Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Hallo,

Dit is mijn eerste kweek, ik ben hier begonenn in een dr240

Ik heb hier 93 PP planten in 11 liter potten zitten en ik gebruik eco grow voorbemeste aarde.

Er hingen 4 x 600 watt lampen in maar dat is inmiddels veranderd naar 5.

Ik was niet erg blij met mijn stekjes.... De eerste week groei kreeg ik bladprkblemen door te weinig vochtgehalte en ik denk teveel water met wortelstimilator gegeven.... Dus meteen een bevochtiger ekocht en toen ging het weer beter. Maar na het overpotten en overschakelen naar bleoi heb ik ingewaterd met 500ml per bak en daarna 3 dagen niks gedaan. Toen ik terugkwam waren vele bladeren geler geworden dan dat ze al waren(dat kwam in de groei door teveel water denk ik) , ik vraag me af of het door het bemeste aarde komt of te weinig water want de potten waren best droog. Vandaag weer 300 tot 500 ml per plantje gegeven zonder voeding want daar wil ik pas in week 3 mee beginnen.. Of vinden jullie dat het eerder of later moet? Ik ga btw Hypro terra en durch pro topbooster gebruiken. Ik sproei 1 keer per week bladvoeding dat ook gelijk tegen spint werkt.

 

Ik hoop dat jullie mij goede de goede richting in kunnen sturen!!!

Hieronder een paar fotos van dag 1groei (13 dagen groei door problemen) tot dag 4 bloei.

 

med_gallery_45762_18708_64746.png

 

Stekkies

med_gallery_45762_18708_865797.png

 

Net overgepot en in bloei gezet, de planten waren nog geel van de problemen in groeifase(paar dagen ervoor getopt)

med_gallery_45762_18708_865797.png

med_gallery_45762_18708_84195.png

med_gallery_45762_18708_22926.png

 

Bloei dag 4, zoals je kan zien bladproblemen en hangende bladeren!! Help me hier aub mee wat doe ik verkeerd? Te weinig water denk ik zelf?

med_gallery_45762_18708_519439.jpeg

med_gallery_45762_18708_1108490.jpeg

med_gallery_45762_18708_66396.jpeg

med_gallery_45762_18708_586326.jpeg

med_gallery_45762_18708_159603.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zonder hps licht geven meer duidelijk, na het overpotten moeten ze even bijkomen. Zou het gewoon aankijken en anders de slechte er tussenuit halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat die afgeknipte bladeren geel worden en eraf vallen is normaal, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

 

Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze in de eerste plaats terug op 18/6 gooien om ze wat tijd te gunnen.

 

Waarom wil je ook meteen 93 planten kweken trouwens, als dit je eerste ronde is ? Tenzij je groene vingers hebt natuurlijk :D

 

 

Misschien ook eerst even de regels doornemen en voorstellen in de Wie is Wie-sectie....

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dacht ik ook al :rofl :rofl :rofl

 

1ste keer en meteen 93 planten en 5 x 600 watt aan lampen, yeah right :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, is het echt zo dat de afgeknipte bladeren geel worden en eraf vallen?? Dat zou een last van mn schouders zijn!! En waarom hangen ze er zo sip bij:( wil ze liever vrolijk zien... En btw de temp met lamp aan is tussen 23 en 26 en luchtvochtigheid rond 70/80% en met de lampen uit is de temp minimaal 19/20 graden en vochtigheid zal ik nie weten denk iets hoger .

 

@crimson fart, nou ik dacht als ik toch bezig ben kan ik het ieder geval meteen goed aanpakken toch? Ik wou ze niet te kang laten groeien want wil ze liever een beetje compact houden de dames voordat ze juist iets te groot werden.

 

Maar zou iemand me vertrllen hoeveel water je om de 2 dagen zou moeten geven? Ik heb al een tensio meter besteld om het ook in de gaten te houden. En heb ook een extra vijverfolie onder de bakken aangelegd om ze van onder water te even zodra ze groot en dicht groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt te weinig ingewaterd... 10% van de potinhoud begin je mee...

Geef ze allemaal nog maar een klein half litertje, dan komt t wel goed denk ik.

 

Succes met je eerste ronde!

 

Edit: til eens een pot op, zo krijg je het gevoel van het gewicht van een droge en een natte pot, dan weet je dus ook welke planten water nodig hebben.

Ga je alle planten 1 voor 1 water geven de hele ronde? Dat gaat je tegenvallen hoor...

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zal gedurende de hele kweek verslag en foto's posten mijn beste tuinmannen

 

@scirocco ik heb vandaag dus weer water gegeven tussen 300/500 zo op het oog verschillend per plant. Moet ik nu weer per plant 500ml bijgeven? Ik dacht juist dat je nie teveel water moet geven zodat de wortels ernaar aan zoeken en je zo een mooi wortelsysteem neerlegd. En hoeveel water per plant in deze stadium om de 2 dagen zou je me aanraden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup heb je :tu veel succes gewenst ga je zeker volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bv 400 en na t weekend pas weer op t gevoel, laat de planten eerst dit te droog staan verwerken en goed doorwortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt te weinig ingewaterd... 10% van de potinhoud begin je mee...

Geef ze allemaal nog maar een klein half litertje, dan komt t wel goed denk ik.

 

Succes met je eerste ronde!

 

Edit: til eens een pot op, zo krijg je het gevoel van het gewicht van een droge en een natte pot, dan weet je dus ook welke planten water nodig hebben.

Ga je alle planten 1 voor 1 water geven de hele ronde? Dat gaat je tegenvallen hoor...

 

Nee daarom heb ik ook de vijverfolie aangelegd want denk dat het na een tijd ook irritant gaat worden en ongemakkelijk. In het begin wil ik dat wel even aanhouden tot ze er wat beter uitzien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt te weinig ingewaterd... 10% van de potinhoud begin je mee...

