Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RenePlay

Gorilla Of Mammoth, Wie Of Wat Geeft De Doorslag

Recommended Posts

Ik wil binnenkort beginnen met een binnen kweek.

 

Twijfel eerst tussen een hokje timmeren, of een kweek room tent. Maar omdat zo'n tent nog best mobiel is, en ik niet van plan ben om het hele jaar te kweken in mijn huis, denk ik dat ik toch maar voor een tent ga.

 

Ik heb een winkel bezocht om de kwaliteit te zien en te vergelijken. Ik wil een tent die iets hoger is dan 2 meter omdat ik met een LED lamp wil kweken. De hogere tent hadden ze niet staan. :spliff:

 

 

Ik vond deze op het internet: http://bestgrowproducts.com/gorilla-kweektenten/gorilla-kweektent-120x240cm

 

De tent is wel duur. Maar als je de video ziet, dan moet de tent wel erg sterk zijn.

 

Of kan ik beter voor de Mammoth tent gaan: http://tuincentrumholland.com/nl/mammoth-elite/11521-mammoth-elite-240l-240x120x215-cm.html Deze zijn trouwens nog duurder. :angry:

 

Zijn er meer van deze tenten die hoger dan 2 meter zijn?

 

 

 

Wat zijn de ervaringen tips?

 

 

Groet Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders koop je toch een Mammoth Pro waar je de bodem uit knipt?

Dan maak je een vierkant onderstel/bak van hout van bv 20 cm hoog waarin je potten staan waar je de rest vd tent bovenop zetten kan.

Scheelt een enorme berg centen...

 

Die Mammoth pro tenten zijn trouwens perfect afgewerkt en echt goed lichtdicht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gorilla tenten zijn de A keuze en mammoth en secret jardin enzo zijn B keuze tenten

Als je ff kijkt voor elite tenten die zijn ook minimaal 215cm hoog dacht ik maar waarom moet je meer dan 200cm hebben als je met led kweekt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scirocco Bedankt voor het meedenken. Ik weet niet of ik me zo handig ben, maar zal naar jou mogelijkheid kijken.

 

 

Dries. Met 2 meter kan het natuurlijk ook wel, maar omdat je met LED meer of genoeg afstand moet bewaren tussen LED lamp en plant, en omdat ik wel van wat extra ruimte hou. Leek mij zo'n hoge tent wel een goede optie.

 

Ik hoef morgen nog niet direct te kopen, dus is er nog wat tijd voor oriëntatie...

 

 

 

Rene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afstand is goed te doen met 200cm hoogte hoor, ik heb 1000watt lampen in een 200cm hoge tent hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je met led juist niet je lampen dichter zetten op je gewas aangezien er minder warmte is? Dat is toch wat ik heb altijd heb gelezen of telt dit niet voor alle led lampen?

 

Normaal is een 200cm tent genoeg hoor, zolang je je planten niet laat strekken heb je nooit problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook raar dat je meer dan 2meter nodig hebt.

Het is juist de kunst om het allemaal wat laag te houden, krijg je een betere opbrengst van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook de bodem uit mijn tent geknipt en het frame op een verhoging gezet. Was nog niet helemaal zo simpel als ik dacht, maar het ging wel.

gallery_37858_17221_106794.jpg

 

Dit frame is niet goed lichtdicht, maar je kan het natuurlijk ook gewoon dicht maken door er planken op te doen of door er vijverfolie in te nieten. Met vijverfolie heb je meteen een mooie opvangbak voor lekkages.

 

Als led ontworpen is om op een meter hoog te hangen voor de juiste lichtverdeling dan zul je je daar wel aan moeten houden, Ook al heb je geen last van verbranding van de planten. Anders wordt het waarschijnlijk redelijk donker aan de wanden.

 

Weet je wel zeker dat dat led armatuur ook echt werkt? Meestal beloven ze gouden bergen, maar de enige die dan echt gouden bergen krijgt is de fabrikant van die dingen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus precies wat ik bedoel! Simpel frametje van 4x4 balkjes met een plaatje watervast multiplex eromheen.

Ben je voor plusminus 350 euro klaar ipv 1000.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch niet meer lichtdicht als je de bodem eruit knipt, zonde geld en kan je beter een kast bouwen.

 

@ Reneplay ; Led moet na mijn weten zon 60 a 80cm boven het gewas,

dan houdt je bij een 200cm hoge tent 120 tot 140cm over voor je plant + pot, dit lijkt mij ruim voldoende toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje LED bak 50-75 cm ervanaf anders verbranden de blaadjes.

Een hele hoge tent om dat op te vangen?

Beter je plantjes lager houden, wat ze toch al blijven onder LED ipv een hele hoge dure tent of de bodem eruit gaan snijden.

 

1.5mtr lange planten onder een LED bak, mij benieuwen hoe dat eruit ziet en wat het oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn leds 20 tot 30cm boven het gewas. Die hebben een vrij grote stralingshoek en op die afstand heb ik de meest uniforme lichtverdeling.

 

Het hangt dus maar helemaal van het ontwerp en het gewenste kweekoppervlak af wat de juiste hoogte is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle suggesties en antwoorden.

 

 

Ik kwam zelf deze nog tegen: http://www.greensell.nl/c-3309515/green-qube/ deze zijn 220 hoog. Moeilijk moeilijk.....

 

 

Ik heb een aantal LED lampen vergeleken, en de fabrikanten hebben het over een afstand van 50 tot 100cm. Vandaar mijn keuze hogere tent.

 

Wietefras. Ik vind het een kunstig ontwerp, met de balken en de bodem.. Maar ik wil het graag makkelijk houden klik klak tent klaar zeg maar.. Doe jij alles zelf maken?

 

 

Ik lees dat in het algemeen word gezegd dat 200cm voldoende is. Dus een standaard tent merk.

 

Als ik reken:

Lamp hangt op 15 cm van plafond, en lamp is 8 cm dik en de pot is 30 cm hoog, en ik hoe gemiddeld 70 cm aan voor tussen de lamp en de plant. dat is 15+8+30+70=123-200=77 cm voor de plant om te groeien.. Zou dat dan voldoende zijn, als ik een HAZA :spliff: kan bemachtigen?

 

 

 

 

Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik klus veel zelf ja. Die tent die ik verhoogd had was 180cm. Dat was in ieder geval net niet genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammoth heeft toch ook tenten van 240? Volgens mij zijn dat ook wel A tenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammoth was goedkoop nu zijn ze reteduur overal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg tevreden over the green room.

Materiaalkeuze is uitstekend en een dik buizenframe met metalen koppelstukken.

Aanschaf 120x120x200 €207,-

Krijg je geen spijt van.

En dat nagenoeg alle tenten 2meter hoog zijn is misschien niet voor niets.

Als je hoger moet vanwege temperatuurproblemen moet je de fout niet bij de tent zoeken maar bij je lamp of ventilatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...