Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Cannabis En Negatieve Invloed Op Geheugen?

Recommended Posts

Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor, laten we daar op houden

 

uit jouw link:

Cannabis

Cannabis heeft een negatieve functie op de hersenfunctie. Het is een langdurig verdovend middel dat ongeveer twee weken in het bloed blijft zitten, dus ook twee weken aantoonbaar in de uitscheidingsstoffen van het lichaam en dan met name in de urine. Dat betekent dat het heel lang werkt. Het onderdrukt de droomslaap. Droomslaap hebben we nodig om ons voor te bereiden op de volgende dag en die hebben we heel sterk nodig om de dingen die er gebeurd zijn te kunnen verwerken. Als je dat met cannabis gaat onderdrukken kom je in een continue verdovende toestand. Op het moment dat je er mee stopt krijg je na zoveel dagen of weken weer heel heftige dromen terug, een soort reboundeffect. Om dat weer te onderdrukken gaan mensen weer een jointje nemen.

 

dat is feitelijk gewoon onwaar, jammer dat een 'doktor' deze onzin moet verkondigen ipv een oplossing weet

 

koffie is blijkbaar een godendrank:

Cafeïne

Uit onderzoek in Leiden blijkt dat koffie invloed heeft op je netvlies. Dat is voor heel veel mensen niet bekend, maar het maakt het netvlies gevoeliger voor licht. Als je dus 's morgens koffie neemt wordt je netvlies gevoeliger voor licht en wordt je biologische klok beter op tijd gezet. Verder heeft het een stimulerende werking op het zenuwstelsel. Als je die stimulerende werking wil hebben moet je dat dus nemen op het moment dat je wil werken en goed moet functioneren. 's Avonds kan het dus zijn dat er mensen zijn die daar niet gevoelig voor zijn. Het kan een stimulerend effect hebben waardoor je niet goed kan slapen. Veel cafeïne kan dus een probleem geven bij mensen die daar gevoelig voor zijn.

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.leafscience.com/2014/09/13/marijuana-rem-sleep-dreams/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18313952

 

Als je last hebt van chronische slaapklachten zou ik me niet zo druk maken om een gebrek aan rem slaap. Vele gebruikers die daar na tientallen jaren blijkbaar weinig last van ondervinden. Als je dat echt merkt met de Bedocran "soortjes", probeer de vele kruizingen in coffeeshops tot je 1 vindt die door haar specifieke cannaboiden en terpenen samenstelling dat effect niet of minder heeff, rechtzaakje aanspannen en kweken maar. :)

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van koffie kan ik ook van in slaap vallen, zeker na een aantal espresso's.Sommige wietsoortjes nemen je zo mee naar de eeuwige dromen, maar van andere is het speed, zelfs beter zonder nadelige gevolgen.Om te slapen werkt wierook ook goed, heerlijk slapen doe je er op.Misschien ook een optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook wat namen van soortjes die als speed werken Konopi?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zelfs zo dat je REM slaap niet weggaat of negatief word beinvloed,ik kan het weten.

 

Je droomt nog steeds,alleen onthou je de droom minder goed of helemaal niet.

 

In mijn geval is dat alleen maar beter,anders komen er genoeg nachtmerries aan te pas.

 

Deze doktor wil meer slaapmedicatie/pillen verkopen en als iedereen nou een plantje in de achtertuin heeft verdient ie er niks aan!

Nee geef ze maar opiaten,is zijn oplossing.

 

Stelletje schoften!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn geval is dat alleen maar beter,anders komen er genoeg nachtmerries aan te pas.

En dan krijg ik weer een doosje valium waar ik vreemd genoeg de neiging van krijg om onder een bus te lopen :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ozzoes : check ff of je niet vergeet te ademen gast :likken: het ging over zogenaamde slechte invloeden van canna.

Maar alles wat ik zie is een stukje negatieve propaganda gebaseerd op iemands persoonlijke meningen.

Hier is niks wetenschappelijks of bewezen aan :thumbsdown:

 

 

Volgens mij als THC contact heeft gehad met je receptoren ,is het psychoactieve effect daarna uitgewerkt.

Anders zou ik twee weken stoned zijn van 1 joint,zou wel heel zuinig zijn trouwens :dribble:

 

@huff n puff : Yup, en de serotonine heropnameremmers mogen weer uit de kast,terwijl CBD met de juiste verhouding THC en terpenen ook kan werken als anti-depressieva,helemaal als je het dampt/dabt.

 

Er is wel solo CBD olie te koop maar is niet te betalen,en niet effectief genoeg zonder andere cannabinoïden als balans.

Maar geen apotheker die THC/CBD olie verkopen mag met 1:1 verhouding,dus niemand verdient daaraan en zullen ze altijd proberen die rommel te verkopen.

Vandaar ook deze propaganda,heeft maar 1 doel :stigmatiseren zodat mensen zichzelf niet buiten hun middelen om kunnen genezen.

Dan verliezen de grote farmaceuten hun winst,een gezonde bevolking verdien je niet aan.

 

 

Zelfs als iedereen op wilgenbast gaat kauwen tegen hoofdpijn,gaan ze flink nat zonder paracetamol verkoop. :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...