Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

konopi

Hiv-Patiënt Vecht Voor Recht Om Wiet Te Kweken: 'zaak Van Levensbelang'

Recommended Posts

Vandaag dient de rechtszaak van hiv-patiënt Rudolph Hillebrand. Hij wil een ontheffing voor het kweken van de medicinale wiet die hij nodig heeft om de ziekte te bestrijden. "Het is ongelooflijk dat ik deze strijd moet voeren."

 

Hillebrand-wiet-joint-RTLNIEUWS_0.jpg

 

Rudolf prikte zich tijdens zijn werk als verpleger aan een besmette naald. Sindsdien is hij veroordeeld tot een cocktail van medicijnen. Hij slikt naast zijn hiv-remmers ook pillen tegen hoog cholesterol en maagzuurremmers.

Het is belangrijk om alle medicatie op tijd in te nemen, maar als hij misselijk is lukt dat niet. Daar komt de wiet van pas. "Als misselijk ben rond de tijd dat ik medicatie moet slikken, dan ben ik wel even zenuwachtig. Als ik een joint rook is de misselijkheid binnen een half uur weg en kan ik gewoon de pillen slikken", legt hij uit.

'Onbetaalbaar'

 

Rudolf heeft 3 tot 5 gram wiet per dag nodig. Onbetaalbaar als hij het moet kopen in de coffeeshop. "Voor een beetje goede kwaliteit betaal je 15 tot 16 euro per gram. Omdat ik vijf gram per dag nodig heb is dat niet te betalen en het wordt niet vergoed door de zorgverzekering."

 

Sinds de legalisering in 2003 is er ook medicinale wiet te krijgen bij de apotheek, maar dat werkt niet goed bij Rudolf en dus ging hij zelf kweken. Het leverde hem meerdere invallen van de politie op. "Dat geeft veel spanning. Ik weet niet of ik 's morgens wakker zal worden van de politie die op de deur klopt."

Verdachtenbankje

 

Vandaag dient zijn zaak voor de rechter. "Het is ongelooflijk dat ik deze strijd moet voeren. Als patiënt hoor je nooit in het verdachtenbankje te zitten."

 

De uitkomst waar Rudolf op hoopt? "Een ontheffing voor iedereen die een recept van de dokter heeft voor het gebruik van wiet. Ik zie niet waarom dit anders is dan iemand die bijvoorbeeld morfine moet gebruiken. Die mensen krijgen ook een uitzondering op de opiumwet."

Bekijk ook de reportage uit de uitzending van 19:30 uur:

 

http://www.rtlnieuws...an-levensbelang

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te belachelijk voor woorden dat een "slachtoffer" zich moet gaan verantwoorden waarom hij een plantje kweekt.

Holland en de wirwar van regeltjes waar we allemaal zo zot op zijn. :thumbsdown:

Sta je dan voor een rechter als je alsjeblieft je plantje mag kweken omdat je anders je legale hard drug pillen niet kan slikken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rudolf Hillebrand ontslagen van rechtsvervolging! 2e Moorlag Arrest!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de politie vond de setup erg netjes van vriend Rudolf,

en de volgende setup wordt nog netjesser :innocent:

zodat die zijn kruidje kan dampen zolang die het nodig vind!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hij wel en ik niet

 

mijn setup is ook netjes

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap je dat echt niet?

 

omdat het hier gaat om een direct levensbedreigende situatie.

beetje kinderachtig he?

 

owjah, omdat hij het grootste dossier heeft aangelegd aangaande niet werkzame cannabis?

omdat hij met zijn smoel in de krant gaat staan?

huisuitzetting riskeert

en ach bijzaakje:

 

dagelijks kotsend door huis loopt

omdat die hoopt dat die snachts kan slapen

tenzij hij moet kotsen

dan kotst die de hele nacht door

hij kotst ook sochtends

dan ziet hij grijsgroen

moet je eens bijzijn joh,

echt genieten.......

etc etc etc

 

komop je kunt menselijk leed toch wel onderscheiden van een kweekje draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje overdrijft niet Al.Niet zo wantrouwig zijn.Het is jammer dat er geen uitspraak in het algemeen voor patiënten in een ernstige situatie gedaan kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de uitspraak geweldig voor die man en hopelijk een klein stapje in de goede richting voor vele anderen onder ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach man, wat nou overdrijven?

ik schrok me dood toen die een nachtje bij mij sliep

en een slechte nacht had.

fucking breekbaar zijn ze, mijn grote vriend en vriendin.

majah, jij weet van alles wel getrol te maken Al,

zelfs hier is het nodig om bijdehand te doen, jammer it is.

