Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Van 150W T-Neon Omvormen Naar Led 22W 3000K 109.09 L/w

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een DP90 tentje als voorgroeitentje met T-neon armatuurtje 2x 75W.

Is verder prima maar kost wel stroom,en in het oog van besparing heb ik wat opgezocht.

Een LED buislamp met interne driver van 22W(nieuw product) de kleurtemperatuur is 3000 kelvin.

De lumen opbrengst is totaal 2400 per buislamp dus dat komt op 109.09 lumen per Watt,wel redelijk dus.

Wel zijn ze redelijk aan de kosten, 59,95 per stuk.

De licht-zijde is semi-transparant plastic en de bovenzijde bestaat uit Aluminium gevormd als 1 grote koelvin,waarschijnlijk kleine COB ledjes(hoop ik)

De plastic cover verwijder ik waarschijnlijk wel vanwege lumenverlies.

Foto's daarover volgen nog.

 

Ik heb ze al besteld,namelijk hier:http://www.getled.nl...led-tl-buis-23w

 

 

Dus als test ga ik wat afbloeien in de DP90,lekker scrognetje,1 plantje.

De voortgang zal ik hier posten:

Allereerst de soort,Californian orange x White skunk F-1:

gallery_22295_10617_1223499.jpg

Deze soort zal ik gebruiken als moeder van het scrog-plantje wat de DP90 ingaat.

Ze staan nu allen in een wat grotere maat potten met een 9500k T-neon lamp erboven.

Mooi naar beneden gebogen etc.

 

Ik zie ook dat ik mag stofzuigen daar haha.

 

Dit topic maak ik zodat jullie kunnen zien hoe deze lampen presteren,altijd leuk zo een experiment!

Edited by Collie Weed
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd. Ik heb nooit eerder gehoord van de 'Californian orange', effecten klinken goed. Is de dp90 ook echt alleen maar geschikt voor de voorgroei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd naar die leds. Plant ziet er alvast goed uit. Dat is een goed begin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alow

 

 

:specool dit ga ik volgen

:popcorn:

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ga dit volgen .

Wel wat vragen , je gaat ermee afbloeien is één buis dan voldoende en passen ze in jouw t-neon armatuur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

Ze passen in mijn T-neon armatuur,maar trokken teveel stroom door de trafo(240 volt),trafo zekering gesprongen.

Boeit eigenlijk ook niet dat ding was 5 of 6 jaar oud :whistle:

 

De lampen moeten nog goed zijn dus ik zet even de denktank aan het werk en correspondeer even met de winkel.

 

Als ik er niet uit kom stuur ik ze terug,maar ik kan best een beetje knutselen natuurlijk.

 

Ik heb 2 buizen met LED,en ik moet en zal ze gebruiken!

 

Peace,

 

C.W.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou mij (ons) op de hoogte want ook ik heb de 2x75 watt T-neon en het zou mooi zijn als ik die buizen kan vervangen voor die led buizen

ik hoop dat die van jou niet kapot zijn.

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn deze lampen niet bedoelt ter vervanging van PLL in bijvoorbeeld een Tneon armatuur.

De meest krachtige lichtbundel komt uit deze TL buis, een vermogen van maar liefst 23 watt. De lichtsterkte is vergelijkbaar met traditionele 50-70 watt TL buizen. Inclusief gratis transformator. De 2G11 buis is eenvoudig te vervangen en wordt daarom veel geplaatst in scholen, kantoren, winkels etc.

Ze zijn dus niet geschikt om op de VSA van een Tneon armatuur aan te sluiten.

 

Ik denk dat je zelf een armatuurtje in elkaar moet knutselen met alleen 2G11 fittingen.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Update tijd......

 

 

@haipaaltje : tuurlijk kerel.

 

 

@Beaker : Dankjewel voor je reactie Beaker, klopt ik moet waarschijnlijk zelf wat moois maken van die buisjes.

 

 

Zo zien de buislampjes eruit:

gallery_22295_10617_1400871.jpg

 

 

gallery_22295_10617_2399328.jpg

 

Zien jullie die aluminium achterkant? lijkt verdacht veel op koelvinnetjes toch?

 

 

 

 

En zo is het overzicht onder T-neon 9500 K in de DP90.

gallery_22295_10617_2805031.jpg

Vijf Cali-O x Whiteskunk en 1 puurbloed Cali-O.

De bedoeling is Cali-O terughalen van weggeweest,en de skunk genen er zoveel mogelijk uit kruisen.

Ze zijn net overgepoot en ik heb ze genummerd gestekt voor geslachtsbepaling,stekken gisteren gesneden x6.

Als het bekend is wat voor muisjes ik neem op beschuit,ga ik pa en ma uitkiezen en ongewenste rakkers omhakken en voeren aan de cavia.

Die is gek op verse canna zonder bloemen,echt leuk om te zien het lijkt net een reuzen cavia die een boom opeet haha.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee met die dingen is dat je de voeding van het armatuur vervangt door de led voeding en dat je dan de buizen gewoon in het armatuur draait. Dan hoef je toch niets zelf te bouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras:

De LED buisjes moeten direct aangesloten op 240 volt,volgens de winkel.

Dus waarschijnlijk 2 fittingen op een oude T-neon kap vastnagelen, en misschien een driver waar 240 volt/22W uitkomt ofzo.

Ik heb al bericht gestuurd,maar nog niets terug gestuurd gekregen vanwege het weekend wat ertussen zit.

