Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkknecht

Gout Bs2 50Ml Op 6 Liter Water.

Recommended Posts

Aangezien de (bs2) de EC niet verhoogd en de gout (GB) grondbasis voeding wel heel snel en makkelijk. Heb ik er even maar 50ml erin getyft op 6 liter water voor 4 plantjes in week 3 bloei. Jaja, ik ben nog zwaar amateur. Verder probeer ik 5x meer te geven dan het voedingschema aangeeft van de gout (bs2). Vraag me af of het werking heeft of ik de planten nu nek met overvoeding. Zie wel, leer me les wel. Vorige keren aan het voedingschema gehouden en last van tekorten gehad, dus dat schema... Prut is het.

 

Enige mening of bekritisatie, graag. Daar zijn we hier voor.

 

De EC verhoogd niet omdat de bs2 een biologische lijn is en de GB een mineralen. dun dun dun...... Ga maar 5x meer biologisch erin gooien volgende voeding gift. De EC staat nu 1,8, week 3 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ineens zoveel, je kan ook gewoon beginnen met een dubbele dosis.

Je kan je wel redelijk aan het schema houden, dan moet het wel goed komen.

Beter iets minder geven dan meer.

 

Ik heb met Gout prima ronde's gedraaid.

 

Maar ik denk dat je probleem vorige ronde's geen voedingstekort was maar eerder een blokkade door het een of het ander.

Als ik mag gokken zal het komen omdat ze te nat gestaan hebben.

 

Als je wilt leren, houd dan even een kweekverslag bij, dan krijg je genoeg tips om een goede ronde te kunnen draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere keer zet ik het wel even met een kweekverslag neer, wou nog een mooie foto toestel kopen. Tja, ik zat te kijken na hoeveel de EC werd verhoogd door de BS2, na hoeveel ml. Op een gegeven moment zat ik op 50ml, had ik het ze maar gegeven..... Hoe dan ook voelt het falend aan, maar ben benieuwd naar de reactie van de planten negatief of positief.

 

Ik zal het wel verlagen naar twee keer dan aangezien jij ervaring heb met gout. De volgende voedingsgift naar x2 dan maar ;). Het kweekverslag zal wel in 2017 pas worden eigenlijk. Op het moment ben ik nog zelf een beetje spitten ermee. Houd wel een logboek bij van de temp, LV, PH, EC, tensio, lengte, watergift, hoeveelheid voedingsgift. Altijd handig om op terug te vallen.

 

Dat is goed mogelijk dat ze te nat stonden. Nu is dat wat beter, de waardes van de tensio's, maarja geef ik weer een overdosis voeding :P.

 

Edit: Mijn vraag is, is een biologische voeding minder agressief als een mineralen? Omdat de mineralen voeding de grond verzuurt erg bij overvoeding toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je planten het je vergeven, ik denk dat het wel los loopt gezien de samenstelling van de BS2.

Normaliter is het 1ml per liter wat je toe moet voegen, dan is 50ml op 6l water wel erg veel.

De volgende keer gewoon je aan het schema houden en niet zomaar een dubbele dosis of meer toevoegen.

 

Je moet ook niet helemaal blind varen op het schema en altijd naar de plant blijven kijken.

Planten lezen is dus erg belangrijk, en dat is nog niet je sterkste punt als ik het zo lees.

Daarom is het ook handig om een kweekverslag bij te houden, dan kunnen anderen meekijken hoe de planten er bij staan en je advies op maat geven.

Op Marktplaats haal je voor 10-20 euro een digitale camera en kun je meteen beginnen met je verslag.

 

 

Met bio wil je ook je medium niet overvoeden, dus wat dat betreft maakt het niets uit of je nu mineraal of bio geeft.

Met mineraal kun je na te veel voeding nog wat makkelijker bijsturen als met bio.

Bio werkt wat trager en wat langer door.

 

 

Wat gooi je allemaal in je voedingswater en hoeveel van wat?

Ik krijg ergens een beetje het idee dat je nu de BS2 als vervanger gebruikt hebt voor de GB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel als het eenmalig blijft. Ze kunnen wel een stootje hebben anders maken ze geen kans in de natuur lijkt me. Ik zal het wel op het schema houden. Misschien voedingsgift verlengen met 2 dagen een optie? Of gewoon aan het 1/3 schema houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Henk,

Met overvoeden ga je de boel stressen en zet je je bodemleven teveel onder druk.

 

Probeer misschien een anderhalve dosis,maar zeker niet vijfdubbel.

 

Ik hoop dat je ze erbovenop krijgt.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er nog wel goed uit, alhoewel hebben de grote bladeren een meer donker groene kleur (overvoeding). Zal de GB en Bs2 verlagen. Voor de rest niks schokkends op te merken. Ze kunnen nog wel goed bij komen hiervan lijkt me. Gewoon geen gekke dingen meer doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...