Deze mensen verliezen met het grootste gemak een kilo

en doen er maanden over om een onsje aan te komen.

 

continue zijn wij vieren(Rudolf, Jackie, Hans en Barbalique) bezig om vanuit totaal perspectief te denken Konopi

deze zaken zijn slechts de speerpunt om het geheel open te breken.

inclusief de (grotere) kwekers; iedereen heeft een plek binnen het grotere kader.

en zo zal het gesprek met gemeente en den haag ook gevoerd gaan worden.

Ook enkele wférs zitten in de directe achterban van ons denken en doen.

Dus "we" menen zeker rekening te houden met ieders belang.slechts de urgentie verschilt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister las ik dit: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3169435/Police-s-latest-potty-idea-no-longer-prosecute-smoke-grow-cannabis-small-scale-reduce-costs.html

Vandaag hoor ik over de uitspraak van Rudolf. Mooie ontwikkeling. Krijg het gevoel dat we over een paar jaar met z'n allen legaal in onze (huur)woningen mogen kweken. Of ben ik iets te optimistisch met zo'n uitspraak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinds de legalisering in 2003

 

heb ik iets gemist? :whistle:

 

 

en ik lees rodja's post als 'er zijn veel mensen in een vergelijkbare positie maar die hebben nog steeds geen rechten' bij mijn weten de enige soort jurisprudentie die GEEN precedent schept..

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ben ik iets te optimistisch met zo'n uitspraak?

Ja. Veranderd niets voor commerciele en recreatieve kwekers. Er wordt juist in woningen gekweekt omdat het illegaal is. Als het kweken gelegaliseerd wordt betekent dat nog niet dat een verhuurder of hypotheekverstrekker het accepteerd als je je woning voor agrarische doeleinden gebruikt.

 

 

Ben blij voor Rudolf en gun hem de uitspraak. Maar goed dat die rechter niet te snugger is en ze bij het OM nog dommer zijn. Zoveel verschillende "soorten" zijn er niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat Rudolf een nieuwe cannabis soort heeft gemaakt met een unieke cannaboiden en terpenen samenstelling die als enige geschikt is voor zijn situatie. Dan stonden farmaceutische bedrijven met $ ogen in de rij... Als dat werkelijk zo zou zijn zou het een grof schandaal zijn om die unieke nieuwe wietsoort (lol) niet via Bedocran aan de hele wereld beschikbaar te stellen en alleen Rudolf toestemming geven om het te kweken. De suggestie dat een specifiek soortje in plaats van de cannaboiden en terpene die het bevat een medicijn zijn helpt medi wiet zaak in het algemeen niet.

 

Rudolf en andere patienten zouden veel beter af zijn met olie met een op hem afgestemde compositie ipv eigen medicijn kweken binnen in een tent... Blowen is voor high of stoned te worden.

 

Rechters zijn die zaken over wiet gewoon zat. Dat hebben ze onlangs in Amsterdam goed duidelijk gemaakt.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Rudolf een nieuwe cannabis soort heeft gemaakt met een unieke cannaboiden en terpenen samenstelling die als enige geschikt is voor zijn situatie.

 

Het is een soort die voor hem goed blijkt te werken, maar wilt niet zeggen dat een ander met dezelfde klachten er ook voldoening bij vaart.Ieder persoon reageert weer anders.Hij heeft de zaak aangevochten omdat de soortjes die sinds 2003 via de apotheek worden aangeboden niet de werkzame kwaliteit bezitten door geheel andere samenstelling van cannabinoiden & terpenen (althans als er nog inzitten) als de soort die vroegah voor 2003 door Maripharm werd aangeboden of de soort die hij nu kweekt.

 

g-hlt-090413-marihuana-407p.380;380;7;70;0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er dan daadwerkelijk cannaboiden en terpenen tests gedaan en overwogen door de rechter?

 

Nee, niet "Iedere persoon reageert weer anders" in deze context. Dat is een zwartwit vervormde versie van de werkelijkheid: "niet iedereen reageert hetzelfde". Dat soort uitspraken helpt de medi wiet zaak niet, houdt het hocus pocus homeopatisch achtig. Als het helpt voor hem is het zeer onwaarschijnlijk dat dat alleen voor hem geld en niet ook duizenden anderen met dezelfde klachten.

 

Overigens geld dat veel meer voor cannaboiden (waarvan er nul uniek zijn in zijn soortje) dan terpenen.

