Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royal

Vraagje Over Softbox

Recommended Posts

Ik heb een nicotra sofxtbox van 1500 m3 en heb hier een 1500 can filter op aangesloten op de aanzuigkant. Is het mogelijk om op de uitblaas kant nog een filter van 500 of 1000 m3 te nemen? Trekt mij softbox dit wel?

 

Fijne avond mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een 1500m3 can orgineel of een can light?

 

Als je een can light filter hebt moet je er nog wel tweede filter opzetten want anders krijg je problemen in week 5.

 

Maar als je al een can orgineel hebt hangen dat hoef je er geen tweede bij te nemen.

 

Succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die can light filters echt zo kut ja?

Heb hier 'n 700m3 staan waar ik een 500m3 softbox aan wil gaan hangen die op +-350m3 wordt ingesteld.

Is 'n 2e filter dan ook nog noodzakelijk in week 5 of zal die 't wel trekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou eerst een geluidsdemper halen + sonodeck slang omdat ik nog te veel lawaai hoor.

Maar kom er tot mij verbazing achter dat ik een can light filter heb in plaast van een gewone can. En lees vervelende dingen over de light versie. Daarom dat ik daar aan denk.

Nu las ik als door een filter uitblaast dat die dan ook een beetje werkt als een demper.

Wat zou genoeg zijn als filter om uit de blazen een 500 denk ik?

 

gegroet Royal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Light = Kut.

 

Ik zou dezelfde grootte nemen als de afzuiger aangezien anders de luchtstroom word geremd denk ik?? Hier heb ik helemaal geen ervaring mee. Waarom niet gewoon een demper of langere slang?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik een light filter heb van 1500 en misschien niet genoeg is dan en toch gaat geuren??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahzow, hang de tweede filter mee in je hok en gebruik een Y stuk? Mss moet je wel een zwaardere afzuiger plaatsen? Kan je anders de Light filter omruilen voor een andere?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sofxtbox van 1500 m3

 

Is het mogelijk om op de uitblaas kant nog een filter van 500 of 1000 m3 te nemen? Trekt mij softbox dit wel?

 

Je softbox gaat naar de klote omdat hij zwaar gehinderd wordt in de uitblaas (heeft minimaal 250mm flens nodig vrij), moet ie keer of 3 zo hard werken wat goed vd lagers is :innocent: Je uitblaas filter moet zo groot zijn als het debiet wat jij denkt uit te gaan blazen, groter mag maar kleiner zeker niet.

 

Check wat door welke mm aan flensmaat (125 is tot bijna 500m3) te doen is in de sticky Ventilatie techniek :hug:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond

 

Donkeykush:

 

Ja zou eerder een andere filter kopen dan een nieuwe afzuiger.

Nee kan hem helaas niet meer ruilen.

En omdat ik ook een geluidsdemper wou aanschaffen dacht ik plaats van een geluidsdemper door een filter te blazen van 500.( had ergens gelezen dat dat ook het geluid dempt)

Maar zijn die light filters echt zo slecht dan of ga ik het wel redden met een 1500??

 

Lostchild:

 

Oke dus als ik het goed begrijp kan ik nog een filter op de uitblaas kant monteren als die de gelijke flensmaat heeft??

 

Bedankt voor de reacties

 

Groeten Royal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praat een ieder nu uit ervaring dat Can Lite kut is of heeft iemand dit ooit geopperd en praat iedereen dit na?

Heb zelf al 3 rondes een Can Lite en nergens last van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@capo: Ik had een nieuwe can light 1000m3 op gehangen en begon in week 5 wiet te ruiken. Vervolgens heb ik aan het einde van de slang(uitblaas) nog een 1500m3 filter geplaatst. Dus ik draai nu met 2 filters en ruik helemaal niks meer.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat de geur van mijn planten super sterk is (S5).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een dure zware filter, gewoon een demper aan de uitblaaskant en dan stukkie sonodeck, hoor je echt amper nog wat.

Wil je het dan nog stiller, maak van dat stukkie slang dan een paar meter :showoff:

 

Ik doe als ik s5 zet ook max 2 rondes met een filter, maakt niet uit welke het nu is.

Sommige filters lekken wat eerder maar sinds ik 1-1 afzuig (dus niet meer dim) gaat het een stuk beter met de levensduur van die dingen :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de afzuiger niet meer dimt vanwege de levensduur van het filter, hoe regel je de temperatuur in je kweekruimte dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel toch?

aanvoerlucht beheersing..

kan je heel makkelijk af gaan stemmen en blijft het hok op 21C met lampen uit bij een vol draaiende afzuiger :innocent:

 

Ik heb 880W aan licht, nu zuig ik af (koudere nachten) met 500m3 en heb 28C id tent.

Wordt het april dan moet ik naar 800m3 omdat ik de aanvoerlucht dan 5C hoger heb s'nachts.

Overdag zorgt de CV met licht uit dat het 21C in de kamer is en dit huis is extreem goed geïsoleerd.

Was vorige huis maar zo daar was het echt een heel gedoe met klimaat :thumbsdown:

 

Enige nadeel wat ik eraan ontdek is dat je overdag meer 'herrie' hebt omdat je niet dimt :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai ook met alles ongedimd... zelfde systeem als Lostchild ongeveer.

Het blijft een beetje tweaken met cv, luchtaanvoer en temperatuur maar ik haal prima resultaten hiermee.

Omdat je veel meer lucht door je tent heen jast blijft de lv ook veel beter, wat de betrouwbaarheid en levensduur van je filter verlengt terwijl je juist het omgekeerde zou verwachten.

