Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietblondje

Ph Meten ......een Must Of Niet

Recommended Posts

ik lees hier dat het belangrijk is ph van water dus te meten .......

wat zijn de uitwerkingen wanneer je dit niet zou doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dan blijft het alsnog nat en doorzichtig .

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal dat ook een rondje moeten overslaan hopelijk kom ik niet in de problemen erdoor.

Maar zo blijkt dat een vriend van me dat hier ook niet doet hij vertelde me dat hij dat de eerste 2 rondes deet maar nooit problemen mee had. we zitten namelijk met een goed watersoort hier in de buurt verteld hij me laat me hopen dat dat zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitwerking is dat je minder kans hebt op blokkades. of je het nodig hebt? Geen idee, start eens een ronde en kijk of je tevreden bent met de opbrengst zonder ph te reguleren, en of het de investering waard is

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn de uitwerkingen wanneer je dit niet zou doen ?

Het punt is dat de verschillende nutriënten (natrium fosfor kalium magnesium ijzer etc) bij verschillende pH beter of slechter of niet opneembaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

deze analoge phtester is nix mis mee .

kan je heeeeeelveeeeel testen mee doen .

geen batrijen en droogt niet uit .

geen callibratie .

geen bewaarvloeistof

geen 7.0 calibratievloeistof nodig en die van 4.0 ook niet .

en electrodes vervanging niet nodig .

kan ook niet stukvallen .

pas wel op als je kleurenblind bent want dan is het wel vervelend denk ik .

 

gallery_7335_4882_30785.jpg

 

 

:vape:

zitten er ook nadelen aan deze phtester mac ?

ja want op een gegeven moment heb je geen vloeistoffen meer in je directe omgeving waar je de ph niet van weet .

en je gaat op een bepaald moment ook schrikken van je zelf welke vloeistoffen je allemaal gaat meten . :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ph meter liggen maar ga een ronde doen zonder ph meten. Ben toch benieuwd of dit nu echt zoveel verschil gaat maken....heb zelf n.l idee dat dit meevalt en wanneer je dit vanaf het begin nooit doet zal die plant toch niet anders gewend zijn ...als gewoon kraanwater

 

Andersom is het wel een drama als je altijd stipt alles doet Dan kun je geen dag overslaan want krijgt ie een dreun ineens ...of zit dit blondje nu echt helemaal ernaast door deze manier van denken

 

Ben benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel lekker mineraal gaan voeden dan he blondje....

 

Bio op aarde kan best zonder ph meter verder wordt t al gauw lastig.. een rondje hydro of aqua zonder ph is net zoiets als naar de hoeren zonder condoom...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch stiekum de zolder volzet met je zieke moeder beneden doe het dan wel hewoon goed..

 

Beetje lullig als je dan toch risico loopt en het gaat nog eens fout ook..

 

Koop gewoon wat buffertabs en bio voeding van sannie ofzo kan je gewoon knallen zonder ph meter..

 

Minerale voeding zonder ph/ec meten is gedoemd te mislukken aangezien je niet weet wat je geeft en van wat er op het flesje staat kan je niet van op aan...

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een maatschepje gebruik die in Sannies bacto en schimmels zit, en die afgestreken met citroenzuur vul, dan kom ik met 10 liter gietwater op ph 6 uit heb ik eens op een blauwe maandag gemeten. Dat vind ik voldoende informatie voor de bio kweekjes die ik doe.

 

Zodra er voeding in het gietwater zit, vooral wortel- of bloeistimulator, dan skip ik weleens een schepje omdat dat van zichzelf al redelijk verzurend werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) moet je wel weten wat de ph is voordat je citroenzuur bijvult...

In theorie zou t op sannie s manier niet uitmaken mits je kraanwater niet erg hard is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph is hier zo rond de 8.2, dus aardig aan de hoge kant. Ik gooide destijds zo'n schepje in een jerrycan en vulde het aan totdat ik de 6 aantikte, met constant tussentijdse metingen. Geheel toevallig en gemakshalve kwam dat precies op 10 liter uit :).

 

Ik denk maar zo, als ik het bodemleven niet teveel hoef aan te zetten om de zuurgraad te reguleren, dan kunnen ze vooral focussen op de rest van de bezigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd als t erg hard is een beetje richting neutraal kan geen kwaad maar zuur is killing voor je bodemleven

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blondje .. naar de hoeren zonder condoom lukt gewoon hoor ... problemen komen later pas net als met t plantje..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

klopt dan valt je eikel nog ver voor de herfst er af .

 

:vape: :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, als je de BB code in je bericht zet zijn de fotoos meteen zicht baar.

 

gallery_45610_18717_1396919.jpg

 

En inderdaad, dat ziet er als een net oerwoud uit :)

Zitten genoeg lekkere toppen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit, goeie reclame voor Pokon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...