Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

penvissers

Killing Fields In Scrogg

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

 

Dit wordt mijn eerste kweek binnen onder Hps.

 

Alle info is welkom...

 

opstelling:

 

4 x Killing fields

1 x Katzukush x Sanniesjack (midden)

 

Lightmix met schimmels en bacto

 

tentje van 80 x 80 x 160cm

Buisafzuiger met fancontroller 400m3 en een Rhino filter van 475m3

Lumatec esva regelbaar 400W

Sylvania Hps lamp 400W

Tensiometer

Airpots van 12ltr

Temp met lamp aan is 27,5°C en Lv 40%

Temp met lamp uit, rond de 20°C (Bij verwarmd)

 

Ze staan nu twee weken op 18/6 en vind ze zelf vrij kort gedrongen, de lamp had ik eerst op 40cm erboven hangen, nu op 50cm om ze wat omhoog te krijgen.

 

Je ziet ook dat sommige bladeren een beetje klauwblad hebben, ik denk dat het komt door te natte voeten. Eergister heb ik iets te enthousiast water gegeven en toen stond de tensio op 30mb, :innocent: Nu gelukkig alweer op 100mb. Dus hoop ik dat dit wegtrekt.

 

Ben toch wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Oh ja, ik heb ze gefimd op de vierde internode (erg korte internodes)

 

De grootste zijn nu 15cm hoog.

 

gallery_44370_18652_562080.jpg

 

gallery_44370_18652_203232.jpg

 

gallery_44370_18652_638794.jpg

 

gallery_44370_18652_397600.jpg

 

gallery_44370_18652_886580.jpg

 

gallery_44370_18652_6159149.jpg

Dit is de Kaizukush

 

gallery_44370_18652_545049.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff wachten met water inderdaad , voordeel dat je potten veel lucht door laten.

Lamp niet te dicht erop maar pas op voor strek want ze kunnen wel de hoogte inschieten.

In ieder geval mooi soortje.

Have fun.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze even wat droger worden, maar het gaat snel met verdampen onder deze lamp en de Airpots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Crimson, heb het even veranderd :whistle:

 

Weet jij hoe groot ze wordt? Aangezien de Kush over het algemeen een kleine soort is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha mooi jullie lopen allebei wat voor op mij, heb ook 2 katzu kush x sannies jack staan. Ik kijk mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man! Ben beniuwd of die potten echt meer opbrengst genereren. Ze zijn prijzig. Wanneer ben je van plant de bloei in te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet maar eens een kijkje nemen in mijn topic ;)

 

Hoe groot ze wordt hangt af van de pheno (en de tijd die ze krijgt om te groeien).

Voorlopig lijkt het er op dat ik een Bubba-dom pheno heb, klein en stevig, maar dat kan veranderen in de bloei natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man! Ben beniuwd of die potten echt meer opbrengst genereren. Ze zijn prijzig. Wanneer ben je van plant de bloei in te gaan?

 

As maandag staan ze drie weken in de groei, dan wil ik ze eigenlijk omzetten naar 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wachten tot de eerste paar scheuten door je net gegroeid zijn alvorens te schakelen naar 12/12.

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eerst wat binden en dan klok om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat is duidelijk. Ik had gelezen dat de KF nog zo'n drie weken doorgroeit na het omschakelen van de klok naar 12/12. Aangezien mijn tentje maar 1,60 hoog is dacht ik wat eerder om te schakelen, dat was het idee erachter.

 

Omdat ik zelf netten kan breien, ga ik geen netje kopen, ik dacht aan 8cm mazen. Dit was het resultaat, niet gerekend dat het net vierkant trekt, dan wordt het dus 4cm :thumbsdown:

gallery_44370_18652_146042.jpg

 

Dus heb ik maar weer een nieuwe gemaakt, deze is 9cm in het vierkant. :whistle: :whistle: Hier komen de dames makkelijker doorheen.

gallery_44370_18652_618566.jpg

 

Ze groeien we aardig door. Vanavond met de lamp uit plaats ik nog wat foto's van de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 groei. Temp 24,5°C Lv=40%.

 

Linksvoor en rechtsachter zijn nu 25cm, de andere drie nog wat kleiner. Ik wacht nog even met de klok omzetten totdat ze door het net komen.

 

Vandaag water gegeven met een gram Bacto, 600ml per plantje. Tensio staat nu op 77 en zal morgen wel op 100 staan.

 

gallery_44370_18652_824141.jpg

 

gallery_44370_18652_548653.jpg

 

gallery_44370_18652_393674.jpg

De stammen zijn flink dik !!

 

gallery_44370_18652_441313.jpg

 

gallery_44370_18652_942.jpg

 

De Killing fields laten nog niet hun mooiste blad zien vind ik, een beetje gekruld en hier en daar mist er een stukje. Zullen ze wat te kort komen?

 

Er zitten per pot twee buffertabletten in de Lightmix en ééns in de anderhalve week meng ik een grammetje Bacto door het voedingswater.

 

En ik geef regenwater op kamertemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je bladeren hier en daar een stukje missen en een beetje misvormd zijn kan ook duiden op het TMV-virus. Ik had dat ook met een paar planten maar ze hebben er voor de rest weinig tot geen last van. Het ziet er alleen apart uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de Katzukush x Jack heeft het niet, die in het midden. Mooie complete bladeren.

