Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royal

5 Ulltra Critical Onder 1200 Watt

Recommended Posts

Goedenavond mensen hierbij mijn eerste kweekverslag. Zijn zeker nog dingen die ik wil verbeteren daarom dit verslag.

 

Dit is mijn huidige setup maar er komen zeker nog dingen bij in der loop der tijd.

 

Setup:

 

tent 120*240*200

afzuiger nicorta 1500

1500 m3 can light filter( kwam er pas later achter dat het een light filter was)

sms com twin controller 4,5 a

Dimlux 1200 watt

11 liter potten

 

Heb de zaden door middel van spongepots ontkiemt. Was de eerste keer en helaas zijn er maar 3 zaden ontkiemt :thumbsdown:.

Heb ze toen 5 dagen onder t neon gehad, tot de wortels door de spongepots kwamen en overgepot in 11 liters.

 

De planten staan in een mix van Plagron lightmix cocos en perliet,. De verghouding lightmix en cocos is 50/50 en heb er nog een beetje perliet door gemengd. Heb er ook 2 buffertabletten per pot en bacto van sannies ingedaan. Toen gelijk op 24 uur onder 600 hps.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nou echt 3 planten op 11 liter potjes kweken onder 1200w?

Is dat niet een beetje overkill?

Had daar toch nog ff over nagedacht hoor... een stuk of 10 in die tent minimaal, en dan ook op grotere potten.

18 stuks op 11 liters is ook een mooi aantal, of zelfs zoals ik met 32 dames in diezelfde maat tent.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen in 60 liter smartpots. Als het goed bevalt wil ik volgende ronde met 8 smartpots draaien.

 

Maar begin nu toch te twijfelen heb nog 20 11 liter potten staan, mischien toch meer zaden bestellen en de tent volgooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan voor optie 2 gaan... ff 20-25 nieuwe zaadjes bestellen en tentje goed volzetten met die 11 liters!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor de 60 liter smartpotten gaan die gebruik ik zelf ook

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij twijfel gewoon volgooien dat hok

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beter volgooien dan met 3 plantjes op zo'n grote ruimte dan ben je 6 weken aan het voorgroeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mensen voor de late update, goed 15 zaden erbij besteld.

 

STRESSSS

 

Ik heb mijn tent in een kamer staan(beneden verdieping) en dit gaat goed. Maar was van de week bij de buurman aan de deur om wat te lenen( chille buurman hij geeft het al aan) , en hij er begon gelijk over dat onze zolder open is, er zit een kleine deur in die ik niet kan openen maar hij wel( altijd van uit gegaan dat hij hem ook niet kon openen)

 

Nu is dit geen probleem omdat ik beneden in een kamer draai, maar goed de woningcorporatie is dus op mij zolder geweest terwijl ik er niet was volgens mij mag dat niet eens maar goed.

 

ik had eerst een hele kamer ingericht en moest dit weer afbreken, ook door controle.

 

Nu dacht ik slim te zijn door de hele rotzooi boven op de zolder te doen(als opslag dus voor de controle) in een klein kamertje wat grenst aan de buurman dus.

Het gaat hier om groene gipsplaten voor de badkamer 80 stuks, glaswol, piepschuim, , en het ergste een 1500 filter.

 

Nu ben k dus behoorlijk para want was niet thuis en weet niet wat ze hebben gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond mensen.

 

Ik ben weer een beetje van de schrik bekomen. Blijft een raar verhaal maar is opgelost nu.

Heb dus 15 zaden erbij besteld, ze staan nu 3 dagen in de spongepots en tot nu toe is er maar 1 van uitgekomen(wauw).

Begin hier behoorlijk geiriteerd door te raken. Heb ze normaal ingewaterd met bacto, niet te nat niet te droog, zorg er in iedergeval voor dat de spongepot niet uitdroogt. Ik weet niet wat ik fout, maar voor mij geen spongepots meer. Hoop wel dat er nog een paar uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21(vanaf dat ze zijn ontkiemt) van de 3 ultra critical onder 600 of 700 watt , meestal 600 watt 24 uur.

 

Niet normaal hoe snel ze groeien waar k blij mee ben, heb ze wel vanaf de 3 internode al gefimt, ze hadden toen hun eerste 5 vingers :tu

Heb ze nu in totaal 3 keer gefimt waar ik zeer tevreden over ben.

De eerste keer vond k wel spannend, maar ze reageerden er goed op.

De planten zijn redelijk laag ongeveer 25 cm, maar al wel heel breed, stam is vinger breedte dik al. ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Voor de rest geeft ik ze voeding van plagron, alga grow, power roots en vita race.

 

Van de 15 zaden die ik er nog bij heb besteld en in spongepots zitten nog steeds maar 1 ontkiemt gvd :verryangry:

 

Fijne dag mensen,

 

Gegroet Royal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik 0,5 gram de watt zou halen zal ik al bij zijn. Bloei word 1200 watt

Dit lijkt mij onmogelijk met 3 planten in 11 liter potten oke nu 4 zaadje gister ontkiemt van de 15, hoop gewoon stiekem dat ze allemaal nog uitkomen dan zou ik gered zijn.