 

Herrie heb ik 0,0 last van, zowel in de kweekruimte als in de ruimte waar de afzuiger hangt (zolder) is het geluid zo minimaal dat ik gerust iemand op zolder durf te laten om bv de cv te onderhouden oid.

(Kweekruimte komen ze natuurlijk niet in, maar dat lijkt me duidelijk...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook niks aan de hand, doe de deur van die kamer gewoon dicht.

Was komen en gaan afgelopen maanden na een verhuizing en veel moeten laten doen :dribble:

De hulp klaagt ook nergens over net zoals dat de buitengeluiden alles wel overstemmen overdag maar euh.. ikke hoor het hoor :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel toch?

aanvoerlucht beheersing..

kan je heel makkelijk af gaan stemmen en blijft het hok op 21C met lampen uit bij een vol draaiende afzuiger :innocent:

 

Ik heb 880W aan licht, nu zuig ik af (koudere nachten) met 500m3 en heb 28C id tent.

Wordt het april dan moet ik naar 800m3 omdat ik de aanvoerlucht dan 5C hoger heb s'nachts.

Overdag zorgt de CV met licht uit dat het 21C in de kamer is en dit huis is extreem goed geïsoleerd.

Was vorige huis maar zo daar was het echt een heel gedoe met klimaat :thumbsdown:

 

Enige nadeel wat ik eraan ontdek is dat je overdag meer 'herrie' hebt omdat je niet dimt :search:

Ik denk dat ik het half begrijp: Tijdens de nacht (vanuit de plant gezien) draait de cv om de boel op temperatuur te houden. En tijdens de lichturen houden de lampen alles op temperatuur.

 

Ik snap alleen nog niet helemaal wat je bedoelt met bovenstaande 500m3 en 800m3. Ik begrijp dat je minder afzuigt bij een lagere aanvoertemperatuur en meer als het warmer wordt, maar verwissel je dan ook het filter? De bedoeling was toch om het filter altijd op het optimale m3 te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild:

 

 

Dus gewoon draaien met de 1500 can light filter? Ik zuig hier mee aan en heb deze in de tent hangen.

Ik werd een beetje para omdat ik op het forum alleen maar slechte dingen lees over die light filters.

 

Dan ga ik voor de demper en een paar meter sonodeck :D :showoff: .

 

Maar het is dus wel mogelijk om nog een filter te plaatsen op de uitlaat als de flesmaat maar klopt? Mocht het gaan geuren;

 

 

Klaver90:

 

hoe groot is je softbox dan? Want wou eigenlijk het zelfde als jou doen maar weet niet als me box dat trekt;

 

 

Bedankt voor de adviezen jongens, fijne avond

 

Gegroet Royal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 1500m3 softbox. Misschien dat die 1500m3 can light filter bij jou wel goed werkt. Dus ik zou inderdaad eerst alleen die filter ophangen en als je daarna als nog geur problemen krijgt een tweede filter aan het einde van de slang plaatsen (uitblaas)

 

Maar als je besluit om er een tweede filter op te zetten moet dat geen al te kleine zijn. Anders zorgt dat voor teveel weerstand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver90:

 

Thx voor je snelle reactie :tu.

 

Ja maar eerst gaan proberen begon te twijfelen na alle die slechte dingen wat ik lees over de light filters. Zal al wel vast de filter aanschaffen mocht ik hem dan nodig hebben.

Ja had begrepen dat het dezelfde flensmaat moet hebben, kleinste die ik kan vinden is 1000 m3 met flensmaat 250mm. Plus 1500 light filter kan het onmogelijk nog geuren, wel beetje overkill :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar

ik heb meerdere afzuigers en filters idd, ik wou die 800m3 niet meteen in de 150W hangen (buizen niet zo sterk) en uit nood heb ik toen 500M3 erin gehangen en daar draai ik sinds november mee.

Die 800m3 wordt een filter in een box en ga ik eind vh jaar inzetten, na maart gaat de boel hier de kast in ivm werkzaamheden rondom en in huis :icecream:

 

@royal

ja, hangt ook erg van het soortje af dat je gaat zetten, sommige soortjes meuren echt ontzettend, zelfs in de groei al (s5, cheese)

als er toch een filter op de uitblaaskant nodig is ga dan uit van hoeveel je af blaast en houdt de flensmaat in de gaten.

 

eenmaal een tijdje uitgeblazen in een filter kan je die niet meer gebruiken in je tent en maak een rolletje van het filterdoek en doe dit aan de binnenkant vd holte vd filter, scheelt weer levensduur (je kijkt raar op na een ronde als je dat doek eruit trekt) :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild:

 

Ik heb critical staan, nu dag 10 groei eerst 5 dagen onder t neon en daarna hps 600 wat 24 uur. Ja vandaag rook ik het voor het eerst heel lichtjes(als ik in de tent sta) :whistling , heb de filter namelijk nog niet opgehangen.

 

 

Ik blaas nu 600 m3 af en ga dit verhogen tot 1200 a 1400 m3, heb dus een nog een filter van 1500 nodig dan?

Hoe bedoel je dat ik de filter niet meer kan gebruiken in de tent? Ik weet als je eerst door je filter zuigt dat je er dan niet meer door heen kan blazen bedoel je dat?

De filter waar ik door ga uitblazen komt sws buiten de tent :D.

 

thx voor het advies over de filterdoek ga ik zeker doen :tu ja komt er zoveel troep in te zitten ja in die filterdoek?

Is het niet zo als je door een filter uitblaast dat de levensduur dan ook verkort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...