Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Inqontroll

Kweekverslag Cheese! [Eerste Kweek]

Recommended Posts

Cheese Day One.

(set-up secret jardin dr-90)

 

Voor het ontkiemen ga ik voor de optie in de aarde. Omdat, ik het persoonlijk logischer vind.

Ik maak gebruik van stek en zaai grond. De zaadjes 1 cm diep geplaatst en goed vochtig gemaakt.

Nu wacht ik tot de aarde wat droger is om terug water te geven ik las zon 2 a 3 x per dag.

 

Ik heb overdag problemen met temperatuur.

Dat moet dan maar even omdat ik begin met groei 18/6 zijn er periodes waar het warm is in huis.

Pas later, bij de bloei circa 2 weken ga ik proberen te timen dat alles over de nacht gaat.

 

Ik kan geen lucht van buiten nemen. Alleen de afvoer van warme lucht gaat naar buiten.

Maar het is een grote zolder aan verse lucht is niet tekort.

 

Voorlopige oplossing;

Alle onderste openingen staan open met een buis erin en een Nylon kous erover om beestjes te voorkomen. De lucht op men zolder is wel erg droog, Heb een emmer koud water met een handdoek erin geplaatst die zowel de tent afkoelt als voor vochtigheid zorgt.

Ik heb ook wat ijs bij men luchtcirculatie ventilator geplaatst. En, mijn geurfilter nog niet aangesloten omdat de tent beter zou kunnen afkoelen. Dit is ook de voornaamste reden dat er geen vocht in de lucht aanwezig is, maar heeft wel als voordeel dat men filter minder slijtage heeft voordat ik hem echt nodig heb.

 

gallery_45768_18704_78029.jpg

 

Temperatuur is 25 a 26 graden overdag heeft zelfs even 29 gehaald, das best veel voor ontkiemen jammer genoeg kan ik niet anders. Luchtvochtigheid is +- 30 Tot 40% aan de lage kant. Maar dat gaat nog veranderen. Zo niet zoek ik even iets die water verdampt.

 

Dag 2 zal ik pas posten als de zaadjes ontkiemt zijn. Jullie hebben niet veel aan een week aarde bekijken.

 

 

Day 2 Cheese!

 

Als het donker is word het te koud bij men planten! temperatuur verschil van meer dan 10 graden dit is niet goed!

Ik laat de fen's dan veel minder draaien en ga voorlopig een kacheltje installeren deze is 2500w.

 

Ik hoop dat dit het temperatuur verschil zal oplossen...

Ik wil namelijk geen wortel rot en stress.

 

Ik hoop ook dat ik later dat kacheltje niet meer hoef te gebruiken overdag is de donker periode s'nachts de licht periode..

 

Iemand nog ideeën want dat kacheltje gebruikt wel enorm veel elektriciteit.

 

Update dag 2 De meeste problemen zijn opgelost. Als volgt;

 

Aanpassing van luchtstroom, Na een aanpassing van de luchtstroom lijkt de temperatuur tijdens lichturen in orde te zijn. Ik heb de ventilator die normaal in de linkerhoek stond voor men inlaatbuis gezet, met de kant die zuigt naar de buis allicht. Hierdoor blijft mijn temperatuur over dag goed.

 

Ik zal tevens een kacheltje van 500w aanschaffen die ik op de timer kan aansluiten. Dan ga ik meten hoeveel keer het kacheltje moet branden in de donkere periode om de gewenste temperatuur te behouden. Als dit niet lukt met de thermostaat van het kacheltje zelf dan stel ik dit in met de timer. Zo gaan men plantjes geen kou lijden in deze donkere tijden. (alles voor de zekerheid ik wil geen schimmel en geen stress!)

 

Dit is het kacheltje, https://www.bol.com/...00000020995981/

 

Foto, hier heb ik de fen voor men inlaat geplaatst (temperaturen perfect). Ik heb een emmer water voor die inlaatbuis langs buiten gezet zo is de vochtigheid ook een stuk hoger. temp: 24 tot 27 en vochtigheid 40 to 58%.