Ga nooit meer spongepots gebruiken, of ik doe wat fout of het zijn gewoon klote dingen.

Heb mij aan het instructie filmpje gehouden.

 

Iemand wel positieve ervaringen over de spongepots??

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook foto's royal

 

Ja zal fotos plaatsen maar omdat ik sws altijd al pech heb, en je dat zeker niet met deze hobby kunt gebruiken, wou ik eerst me vpn/proxyserver via de modem doen. Nu gaat dit alleen via pc en vertrouw dit toch niet helemaal

e

Alleen is dit Latijn voor mij. Zit al weken uit te zoeken hoe dat moet maar niet echt mijn ding.

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende x gewoon zaadjes direct in 1 liter potjes met lightmix.

Inwateren met 0,1 l kraanwater en klaar.

 

Laatste x dat ik het zo deed was 100% vd zaden opgekomen in 5 dagen, 36 stuks totaal.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus??? En ik maar moeilijk doen met spongepots en bacto, ben er echt ontevreden over.

 

Omdat ik de biolijn volg, dacht ik dat het goed was spongpots te gebruiken, maar me lesje geleerd of ze moeten alle 14 nog uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer viel nog mee 3 van de de 5, maar 1 van de 15is niet normaal, zal effe geduld hebben, maar waarschijnlijk zal dat niet helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in totaal ongeveer 20 zaadjes ontkiemt op de oude manier dus tussen keukenpapier en daarna in de potgrond geplant toen de ontkiemt waren.. Op deze manier zijn alle zaadjes boven gekomen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel meningen en manieren.

Mijn manier word ieder geval niet meer de spongepots.

Zou ik ze nog open kunnen halen, of zal ik ze hier helemaal mee verneuken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand? heb echt de neiging op ze open te maken klote dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, ga maar voorzichtig op zoek naar de zaadjes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net gekeken bij de spongepots maar nog niks boven gekomen gvd

 

JA en dan in een glas water of gelijk in watten??

 

Bedankt voor de tips mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik altijd deed is tussen keukenpapier in een gripzakje dicht zodat het vocht er niet uit kan en dan op een warmtematje

 

Keukenpapier wel nat maken natuurlijk :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kraakt spongepots af

maar heb je er ooit bij stilgestaan dat het

 

A aan jou kan liggen

de manier waarop je kiemt

temp

enzv

door bv

zijknat en koud in spongepots zonder verlichte/verwarmde propagotor

in deze tijd van het jaar is vragen om problemen

 

B de breeder

van welke breeder komt je zaad

 

C

je praat veel maar ik zie geen foto s ?

 

d gewoon in de aarde laten kiemen is het beste

in spongepots/ pluggen of tussen papier/watjes laten kiemen werkt ook

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond mensen was een tijdje afwezig, ben net 2 dagen terug uit het ziekenhuis.

Jaar geleden auto ongeluk gehad en herstellende nog steeds, en weer complicaties gehad :(.

Over paar weken laatste operatie als het goed is, helemaal gehad ermee en word er zwaar depri door :td

 

Maar goed nu de dames, is alweer een maand geleden pfff.

Ze hebben een maand onder 1200 watt gestaan 24 uur.

De takken zijn duimbreedte dik kan ook niet anders.

Kregen om de 3 dagen water met plagron power roots en plagron grow( een lief familie lid die dat voor me wou doen :wub: )

Heb 2 dagen geleden 20 stekken van 2 planten gesneden en zal vnv nog 20 stekken snijden van de andere 2.

Was me eerste keer en vond zeer leuk en interessant om te doen, werkt zeer rustgevend en zo te zien gaat alles goed tot nu toe dan.

Heb ook wat grote schotels aangeschaft zodat ik van onderen water kan geven, is kijken hoe de planten daar op reageren, heb ze dus voor eerst van onderen water geven 2 dagen geleden en er zit altijd nog beetje water in de schaal, dus volgende keer de helft minder geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kraakt spongepots af

maar heb je er ooit bij stilgestaan dat het

 

A aan jou kan liggen

de manier waarop je kiemt

temp

enzv

door bv

zijknat en koud in spongepots zonder verlichte/verwarmde propagotor

in deze tijd van het jaar is vragen om problemen

 

B de breeder

van welke breeder komt je zaad

 

C

je praat veel maar ik zie geen foto s ?

 

d gewoon in de aarde laten kiemen is het beste

in spongepots/ pluggen of tussen papier/watjes laten kiemen werkt ook

 

Ik denk zelf dat het aan mij ligt omdat ik ze te nat heb gemaakt en omdat ik geen t neon ofso had maar gelijk onder 600 watt gedaan, en dit is zeker niet verstandig met zulke kleine potjes, omdat het zo snel uitdroogt.

Dus volgende ronde nog keer proberen en beter voorbereiden, wil een t neon aanschaffen en een verarmde propgator erbij ook.

 

Mensen zou morgen wat foto's posten.

 

Gegroet Royal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...