Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietblondje

Ph Meten ......een Must Of Niet

Recommended Posts

ik lees hier dat het belangrijk is ph van water dus te meten .......

wat zijn de uitwerkingen wanneer je dit niet zou doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met bepaalde voeding heb je geen ph meter nodig.

Maar dit niet doen en geen goede voeding zal dit slecht voor je planten zijn .

gewoon dat extra geld inleggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet niks!

Ik meet nooit iets en behaal ook gewoon mooie resultaten, ik kweek wel gewoon op aarde ;)

 

Ligt er ook veel aan wat voor voeding je gebruikt en hoeveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon

 

Dan lekker zonder meters :jump:

Vertel eens wat meer over je set-up.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet een regenton neer en vang regenwater op om aan je planten te geven. Altijd goed.

Maar er zijn zeer veel mensen die gewoon kraanwater geven direct uit de kraan en prima planten en oogsten hebben.

Maar je kan ook eerst beginnen met gedestilleerd water en regenwater en bronwater of wat ook en dan langzaam aan kraanwater toevoegen en opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de deskundigen hier gaan zeggen dat regenwater not done is omdat het te weinig kalk bevat voor ons kalkminnende plantje. Tevens kan je in combi met voeding last van rare pH swings krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals wel eerder opgemerkt ben je de pH al aan het regelen zodra je voeding toevoegt aan het water, dus zou ik zeggen dat meten altijd de voorkeur heeft want dan weet je wat je doet.

 

Volgens mij zullen deskundigen dat dan ook doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

regenwater kan heel goed hoor .

helemaal als je 100 % bio gaat .

eventueel mengen met kraanwater.

hier is uit de kraan de ph 8 .2 met kraanwater gemengd 1 0p 1 zo rond de 7.

7 is al goed is neutraal .

ph schommelingen zijn soms een hele grote stressfaktor voor de wietplant .

ec schommelingen ook trouwens .

kan blokkades geven .

ik meet ph en ec plus de temperatuur van het gietwater .

is ook deel van mn hobbie geworden .

hekel de zwakste schakel

 

:vape: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zwakste schakel... en wat als dat nu de kweker is ?

 

Komop .. Pokon..buiten dat t nog best prijzig is in vergelijking tot fatsoenlijke cana voeding waarom ?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

waarom zijn er twee van deze topics .?

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom pokon .....?

gewoon om tegen de draad in te gaan ....... ben stront eigenwijs en van mening dat je niet zo zwaar aan schema moet houden ....want zodea je dan eve uit dat ritme komt dan is dit meestal een flinke klap voor je plant terwijl als hij gewoon niet te voorzichtig word groot getrokken en je gewoon voeding en water op gevoel geeft hij veel sterker zal zijn

 

maar ik ben helemaal verkeerd begonnen hier aan en had dit ook willen afbreken en wilde nog ff paar dingen uit proberen ermee

mijn opzet zou zijn geweest om moeders te houden ........maar had nog nooit stek gesneden of me eigenlijk erover geinformeerd omdat ik op verkeerd persoon vertrouwde...

 

dus toen ze zes of zeven weken waren heb ik er in eens veel te veel stekken van gesneden en ze nog twee weken op 18 uur gezet en toen omgegooid na 12 uur....... en hield ongeveer 100 mooie stekken over die ik niet kwijt kwam en ze uiteindelijk maar her en der in heb geplaats en erbij gezet

 

de hoogte van de moeders verschilt best wel ....dit zal zijn dat ik te veel en niet goed stekken heb gesneden maar de grootste komt stukje boven mij uit en ik ben 1.63 ....

 

heb de stekken in 2 liter potten en in tien liter en nog een maat groter gezet en sommige met twee in een pot en het resultaat is dat ze allemaal heel anders groeien.............. maar ze hebben ondertussen wel al bruine haartjes zoals de moeders waar ze vanaf komen en denk dat ze hooguit weekje langer zullen staan ze zijn alleen klein en breed geworden

 

ik zal er binnenkort een foto verslag van bij doen en de dingen die ik anders heb aangepakt en dan daarbij hoe ze daarop reageerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er op de verpakking staat: vruchten of groenten gekweekt met dit middel is geschikt voor menselijke consumptie is er idd niks mis met Pokon.

 

Nou ken ik niet veel Pokon die daar helemaal aan voldoet, wat bio kruidentuin en tomatenvoeding wat ons plantje flink tekort doet is er wel.

Pak je de kamerplanten Pokon hebbie mooie groene gezonde plantjes idd maar roken vd toppen :thumbsdown: :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Pokon zitten dezelfde voedingsstoffen als in minerale wietvoeding, maar misschien niet in dezelfde verhoudingen. Waarom zouden ze er stofjes indoen die de toppen niet rookbaar maken? Je kan beter oppassen met potgrond zonder RHP keurmerk. Daar zit vaak baggerslib in en plantjes die daar op groeien wil je niet roken.

 

Pas wel op met de dosis. Als je Pokon aanmaakt met de hoeveelheid die ze adviseren ligt de EC boven de 4 en dat is echt veel te hoog. Als je continu 1/3 gebruikt zit je redelijk goed. Regenwater is ook prima, dat gebruik ik al meer dan 10 jaar. Het enige waar je voor moet zorgen dat je wat extra calcium toevoegt. Met een dosis van 0,5 ml calcium 15% per liter zit je op dezelfde hoeveelheid calcium als kraanwater met 8 °dH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraanwater heeft overal een verschillende PH. En je vermeld niet het medium waarop je kweekt. Dus er is geen goed antwoord te geven op deze vraag.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...