dat het prima gaat. maar marge''s van 15 a 20% is te maf he.

 

Goed linkje voor die ec meters indd, thnx

 

bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH-Meter heb net een 2e besteld met ijkvloeistof extra, ik ga ze allebei tegelijk weer ijken en zo nu en dan met elkaar vergelijken.

 

EC-Meter ik heb er nu al 1 van TEC-HU maar ik wil kijken of een metertje van een paar euro hetzelfde resultaat geeft.

 

LV-metertjes voor in de cure-potten te stoppen, kosten geen drol en je kunt er maar meteen 10 bestellen voor in iedere pot 1.

Die Chinese meters gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid, alleen kan je die TDS Ec meter niet ijken. Daar kan je beter een andere (goedkope) voor zoeken waarbij dat wel kan.

 

Handig die LV-metertjes.

 

Die LV-meters liet ik achterwege omdat het teveel schommelingen gaf Pinda, had er 8 besteld en geen 1 was hetzelfde. Misschien met een ander model als ik had dat het prima gaat. maar marge''s van 15 a 20% is te maf he.

Schommelingen heb je altijd is mij al opgevallen, daarom koop ik ook absoluut geen dure meters. Maar 20% is wel wat extreem, al lijkt dat me stug aangezien Wietefras ze ook gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pH meter vond ik maar niks. Slechte calibratie, niet stabiel en niet temperatuur gecorrigeerd.

 

Die LV metertjes werken bij mij perfect. Heb er een stuk of 20 besteld en slechts 2 weggegooid omdat ze afwerken van de andere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup die kleine lv meters heb ik ook, werken prima! De goedkopere ph en ec meters van aliexpress en dx waren wat crappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras...verklaart u nadert. Linkje???

 

@Dill indd 20 % is te gek en heb deze dan ook maar met een grote boog gemikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pH is ook afhankelijk van de temperatuur en die hele goedkope meters kun je maar op 1 punt calibreren. Dat geeft al snel wat grotere afwijkingen. Eentje met ATC (automatic temperature compensation) en met meerpunts calibratie is wel iets duurder, maar het valt nog mee.

 

Bijvoorbeeld deze:

http://www.aliexpress.com/item/Risepro-Pen-Type-Tester-Thermometer-Temperature-centigrade-ATC-Backlight-LCD-Aquarium-pH-Meter/32508382413.html

 

Of deze (die bevalt mij het beste vanwege 3-punts calibratie en vervangbare tip):

http://www.aliexpress.com/item/Waterproof-0-14-Thermometer-centigrade-fahrenheit-Replaceable-probe-Backlight-PH4-7-10-pH-Meter/1319408351.html

 

Die zakjes met calibratie poeder zijn ook wel handig trouwens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat er 5 maanden tussen het starten van t topic en het invullen ervan zitten,

4 maar, dus dat valt reuze mee :)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pH meter vond ik maar niks. Slechte calibratie, niet stabiel en niet temperatuur gecorrigeerd.

Oké, ik dacht dat ze aardig accuraat waren. Ik zal die iets duurdere goedkope ook eens proberen waar je naar linkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zoveel zal het allemaal wel niet uitmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zoveel zal het allemaal wel niet uitmaken.

O ik heb gisteren maar een besteld, ik zal ze eens vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook indd wat n goedkopere van milwaukie ofzo en 1tje van Adwa.

Maakt heel weinig verschil met de duurdere adwa inderdaad. Scheelt niet meer dan 1of2%.

Maar laat die van Adwa nou een dramading voor mij zijn, irritant om te calibreren en met vervelende drukknopjes die je maar lastig in kan drukken.

Gebruik voornamelijk die van 5 eurow

 

Inderdaad 4 Zwemvis, kmoet me groen schamen eigenlijk.

 

Laat ons ff weten of het nieuwe apparaatje je bevalt Dillago?

 

Wietefras, ik doelde eig op die lv metertjes waar je t over had. Moet er een aaaaantal hebben.

 

Gr bubbz

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LV metertjes had Pindarots al een link naar gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiii heb ze gezien thnx

 

Nu kze gezien heb, t waren exact zulke metertjes.

Misschien een slechte run idunno

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen. Ik had er ook twee tussen zitten die nogal afweken.

 

Ik heb ze ooit allemaal in een weckpot gedaan met een Boveda calibratie zakje erbij. Toen zaten ze allemaal rond de 2% onder de beoogde waarde. Wellicht niet super accuraat dus, maar ze geven wel allemaal zo'n beetje dezelfde waarde. Plus of min een procentje oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, hoe maak je eigenlijk zo'n linkje met de aanduiding "klik"? Je ziet ze regelmatig hier.

 

Kon de link niet kleiner krijgen.

 

Door het woordje klik te schrijven,

vervolgens dat woordje te selecteren

dan klik je op het koppeling symbool hierboven. (rechts naast de nummering,,..)

 

En daar plak je dan je link in..

 

gallery_38152_17225_39107.jpg

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik koop in het verre oosten.

Gisteren dit waterpistool binnen gekregen: KLIK

Eerder al deze PC-fans gekocht: KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx rocker. Maakt het wat netter.

 

Makkelijk sproeipistool Thomson, kijken of er nog een lans te bestellen is met sproeikop. Koppelingetjes verkopen ze wel al weet ik niet of het een beetje degelijk materiaal is.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...