Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scirocco

Scirocco Kiest Het Bio-Hazenpad! Dr240W 2X600W 32X11 Liter Guanokalong

Recommended Posts

Oke, op veler verzoek toch maar een verslagje van mijn bio-avontuur...

 

Er is eigenlijk weinig te melden, stekken staan al ff onder HPS, klok is ergens eind vorige week omgezet geloof ik... ik dacht dat vrijdag de eerste dag 12/12 was.

 

Opstelling:

 

Mammoth Pro240L 120x240

2x B.A.L 600W remote electronic ballast met davin tijdklok

Lampen General Electric Lucalox 600w nieuw

1000m3 houten softbox, continu op 100%

Empire Classic Apollo nieuw

Ene helft 11 liter Feltpots met 100% Guanokalong aarde, andere helft 12 liter Rootpouches met 11 liter Guanokalong aarde gemixt met 25% cocos.

Bacto en schimmels toegevoegd, af en toe ook schepje bacto bij t voedingswater.

Voedingslijn Kalong grow/bloom, seaweed liquid als extraatje.

Temperatuur, PH, EC, luchtvochtigheid enz. meet ik niet...

Amnesia stekkenhaze, deze keer gewoon gekocht ipv zelf gestekt.

 

Ik voed al wat bij om tekorten te vermijden, scheutje kalong grow op 20 liter water.

 

Foto's volgen morgenochtend.

Vragen of opmerkingen? Kom maar op!

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

En precies nu zijn mijn likes op!!!!

 

Ga je hier nie de naw genetica verslaan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiger op 100%? Waarom?

Succes in ieder geval, ben benieuwd naar een foto.

B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ik zou af en toe schoon kraanwater geven, zo'n een van de twee voedingsbeurten. Ook ik ben benieuwd naar een foto!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

scirocco ik ben heel geintereseert in biologish nu men eerste kweek is met meststoffen de 2de zal ik ook nog zo doen omdat ik dan ga investeren in een koelbuis voor men lamp. Maar de 3de kweek ben ik van plan om volledig biologish te gaan werken. Voeding bestrijding alles.

 

 

Heb je ergens een toppic die hierover gaat ben zeer geintereseert.

bestrijding wil ik nu al doen zoals beesjes met beesjes bestrijden als je me daarmee zouw kunnen helpen meer of bedankt.

 

Ben nieuw hier en tis nog al veel om iets te vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk het bovenste topic in mijn handtekening maar, die is volkomen biologisch en loopt op zijn einde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes: naw project komt tzt een eigen topic van, eerst moeten de mannen daarvan uitgemoord zijn.

 

@zwem... afzuiger dag en nacht aan is een gewoonte, heb nooit anders gedaan.

Heb een temperatuurcontroller liggen maar probeer niet nog meer problemen erbij te creeeren

Ik voer ook de lucht uit de voorgroeitent af via deze tent, dus ik moet niet hebben dat de afzuigercontroller de afzuiger uitschakelt terwijl mijn groeitentje nog 6 uur licht tegoed heeft (250w)

 

@dila... klopt, heb ik toevallig vandaag gedaan :D

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe moordenaar!

 

2 topics, vet!

 

Succes maatje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, tis momenteel een beetje chaotisch bij me.. heb lang getwijfeld of ik de ronde zou afbreken.

Ik had toen de stekken binnenkwamen al geen tijd om ze in de grond te stoppen om te beginnen, met als gevolg dat de 5 dagen dat ze in de wachtkamer stonden zorgde voor een hoop uitvallers en achterblijvers.

Had er een hoop bij die niet wilden groeien, zelfs onder HPS gebeurde er bij sommige dames weinig.

Heb nu nog wel wat hoogteverschil, maar het moet maar zo.

Kleinste planten staan in het midden, in de hoop dat ze daardoor nog wat inlopen.

Omdat ik met 10 dames/m2 draai heb ik besloten deze ronde niet te toppen, dikke hoofdtoppen en veel diepte in t gewas beviel me mijn vorige (PP) ronde prima dus ga t weer zo proberen.

Hoop dat ik niet te laat geschakeld heb, sommige dames gingen opeens als een malle terwijl een paar andere nog nietecht op gang kwamen.

 

 

Vandaag is bloeidag 6 dacht ik, kan ook 4 of 5 zijn...:P

Deze amneesjes komen bij een nieuwe stekkenboer vandaan, zien er qua structuur heel anders uit als bij de vorige maar denk dat deze wel meer op de echte stekkenhaze lijken die ik hier op het forum meestal zie.