 

Maar ik heb wel zin om er volgende week lekker mee te stoeien,en wat leuks te maken.

Als ik ze terug moet sturen word ik er niet blij van,maar gaat dit topic toch door vanwege de Cali-O plantjes.

 

Tenzij ik naar mijn cavia ga luisteren en de haar los in de DP90 zet :lol: haha...(vegetarische Piranha)

 

:wave:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct 240V is dan gewoon direct op het lichtnet? Dan heb je geen driver nodig toch? Die zal er dan wel al in zitten. Net als bij een spaarlamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gebruiken minder stroom maar ook minder licht ,2 van die led buizen geven samen 5000 lumen (2x 23 watt )

T-neon (2x 75 watt) geven samen 6000 lumen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondervonden dat T-neon hard achteruit gaat qua lumen opbrengst&leeftijd.

LED heeft dat een heel stuk minder.

Plus het mindere verbruik en minder overschot aan hitte.

Iets betere stralingsdiepte dan T-neon etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel kweek ik maar 2 planten onder t-neon 75 watt en wil overstappen naar 4 van die led buizen en daar dan 4 planten onderzetten om ze af te bloeien . Toch nog wat vragen

Is 3000 K de goeie kleur voor de bloei

Waar haal ik dan 4 van die 2g11 fittingen , mijn Gamma heeft ze niet

Zijn de transformators ingebouwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik fitting kopen

 

en 3000K is wel een goed bloeikleur (TL) bij mij, meer rood zal wellicht beter zijn maar ik heb niets te klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haipaaltje:

 

Met 3000 K zal je bloei niet heel veel anders verlopen(als het goed is).

Ik zou als ik jou was nog wel even wachten totdat ik mijn testronde heb afgerond,of totdat er meer bekend is.

 

Want de kleurtemperatuur zegt weinig over het totaalspectrum in NM,misschien is het wel helemaal verkeerd?

 

Ik laat het in ieder geval wel weten hoe of wat,ik zou het jammer vinden dat iemand anders geld zou verspillen omdat ik een raar idee heb.

Dan voelt het feitelijk als mijn schuld snappie? :thumbsdown:

 

Ik test deze lampen zodat jullie ze eerst niet hoeven te kopen,als het niet goed is ben je de pisang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je t al werkend?

Volgens mij zou je gewoon je voorschakelapparaat vd oude t-neon zooi moeten bypassen en direct 230 op de ledbuizen zetten en t werkt.

Soortgelijk systeem is er ook voor normale tl buizen als drop in replacement. Ff de vsa en starter verwijderen/doorlussen, ledbuis op plaats gewone tl en klaar.

Wordt momenteel vaak gedaan in bedrijven en showrooms e.d. om van het regelmatig vervangen van toch wel dure tl-buizen af te komen.

Die ledbuizen geven ook meer licht dan een oude tl buis, en lichtopbrengst blijft ook vrijwel constant over de levensduur.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie Weed

 

Ik ga zowiezo nog wachten want ik zit net 10 dagen in de bloei en nu veranderen van licht lijkt mij niet verstandig .

 

Heb jij ze al hangen , zijn de trafo's ingebouwd ?

Kan jij wat foto's plaatsen van hoe jij ze hebt hangen en aangesloten ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik had een probleempje met 1 lamp,krijg een nieuwe gestuurd waarschijnlijk.

Ik heb ze al getest ik ga plaatjes maken als ik tijd heb,die 2e lamp moet dus nog komen.

Eerst heb ik de T-neon trafo verwijderd,en de 2G11 fittingen eraf gehaald.

Die heb ik vastgeschroefd op de T-neon spiegelkap en direct op het stroomnet aangesloten er zit geen randaarde op.

De lamp lijkt wel redelijk licht af te komen, licht komt ietsje dieper dan T-neon in bladerdek.

 

Er zit WEL een interne driver in de lamp zelf,zodra ik alles netjes heb ga ik even een goede update maken mensen.

Het afbloeien zelf moet ik zowiezo even mee wachten,aangezien ik genummerd heb gestekt voor geslachtsbepaling.

Zo blijven de grote plantjes mooi vegetatief,en monsterlijk.

Ik heb ze al geknakt en naar opzij vlakgetrokken terug boven de aarde.

Lekker flink 'harde liefde' gegeven,ziet er goed uit tot dusver.

 

Cya...

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haipaaltje:

Kan ik je allemaal niet vertellen aangezien de DP90 test nog niet eens is begonnen.

Eerst moet de KO kush ge-oogst voordat ik ruimte heb voor de moeders die nu in de dp90 staan.

Dan ga ik de lampen testen.

 

 

Zo ziet de bedrading eruit:

gallery_22295_10617_1026109.jpg

 

 

En zo zien de LED lampen eruit zonder doffe plastic cover,mooie COB ledjes :

gallery_22295_10617_2086996.jpg

 

 

 

 

En zo zien ze eruit als ze branden:

gallery_22295_10617_404912.jpg"]gallery_22295_10617_404912.jpg[/url]

 

 

Het lijkt allemaal mooi maar de echte test moet het nog uitwijzen.

Er zijn alleen nog een paar weekjes nodig om de huidige plantjes af te bloeien,daarna kan ik de DP90 bloeitest beginnen.

 

Tot de volgende update!

:wave:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, jammer van de prijs alleen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...