Geef ze allemaal nog maar een klein half litertje, dan komt t wel goed denk ik.

 

Succes met je eerste ronde!

 

Edit: til eens een pot op, zo krijg je het gevoel van het gewicht van een droge en een natte pot, dan weet je dus ook welke planten water nodig hebben.

Ga je alle planten 1 voor 1 water geven de hele ronde? Dat gaat je tegenvallen hoor...

 

Nee daarom heb ik ook de vijverfolie aangelegd want denk dat het na een tijd ook irritant gaat worden en ongemakkelijk. In het begin wil ik dat wel even aanhouden tot ze er wat beter uitzien

 

dat ga ik doen ik hoop morgen of overmorgen erg vroeg op locatie te kunnen zijn. Het is dus geen ramp dat ze nu beetje geel bijstaan en slap hangen? Is het ook slim om nu nog wortelstimulator (dutchpro) mee te geven of kan dag niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd normaal dat die afgeknipte bladeren eraf vallen, dat is de natuur eigen.

Geen zorgen dus, je plantje trekt er de laatste restjes nog uit(daarom wordt het geel) en laat het dan vallen.

 

Maar is het echt je eerste kweek, of heb je toch al wat 'ervaring'??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi er gerust een beetje wortelstimulator bij hoor, maar niet overdrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd normaal dat die afgeknipte bladeren eraf vallen, dat is de natuur eigen.

Geen zorgen dus, je plantje trekt er de laatste restjes nog uit(daarom wordt het geel) en laat het dan vallen.

 

Maar is het echt je eerste kweek, of heb je toch al wat 'ervaring'??

 

Oke dan zal ik maar de natuur zijn werk laten doen, en ja het is echt mijn eerste kweek! Zou over zoiets zeker niet liegen heeft ook geen nut we zijn toch allemaal anoniem hier eigenlijk. Heb t meeste ook geleerd van het lezen van verslagen hier en ben wel in een paar hokken geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vind ik het gedurfd om meteen zo groot te beginnen :specool

 

Maar nogmaals succes met je kweek.

 

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

93 zijn nogal veel in zoon tentje

je zou een tensiometer kunnen kopen dan word het niet te nat of te droog

ook zou je met gedemineraliseerd even kunnen kijken wat er in je grond zit

je ec en ph testen is nooit verkeerd

dan weet je dat het daar wel of niet aan ligt

weet niet in welke verhouding je er wortelbooster bij hebt gegooid

persoonlijk zou ik denken dat ze te nat hebben gestaan zo als je al aangaf maar iedereen heeft zijn eigen mening ofc..

 

mvg

fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb tot nu toe de ph niet getest maar zal dat vanaf vandaag wel doen en zodra ik voeding erbij ga geven zal ik ook de ec gaan testen, zo kan ik dat in ieder geval goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik zou ze niet teveel wateren anders blijven ze klein en gaat het je tijd kosten. Heb het zelf ervaart. Ik dacht dat ik op een schema kon wateren, dus om de dag 500ml geven maar heb later gemerkt dat het teveel was. Later ben ik begonnen met tillen van me potten. Dus zou ff potten optillen en als ze zwaar voelen gewoon geduldig afwachten. Zal wel goedkomen.

 

Succes met je eerste keer met zoveel. Ik hoop dat het een succes word :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey, is het echt zo dat de afgeknipte bladeren geel worden en eraf vallen?? Dat zou een last van mn schouders zijn!! En waarom hangen ze er zo sip bij:( wil ze liever vrolijk zien... En btw de temp met lamp aan is tussen 23 en 26 en luchtvochtigheid rond 70/80% en met de lampen uit is de temp minimaal 19/20 graden en vochtigheid zal ik nie weten denk iets hoger . @crimson fart, nou ik dacht als ik toch bezig ben kan ik het ieder geval meteen goed aanpakken toch? Ik wou ze niet te kang laten groeien want wil ze liever een beetje compact houden de dames voordat ze juist iets te groot werden. Maar zou iemand me vertrllen hoeveel water je om de 2 dagen zou moeten geven? Ik heb al een tensio meter besteld om het ook in de gaten te houden. En heb ook een extra vijverfolie onder de bakken aangelegd om ze van onder water te even zodra ze groot en dicht groeien

 

Snel in bloei trekken en 93plantjes? Hmmm snel commercieel kweekje dus.

Ik zou ze sowieso iets langer laten doorgroeien, dan maar 2 weken later geld maar wel met een betere oogst.

 

Kleine plantjes hebben meestal kleine topjes of de toppen knakken gewoon omdat het stammetje de top niet kan dragen.

Dus dat je ze klein en compact wilt houden zou ik nog een keer over nadenken.

En als je sneller grotere opbrengst wilt kan je ze wellicht beter op hydro of slabs houden.

Gebruikt minder water en geen gesjouw met vele zakken grond en de planten groeien sneller.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je eens beschrijven hoeveel water je nu totaal hebt gegeven en op welke dagen?

 

Want als de pot eenmaal goed nat is dan kan je wel een paar dagen wachten in de stadium.

 

Succes met je week en ik volg :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel allemaal dit weekend ga ik kijken hoe de dames eruit zien, hoop dat ze de goede kant kn gaan en ik houd jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer zo n geld kweker...pleuren ff gauw 93 planten in een tent want tsja iedereen kan planten kweken

Om er vervolgens achter te komen dat zelfs goed water geven best lastig is...

En serieus 93 planten met een gietertje water geven .. en dan niet ff denken van goh.. das wel een tering werkje lijkt bijna op werk..

 

Maar suc6 hoor zou die dikkuhhh BMW alvast bestellen hoor

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...