Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

yves rocher

Plantjes Lichtgroen

Recommended Posts

Hallo mensen heb pp staan en ze staan nu 1 week in de bloei maar heb het gevoel dat ze wat aan de lichtgroene kant zijn heb de temp met licht aan 28 gr en uit 16 geef plagron a b voeding heb de ph op 5.8 en kweek op cocos nou heb ik ze 4 dagen geleden water gegeven en ze staan nog steeds vochtig heb 600 wat lampen en verilator boven de plantjes hoop dat jullie me kunnen helpen gr een beginner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze nog gezond groeien en ze zijn wat licht zou het ondervoeding kunnen zijn.

Maar het kan ook overvoeding zijn of foute pH in het medium zodat er een blokkade is.

Ik heb geen ervaring met cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok alvast bedankt heb bij mij gallery ook een paar fotos gepost misschien dat dat iets meer duidelijkheid geeft alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45746_18691_274105.jpg

 

wel handig als je ze dan ook laat zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk iets te weinig voeding. Op cocos mag je wel wat meer voeding geven. Wat is je EC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt wist niet hoe ik fotos kon plaatsen

Daarom heb ik ze maar in de gallery neergezet EC weet ik niet

Daar ben ik niet bekent mee PH op 5.8 maar had gevoel dat ze teveel

Water krijgen omdat sommige bladeren hangen en daarom dus ook moeilijk

Voeding op kunnen nemen

 

Ze staan nou 1 week in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter je pot optillen om te bepalen of ze water nodig hebben ipv 'hangend blad'.

Volgens mij komt je probleem omdat je teveel water aan het geven bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb precies hetzelfde probleem met anderhlave maand bloei.

2 plantjes zijn lichtgroen en 2 hebben gele bladpunten.

Toppen groeien niet meer, blaadjes hangen lichtjes.

Te veel water en iets te veel voeding bij mij.

Kraanwater bevat veel kalk, houd daar rekening mee.

Hierzo heb ik voeding die is ontwikkeld voor kalkrijk water van Atami Bcuzz 1 component aarde voeding werkt perfect hiervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van cocos is dat je (bijna) niet kan over bewateren. Dus de wortels hebben nog voldoende zuurstof. Maar het is natuurlijk beter om water te geven op de juiste momenten. Je kan af en toe een paar potten optillen. Als je potten licht aanvoelen geef je water. En als je potten zwaar aanvoelen wacht je nog even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van cocos is dat je (bijna) niet kan over bewateren. Dus de wortels hebben nog voldoende zuurstof. Maar het is natuurlijk beter om water te geven op de juiste momenten. Je kan af en toe een paar potten optillen. Als je potten licht aanvoelen geef je water. En als je potten zwaar aanvoelen wacht je nog even.

ok bedankt voor de info en hoe vind je ze erbij staan dan

Voor 1 week bloei niet beetje aan de lichte en kleine kant of valt het mee heb fotos in me gallery staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...