Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boefje030

Net Tegen Hoogte.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ook ik heb weleens dat mijn planten iets te groot worden op locaties waar ik beperkte hoogte heb.

Nou zat ik te denken om tijdens het spannen van mijn net nog een net hierboven te spannen (twee dezelfde die standaard witte. En boven op de bovenste witte net nog een fijnmazig net te leggen zodat de planten moeite hebben om omhoog te gaan. Als ze uit gegroeid zijn wil ik dan dit laatste (fijnmazig) net eraf trekken zodat je een mooi egaal veldje hebt.

 

Iemand ervaring mee of is lijkt jullie dit niks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ervaring met 2 netten maar niet zo als jij omschrijft.

 

Lijkt me aardig klote werk om het bovenste net er weer af te trekken als ze uitgegroeid zijn, er zullen dan wat scheuten/uitlopers door het fijnmazige net gegroeid zijn. Zal vast zijn sporen nalaten ;) .

 

Waarom niet fijnmazig onder om de planten te drukken en dan grootmazig boven voor de grootste schieters?

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel echt zo fijn dat ze er niet doorheen kunnen groeien. Zeg maar als een droognet zo fijn.

Dan kunnen ze door de onderste normale net heengroeien en de andere normale dient als steun voor het fijne net, waardoor je deze er zo af kan trekken/glijden

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd veelste veel licht tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je denken? Maar voor een week ofzo. Zodat ze niet te ver doorschieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker gaf zn planten toch gewoon minder licht als hij t te hard vond gaan? Of zoiets was t in ieder geval.

Een net om de groei te stoppen lijkt me een waardeloze oplossing...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder licht lijkt me alsnog voor strek te zorgen.

Daarbij zorgt dat net ook voor minder licht.

 

Waarom waardeloos ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dat is vliesdoek en geen net, gebruik dat ook op de volkstuin om jong grut te beschermen tegen de kou :D . Zou best eens kunnen werken alleen opletten mbt de luchtvochtigheid ivm meeldauw.

 

Zou toch eerder voor een vogelnet gaan, zijn in zeer grote maten te krijgen.

 

https://www.zaadhand..._15__8_mtrbreed

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakje hier en daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat een beetje lastig als je een wat groter hok hebt. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met minder licht bedoel ik ze gewoon een hele dag donker zetten.

die info heb ik uit een oud topic van racker... die deed dat ook met zn PP of Santa Maria's

 

De planten tegen willen houden met een net lijkt me onmogelijk, ze groeien gewoon door dus zodra je t net weghaalt komen de dames gelijk overeind alsof het er nooit gezeten heeft.

Je zou t dan net zogoed met doorzichtige folie oid kunnen proberen, maar ik zie t niet goedkomen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan je wel een punt hebben dat ze weer rechtop gaan staan. Inderdaad 36 uur donker, doe ik ook.

 

cellremmer iets misschien "")

Hou niet van spuiten

 

Knakje hier en daar

 

Uiteraard. Maar op een gegeven moment kan je er niet meer door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg ooit als tip om de temp in de strek tijdens de dag 2 graden omlaag te brengen en tijdens de nacht 2 graden omhoog.

 

Nu heb ik helaas niet zo'n nauwkeurige temp regeling, maar volgens mij is het een valide tip.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tijdens de nacht al iets hogere temperatuur en lagere rv tegen celstrekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met autoflowers gaan kweken, die worden toch niet al te hoog :likken:

Nee

vroeger omschakelen :D

Uiteraard, kan altijd wat gebeuren dat het fout gaat. Leek me een makkelijke noodoplossing

Te kort

lollypopppen?

Te bewerkelijk

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant vroeg toppen en niet teveel zijtakken laten maken. De 2 of 3 zijtakken in de breedte geleiden met bamboe, staaldraad of koperdraad. Ook gelijk vanaf het toppen de eerste zijtakken al geleiden en laag houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleinere potten, minder wortel, minder strek, het houdt een keer op dan al moet je er dan wel wat meer neerzetten :search:

Liefst zet ik de s5 op 6.5ltrs, worden ze net een meter waar het anders al snel ondersteuning nodig hebbende slungelines worden van 1.5mtr op de 11ltr potten die ik nu gebruik.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...