 

Tevens een SCRoG net gemaakt verstelbaar in hoogte.

 

gallery_45768_18704_9210.jpg

 

 

Dankje, InQontroll.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweekje InQonTroll, hopelijk een lekker wietje binnen x-tal maandjens ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt natte lappen op je zolder te drogen hangen, dat zal de luchtvochtigheid verhogen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nu een hps boven een zaadje hangen?

ja maakt niet uit tog zaadjes zitten onder de grond. De afstand van de hps is correct. en de temperatuur onderhands ook perfect voor ontkiemen.

25 graden in de tent maar wanneer ik een thermometer in de aarde steek kop 20 ideaal dus :D.

 

en dankje zwemvis. Is wel een heel erg grote zolder denk neit dat het veel uithaald tog ga ik het proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Day 2 Cheese!

 

Als het donker is word het te koud bij men planten! temperatuur verschil van meer dan 10 graden dit is niet goed!

Ik laat de fen's dan veel minder draaien en ga voorlopig een kacheltje installeren.

 

Ik hoop dat dit het temperatuur verschil zal oplossen...

Ik wil namelijk geen wortel rot en stress.

 

Ik hoop ook dat ik later dat kacheltje niet meer hoef te gebruiken overdag is de donker periode s'nachts de licht periode..

 

Iemand nog ideeën want dat kacheltje gebruikt wel enorm veel elektriciteit.

 

Update dag 2 ik denk ook een oplossing voor de meeste problemen;

 

Aanpassing van luchtstroom, Na een aanpassing van de luchtstroom ik heb met ventilator die normaal in de linkerhoek stond voor men inlaatbuis gezet, met de kant die zuigt naar de buis allicht. Hierdoor blijft mijn temperatuur over dag goed.

 

Ik zal tevens een kacheltje van 500w aanschaffen die ik op de timer kan aansluiten. Dan ga ik meten hoeveel keer het kacheltje moet branden in de donkere periode om de gewenste temperatuur te behouden. Dat stel ik in op de timer, zodra het donker tijd is voor mijn plantjes sluit ik dit kacheltje aan op mijn timer. Die tevens dient voor 600w! Zo voorkom ik problemen met brand, etc...Dan kan tevens ook de temperatuur van mijn kacheltje geregeld worden. (alles voor de zekerheid ik wil geen schimmel en geen stress!)

 

dit is het kacheltje, https://www.bol.com/...00000020995981/

 

Foto, hier heb ik de fen voor men inlaat geplaatst (temperaturen perfect) kheb een emmer water voor die inlaatbuis gezet buiten zo is de vochtigheid ook een stuk hoger. temp: 24 tot 27 en vochtigheid 40 to 58%.

 

Kheb ook een scrognet gemaakt verstelbaar in hoogte.

gallery_45768_18704_9210.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Day 7.

 

Gisteren stierven 2 plantjes aan wortelrot. dit heb ik te danken aan men te laat inkoop van dat kacheltje. Intussen zijn de rest kern gezond.

 

Foto van de 3 omgevallen kindjes:

gallery_45768_18704_16809.jpg

 

Ik was de hele dag triest en nerveus dat de rest het ook niet zouden halen. Ik heb de dode plantjes verwijderd en de 3de recht gezet met een stokje.

 

Nu heb ik ook een automatisch waterdruppelsysteem gebouwd. heeft me 3 euro gekost. En werkt perfect gemaakt van aquarium onderdelen gekocht bij de aveve.

Foto:

gallery_45768_18704_6982.jpg

 

Wens me succes ik hoop dat de andere zeven het goed blijven doen.

Iemand die nog tips heeft voor me??

 

Vriendelijke groeten InQontroll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een paar verwarmingsmatten een oplossing kan zijn. Belangrijk is de temp. van de aarde

En de luchtvochtigheid hoeft bij zaad niet zo extreem hoog te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...