 

Maar de KF groeit wel hard door nu, deze week 12cm, Anders zal ik eens kijken met kraanwater, is hier goed. Alleen de Ph is 8,3 ipv 7.0 bij regenwater. En hier komt de regen uit zee, dus niet veel industriezooi, geef ik ook in het paludarium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel wat groter laten worden weekje toch nog zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze nog op 18/6 staan nu, laat het nog even zo.

 

Maar is het niet zo, dat de KF nog 3 weken doorgroeit na het omschakelen van de klok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje tussendoor,

 

De dames linksvoor en rechtsachter hebben het net al bereikt, maar de andere dames nog niet. Ik wil de klok toch om gaan zetten anders groeit het het straks tot het dak.

Wat is het advies van jullie? Zetten jullie de kleinere op een verhoging of laten jullie ze staan. Het net net gaan ze sowieso halen. De kleinere staan nu 15cm nder het net.

 

Het hoogte verschil zit em in het ontkiemen, dat liep bij mij niet erg lekker, dus zijn twee KF wat later, en omdat er ééntje niet ontkiemde, heb ik een Katzukush x Sanniesjack laten ontkiemen, die is dus ook een paar dagen laten met opkomen.

 

Ik zal straks wat foto's plaatsen.

 

En met water geven heb ik ook wat, klopt het dat ze om de dag 600ml drinken per plant? Doe ik dit niet dan schiet de tensio flink omhoog, 300mb. Er verdampt ook wel wat met die open airpots :|. Ik heb de tensio nog eens gevuld (kleine luchtbel) en gereset. Dus ik denk niet dat die verkeerde waarde aangeeft. De dames drinken naar mijn idee gewoon veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's, zoals jullie kunnen zien zit er wat verschil in de dames. Sommige zijn getopt en de halve blaadjes komt door het fimmen (sommige wel en sommige niet gelukt). wat niet gelukt is met fimmen heb daarna nog getopt.

 

gallery_44370_18652_694126.jpg

 

gallery_44370_18652_936002.jpg

 

gallery_44370_18652_162087.jpg

 

gallery_44370_18652_253047.jpg

 

gallery_44370_18652_393036.jpg

 

gallery_44370_18652_66442.jpg

 

gallery_44370_18652_794278.jpg

 

Alle tips en opmerkingen zijn welkom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de andere wat verhogen en net als die ene de bovenkant al wat op het net binden OF je net gewoonweg iets lager hangen.

Killingfields wil inderdaad groeien. Er loopt hier een verslag van Grashopper die ook KF heeft staan.

Daar kan je zien hoe ze haar gedraagt eenmaal ze op 12/12 gaat. Dat netje komt wel vol ;)

 

Vindt ze er lekker bushy bijstaan maar ze hebben een vreemde kleur in de bladeren... Lijkt wel of iets niet voldoende kan opgenomen worden

 

600ml/ plant per dag is niet abnormaal met een 400w

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er interessant uit!

Die SCROG vind ik toch wel erg spannend.

Wel zelf al rekje met 5cm gaten aangeschaft, ga ik de volgende kweek doen.

Ik volg even goed op je verslag, hoop dat ik er wat van kan leren. :whistle:

 

Veel succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, dat netje komt zeker vol.

 

Dag 4 12/12.

 

Alles groeit gestaag door. Ook de kleinere komen boven het net. Ik ben benieuwd of het te vol gaat worden of te hoog maar dat zie ik later dan wel weer.

Ze zien er goed groen uit met een temp van 26,5 graden Celsius en de Lv van rond de 70% als de lamp aanstaat. Met de lamp uit kont het ook niet onder de 20 graden door wat bijverwarming.

 

Ik wilde vandaag wat foto's maken, maar ik kwam te laat en de lamp stond al aan. Ik heb er nog wat geschoten maar dat is teveel verkleuring door het licht. Ik zal morgen proberen op tijd te komen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad is aardig bij getrokken, en er zaten ook halve bladeren tussen van het fimmen. Geeft ook een beetje raar beeld en wat klauwbladeren in het begin. Ze groeien nu als een raket, het netje komt zeker vol als het zo doorgaat. Alleen denk ik nu, had ik niet beter het netje kunnen laten hangen met de kleinere mazen?

Dan heb ik ook meer om vast te klemmen. Ik heb em weggehaald omdat ik dacht dat de mazen te klein waren maar daar ben ik nu eigenlijk niet zo zeker meer van.

 

Als ik het red vandaag, post ik wat foto's met de lamp uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5, 12/12 Temp 26,5°C Lv 65%

 

Even foto's genomen net voordat de lamp aanging, ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind ze lekker gaan nu.

 

Geef alleen regen/kraanwater en de buffertabletten doen zeker hun werk. Samen met de mycorrhiza en de Bacto lijkt het een goede combinatie.

 

Ook zie ik wel voordeel in de airpots, als je eens te scheutig bent met watergeven dan verdampt dit erg snel, er kan ook nooit een laagje water in blijven staan.

 

Het buigen op zich is niet lastig met deze dames, zijn erg lenig, maar waar moet je heen blijven buigen?

 

gallery_44370_18652_297265.jpg

 

gallery_44370_18652_323562.jpg

 

gallery_44370_18652_21116.jpg

 

gallery_44370_18652_813525.jpg

 

gallery_44370_18652_347187.jpg

 

gallery_44370_18652_46027.jpg

 

gallery_44370_18652_1005492.jpg

 

Ik ben toch wel benieuwd als dit nog zo'n 2,5 week doorgroeit......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkt lijkt inderdaad aardig bijgetrokken. Gaat goed zo te zien. Op naar een gekleurde tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...