 

Foto's komen zometeen, verder heb ik weinig te melden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man, ben benieuwd naar de foto's.

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bij deze dan een paar foto's... helaas met HPS.

Als ik morgen eerder op locatie ben...

 

gallery_44692_18285_354906.jpg

 

gallery_44692_18285_602339.jpg

 

gallery_44692_18285_681847.jpg

 

gallery_44692_18285_1211031.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er prima uit, mooie planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat ongetopt haze draaien in een 2m tent werkt dan ga ik dat ook voortaan doen.

 

lang voorgroeien op 18 uur is helemaal niet goed voor het milieu :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja: ik weet ook nog niet zeker of dit "the way to go" is zonder te toppen, dit is echt een testrondje om ervaring op te doen met bio.

Ik heb een beetje het gevoel dat dit een gigantisch oerwoud gaat worden, deze meiden gaan veel harder dan de vorige amneesjes die ik bij die andere stekkenboer haalde.

Nou heb ik misschien ook wat te lang gewacht met omschakelen, omdat ik aan het begin een hoop faalhazen eruit getrokken heb en vervangen voor reservestekken zat er veel te veel hoogteverschil in mn planten.

Dat is aardig bijgetrokken ondertussen, maar de dames strekken enorm, zou bijna een bus Regulator gaan halen bij de GS. :P

Ik houd de lampen er kort op, temperatuur niet te hoog en hoop dat het kweken op 11 liters de groei enigszins beperkt.

Pletten of knakken wil ik nog niet aan beginnen, ik wacht eerst maar af wat moeders natuur ervan maakt.

Heb nog een dikke meter boven de lampen, dus kritiek is het nog zeker niet...

 

Me likes benne op... nog nooit meegemaakt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk kweekverslag, ik ga t volgen, geef je water van boven?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, ik geef gewoon water van boven met t handje.

Als ik tijd heb probeer ik alle potten naar behoefte water te geven, of anders in ieder geval elke plant een vaste hoeveelheid.

Ik heb voorheen ook vaak gewoon een emmer (of 2) water de tent in gemikt als ik haast had, kans zit erin dat dat vaker gaat gebeuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er lekker bij, alleen gaan die wel nog even doorgaan als je op bloeidag 6 zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde op de GK.

Zo aan de uitgroei vd zijtakken en het blad te zien heb je idd een heel andere Amnees staan dan je eerder had :whistle:

 

Ik meen een s5 te herkennen.. ff snel wat stekken trekken voor een eigen mamma?

 

s5 kan je meer voedden dan een Amnesia en ze groeien bijna 4wk door na omzetten vd klok :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil met vorige hazen is idd vrij duidelijk, structuur is heel anders...ze groeien veel breder

Als dit nog 3 weken doorgroeit heb ik wel een serieus probleem, vind ook dat de bloei er niet hard inkomt. Vorige amneesronde ging dat sneller volgens mij

 

Ik heb de optie om de kleinste 4 eruit te halen zodat de rest nog wat meer ruimte krijgt, zou dat een goed plan zijn of zal ik het zo laten?

 

Ik heb een flinke verzameling moederkandidaten bewaard, ik was nl van plan om ook nog een mineraalronde te draaien tegelijk met dit bio gedoe maar heb t te druk en ik had nogal wat faalhazen in de bio tent..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vol wil je het niet hebben en die vier kleinere kan je er probleemloos uithalen lijkt mij. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verslag zonder foto's is niets waard, dus bij deze een paar kiekjes gewoon als opvulling!

Zoals op de laatste foto te zien is heb ik nog flink wat ruimte over boven de plantjes, de grootsten zijn nu over de 50 cm, de kleinste rond de 30 gemeten vanaf de aarde.

Het trekt al lekker dicht ook, ik denk dat ik alle plantjes gewoon laat staan zoals ze staan, dan maar wat te vol.

(Vind t zonde om ze de bak in te gooien, en ik heb verder geen tenten draaien op 12/12...)

 

gallery_44692_18285_687595.jpg

 

gallery_44692_18285_5943.jpg

 

gallery_44692_18285_1442203.jpg

 

Iemand nog vragen of opmerkingen? Shoot!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een week 12/12 kan je de planten eventueel wel terugzetten nog en je wilt het echt niet te vol hebben.

 

My two cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...