 

Er zijn maar een paar soorten Cannabis... De rest zijn varieties, niet "soorten", dat is iets wat wiet zaad verkopers en zogenaamde breeders hebben verzonnen in Amsterdam. In het engels zou je beweren dat ze een nieuwe species hebben gemaakt... en zou geen rechter je nog serieus nemen. De bestaande varieties zijn vrijwel allemaal gebasseerd op een relatief klein aantal varieties. Doen alsof iedere patient zijn eigen variatie of kruizing van, met 1 specifieke samenstelling of cannaboiden en terpenen ratio, nodig heeft is onzin en helpt de medi wiet zaak in het algemeen niets, in tegendeel. Dan juist zou het beter zijn om het aan professionals over te laten.

 

Ik ben voor ontheffing van het verbod op cannabis in het algemeen, maar als je medicijn nodig hebt dan moet je daarvoor terecht kunnen bij de daarvoor bedoelde en door ons betaalde instanties en medicijnen krijgen die uitvoerig getest zijn en niet aangewezen zijn op het zelf moeten kweken, Dan stelt 1 patient die een ontheffing krijgt door ontwetendheid weinig voor. Mooi voor Rudolf, maar triest dat het zo moet. Het feit dat Rudolf joints rookt en een rechter toestemming geeft om meer dan 5 planten te kweken geeft wel aan wat een geklungel het is hier in NL. Wiet roken is om high of stoned te worden. Als je de bestandsdelen van wiet als medicijn wil gebruiken en je er een tekort van hebt is roken niet zo handig... Eten of vapen is veel effectiever, als Rudolf niet zo'n groot deel van de effectieve bestandsdelen, het medicijn in de "wiet", zou uitblazen zou die met wat minder plantjes genoeg hebben.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, waaraan het minilab gewerkt heeft?

in samenwerking met een kweker in colorado,

geanalyseerd en wel......

bedenk dit nog maar eens goed door en dan zul je je beseffen dat iedereen gediend is bij unieke genetica, custom made.

 

en ja, deze is voor tal van anderen ook al verkrijgbaar en in gebruik.

en ja de bibliotheek is al enkele keren 's nachts verhuist

omdat de popo of anderen er interesse in hebben,

en ja, duidelijk is het vreemde fenomeen je onbekend

dat roken de best werkende anti braak toedieningsvorm is( vind ik ook nog steeds vreemd)

en mwah, het zal je toch niet onkend zijn dat high of stoned een plezierig gevoel geeft

waardoor je het weer ff ziet zitten, anti depresiva noemt men zo iets.

 

ik begrijp dat jij graag alleen producten van profesionals consumeert,

dan zul je reuzeblij zijn met bedrocan.

sommigen zijn dat niet,

en lossen het zelf op.

kwestie van: niet te moeilijk doen.

@brabogrower-

heel graag je relaas opsturen naar Barbalique de advocaat.

Verklaringen

Naast de oproep om naar de uitspraak van 10 februari te komen zijn we op zoek naar patiënten die ook hun eigen cannabis moeten kweken, of op een andere manier (coffeeshop, anderen die voor hen telen) aan hun medicinale cannabis komen. We willen hen vragen om een verklaring te geven wat betreft hun situatie. Deze verklaringen kunnen aan de politiek worden voorgelegd als bewijs dat er een substantiële groep patiënten is voor wie een uitzonderingspositie in de Opiumwet gemaakt moet worden.

Privacy en discretie

Om de discretie en privacy te waarborgen kunnen de verklaringen worden opgestuurd naar onze advocaat die de verklaringen zonder privé gegevens (Naam adres en woonplaats) bij de politiek zal aanbieden. Zo is er geen kans op evt. vervelende vervolgacties door justitie en dergelijke. Onze advocaat staat daar garant voor. Hoe meer verklaringen des te meer duidelijkheid we kunnen verschaffen.

Inhoud van de verklaring

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Geslacht
  • De ziekte die de dokter heeft vastgesteld en voor welke klachten je cannabis gebruikt
  • Heb je reguliere of alternatieve medicijnen geprobeerd?
  • Waarom gebruik je de officiële apothekers cannabis niet? (Bv geen werking, te duur..)
  • Hoeveel gram gebruik je per dag en op welke wijze?
  • Kweek je het zelf en/of kweken anderen het voor je en/of haal je het uit de coffeeshop?
  • Als je kweekt, heb je problemen gehad met de politie en/of huisbaas? Hierbij een korte omschrijving van het probleem.

