Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haipaaltje

Kweken Met Weinig Stroomkosten

Recommended Posts

Hallo ,

Door omstandigheden moeten mijn stroomkosten laag blijven , daarom deze vraag , hoe kan je met zo weinig mogelijke stroomkosten toch zo'n groot mogelijke opbrengst krijgen van zo'n 4 of 5 planten ?

 

Momenteel 3x per jaar een kweek van 2 planten onder een 2x 75 watt T-neon . De opbrengst is voldoende voor eigen gebruik , maar ik wil iets meer opbrengst en niet boven de 150 watt komen .

 

Nu overweeg ik 4 van deze led lampen :

http://www.getled.nl...led-tl-buis-23w

 

De fittings hiervoor op :

http://www.miniinthebox.com/nl/narrow/lampconnector_v82818t0/2g11_v82856t0/installatie-voedingen_c5472#nohash

 

Dit alles om de planten af te bloeien daarom de kleur van de buizen 3000K .

 

Als ik alles goed interpreteer heb ik qua lumen onder T-neon 6000 lumen en onder 4 van deze led buizen 10000 lumen .Dat is dus meer lumen tegen veel minder kosten .

 

Heb ik dit juist ?

Iemand ervaring hiermee ?

Andere opties ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er gewoon nog een 2x75W bijhangen als je meer opbrengst wilt. Komt uit op ca. 35,00 EUR extra per kweek aan energie, met een potentieel op zeker 75gram extra. Zijn de kosten toch niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

€35,- per kweek voor 150watt?

Waar heb jij je stroom vandaan dan, ik kweek hier met 400W hps en kom qua kosten niet hoger dan €40,- voor 'n hele ronde.

Ik betaal €0,06/Kw volgens mijn rekening van 2014

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakelijke stroom?

 

hier 22 ct p kwh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemiddelde kosten per kWh

 

De prijs van enkeltarief grijze stroom is gemiddeld 22 cent per kWh (prijspeil 2015/2016). Daarvan is 6 cent voor de stroom zelf, 12 cent is energiebelasting en 3,5 cent is btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je niet gewoon 4 planten onder die 2x75 watt?? Dan haal je er ook al meer af als met 2.

Dat kleine beetje extra lumen gaat je niet helpen, welke kleuren gebruik je nu in je T-neon?

 

 

6500K voor de groei en 2700K voor de bloei werkt het beste.

 

 

Vakman

 

 

En 4 x 23 watt blijft 4 x 23 watt!!!! Dat is 92 watt, net iets meer als 1 T-neon buis!!

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was uitgegaan van ca. 200W met afzuiging e.d. tegen €0,22 per kWh met belastingen e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen even je energieboer bellen.

De prijzen zijn nu 19 cent per kwh incl belastingen.

22 cent was in 2015 de prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stroomkosten waren dit jaar iets meer dan 100,- per maand extra.

(En jullie kunnen dan ook vast wel schatten wat dat me opgeleverd heeft... zelfs met ronde 2 en 3 die ik verknald heb en mijn eigen gebruik eraf kon het dik uit zeg maar:P )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dan voor Cree COBs. Deze buizen doen 100lm/W, met Cree COBs kun je ook 200lm/W krijgen. bespaar je daadwerkelijk de heft op je stroomkosten. Al kost dat dan wel een vermogen aan leds. Meer dan je ooit aan de stroombesparing zult terug verdienen, maar als de stroombesparing een andere achtergrond heeft dan een economische dan is het wellichte een optie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die Cree's COBs geven twee keer zoveel lumen voor dezelfde hoeveelheid stroom dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch die prijs gaat betalen voor leds, zou ik ook gewoon een diycob doen of als je de ruimte hebt een plantje erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...