Voorbeeld verklaring

P.A. Tient Laatste Redmiddelplantsoen 13 te Amsterdam 21-4-1957. man, hiv- patiënt gebruikt 5 gram cannabis per dag tegen de bijwerkingen van de hiv-medicatie; misselijkheid, braken, gebrek aan eetlust, polyneuropathie en slaapstoornissen . Ik gebruik de verdamper of ik rook de cannabis. Reguliere anti misselijkheid medicatie ( primperan , domperidon, ondansetron ) hielpen mij niet of onvoldoende, of geven teveel interacties met de medicatie waaronder allergie,het enige wat wel helpt is cannabis . Ik heb alle varianten van de Bedrocan producten uitgeprobeerd maar deze werken voor mij niet. Jaren haalde ik de cannabis uit de coffeeshop maar deze kan ik niet meer betalen en bovendien is de kwaliteit van de coffeeshopwiet slecht en mogelijk vervuild. Noodgedwongen ben ik mijn cannabis zelf gaan kweken en heb de soorten cannabis gevonden die mijn klachten wel afdoende bestrijden. Helaas bracht mij dit in botsing met justitie wat resulteerde in twee inbeslagnames en een strafzaak.

 

 

bron:http://www.bsemc.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ben ik iets te optimistisch met zo'n uitspraak?

Ja. Veranderd niets voor commerciele en recreatieve kwekers. Er wordt juist in woningen gekweekt omdat het illegaal is. Als het kweken gelegaliseerd wordt betekent dat nog niet dat een verhuurder of hypotheekverstrekker het accepteerd als je je woning voor agrarische doeleinden gebruikt.

 

Ik bedoelde meer of dit misschien een belangrijke deur open zet voor iedereen om legaal te mogen kweken? Dus een stapje in de goede richting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vers van de pers

kamervragen van Marith rebel /volp

http://www.tweedekam...&did=2016D06194

 

 

jawel spongepot , natuurlijk hopen wij dat dit de speerpunt is voor een veel breder gevolg,

getuige een aantal vragen in de lijst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, niet "Iedere persoon reageert weer anders" in deze context. Dat is een zwartwit vervormde versie van de werkelijkheid: "niet iedereen reageert hetzelfde". Dat soort uitspraken helpt de medi wiet zaak niet, houdt het hocus pocus homeopatisch achtig. Als het helpt voor hem is het zeer onwaarschijnlijk dat dat alleen voor hem geld en niet ook duizenden anderen met dezelfde klachten.

 

Terpenen hebben niet alleen lichamelijk invloed, maar ook psychisch (emotie via de amygdala).De ene houdt van de geur van gegrilde biefstuk op de bbq, de ander weer van gegrilde vis.Zo is het ook met de Cannabisplant.Kijk maar naar de Haze er is een fanclub voor de cattpiss feno, maar ben er persoonlijk totaal geen liefhebber van, hou zelf meer van de frankincense feno of citrus feno.Geuren bepalen onze leven ook, niet alleen met eten of je rokertje, maar ook bv je partner.Heeft totaal niks van doen met homeopathie of een of ander hokus pokus science te maken.

 

75c3d9630028fc56928dcb2569e2045e.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde meer of dit misschien een belangrijke deur open zet voor iedereen om legaal te mogen kweken? Dus een stapje in de goede richting?

Ach in principe helpen alle kleine beetjes en zou je kunnen spreken van een stap in de goede richting, die misschien andere stapjes aanspoort, maar nee, dit opent geen deuren voor legaal kweken en veranderd niets positief aan het beleid van de politieke macht, de dwarsbomers.

 

@Weetje: weet je, als je toch mijn standpunten wil verzinnen is het misschien handiger als je met jezelf in discussie gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nog steeds te zoeken waarom jij het zo belangrijk vind

om bij zo'n positieve uitspraak

zoveel negatieve kant tekeningen te plaatsen.

en nee die discussie kan en wil ik niet met mijzelf voeren.

 

allerlei stellingen poneren en geen weerwoord willen krijgen is een apart fenomeen,

sorry daarvoor :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, fijn,

de vieze woningbouwvereniging wil Rudolf met terugwerkende kracht uit zijn woning kieperen

vuil stuk vezels dat ze zijn

 

Afgelopen maandag hadden de twee een afspraak met de gemeente Amsterdam

alleen die kon niet doorgaan omdat de twee te ziek waren

Jackie afgegleden naar 49 kilo, te ziek om te zijn.

Het Parool net gesproken : op zoek naar Rudolf, er zal dus weer een artikel komen(?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...