Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Timmeh

Dakterras Buiten Kweek 2016 (Scrog?)

Recommended Posts

Hey allemaal! Een nieuw jaar en dus nieuwe kansen, vorig jaar had ik al een verslagje gemaakt over mijn 1e echte buiten kweek. Daar kwam ongeveer een kilo droog vanaf.

 

Dit jaar wil ik het een beetje anders doen om de opbrengst te verhogen, en ik wil er minder werk aan hebben met voeden.

 

Wat fout ging vorig jaar:

-De planten stonden in voedingsarme grond, waardoor ik gigantisch veel moest bij voeden.

-De planten stonden vanaf eind maart t/m eind september (of zoiets) in de grond, veel te lang en daarom ook veel te veel moeten voeden.

-De planten werden erg groot en stonden tegen elkaar aan. Hierdoor werden de dikste toppen rot, zonde.

 

Dit jaar wil ik het volgende doen:

-Voedingsrijke grond aanschaffen... De growshop in de buurt heeft een geweldige mix al zegt ie dat zelf.

-Een scrog hokje maken zodat ik meer grote toppen kan kweken en de planten kleiner blijven.

-Het scrog hokje zo bouwen dat ik er een zwart zeil overheen kan plakken met klitteband, zodat ik ze kan laten bloeien wanneer ik wil, en zo misschien wel 2x kan oogsten.

 

Zaad:

Zit nog te twijfelen tussen een paar soorten, Cheese, Haze of OG Kush.

 

Het is nog ver weg, maar ik wil er toch al snel mee beginnen en goed voorbereiden!

 

Iemand misschien tip en suggesties?

 

Gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Complete grond aanschaffen is vaak duur , zelf samenstellen is goedkoper .

Zo'n hokje lijkt mij lastig , moet lichtdicht zijn en hoe ga jij dan dagelijks zorgen dat er 12 uur licht is ?

 

Als jij 2 keer wil oogsten zet dan ook een paar autoflowers neer ( deze kan jij eerder oogsten ) .

 

Ik zou nu al de Fem zaden laten ontkiemen en dan binnenshuis met 18 uur licht ( TL buisje ) opkweken en na vier of vijf nodes toppen ( eventueel van de top een stek maken ) een paar weken later weer toppen , de plant zal dan breed uitgroeien .

Dan is het inmiddels eind april of begin mei en kan de plant naar buiten .

De opbrengst zal dan mega zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Complete grond aanschaffen is vaak duur , zelf samenstellen is goedkoper .

Zo'n hokje lijkt mij lastig , moet lichtdicht zijn en hoe ga jij dan dagelijks zorgen dat er 12 uur licht is ?

 

Als jij 2 keer wil oogsten zet dan ook een paar autoflowers neer ( deze kan jij eerder oogsten ) .

 

Ik zou nu al de Fem zaden laten ontkiemen en dan binnenshuis met 18 uur licht ( TL buisje ) opkweken en na vier of vijf nodes toppen ( eventueel van de top een stek maken ) een paar weken later weer toppen , de plant zal dan breed uitgroeien .

Dan is het inmiddels eind april of begin mei en kan de plant naar buiten .

De opbrengst zal dan mega zijn .

De complete grond van m'n growshop is merkloos en kost iets van €6 of €7 voor 20 liter, vind ik niet zo duur.

 

Het hok wil ik van hout maken en dan klitteband plakken op de balken zodat ik er een zwart zeil overheen kan plakken. En er ook weer makkelijk af kan trekken. Als ik dat laat zeggen 8 uur s'avonds erop doe en dan 8 uur s'ochtends er weer af dan zit ik op 12 uur licht en donker. Met misschien een kleine opening aan de onderkant zodat er wel lucht doorheen kan komen, maar het licht te laag zit om bij de planten te komen. (de potten zijn nogal hoge smart pots)

 

Met autoflowers heb ik de ervaring dat ze net te snel in de bloei schieten terwijl ze nog veel te klein zijn. De opbrengst is dan ook meestal niet zo veel.

 

Binnen heb ik eigenlijk geen plaats, maar bedankt voor je idee! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Timmy ,

 

Je idee is leuk maar ik zie problemen .

Allereerst je hok moet lichtdicht zijn ( ook aan de onderkant ) toch moet er verse lucht aangevoerd worden dus iets van een sluis bouwen .

Je zal 2x per dag je zeil moeten aanbrengen en weer weghalen dus je moet dan om 8 en 20 uur thuis zijn .

Wat nu als het hard regent en ze moeten onder zeil zonder ventilatie blijft het dus zeiknat met grote kans op beestjes , schimmels en toprot . En wat denk jij over de temperatuur in jouw hok ?

 

 

En er zijn autoflowers die wel grote opbrengsten geven .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je wel gelijk in... Ik zie mezelf niet ELKE dag zo vroeg op staan, en heel soms moet ik voor werk ook even s'avonds weg, en dat betekend dat ik minder vrijheid heb ook met uitgaan etc. Hmmmm..... Misschien toch maar auto flowers nemen dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra het donker is kan je het zeil alweer verwijderen zodat je 's ochtends kan uitslapen. Ook hoef je het niet vast te plakken, gewoon zwart wit folie erover heen en daar wat stenen opleggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan worden het waarschijnlijk gewoon White Widows als autoflowers denk ik... Daar schijnt ook heel veel vanaf te komen.

Keuze:

-White Widow auto

-Cheese auto

-Haze auto

-Kush auto

 

Of zal de opbrengst ongeveer gelijk zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen auto's zetten en wel verduisteren, maar slechts een paar uur tot het donker wordt.

 

Dan kan je tenminste een lekkere soort zetten zoals Shackzilla.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra het donker is kan je het zeil alweer verwijderen zodat je 's ochtends kan uitslapen. Ook hoef je het niet vast te plakken, gewoon zwart wit folie erover heen en daar wat stenen opleggen.

Ja kan ook maar op mijn dak kan het nogal hard waaien, vorig jaar had ik hele grote bomen en die stonden bijna horizontaal door een paar stormen. Stenen zie ik er nogal snel afwaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg er dan iets zwaars op, hoe dan ook, door te verduisteren levert je zeker betere wiet op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra het donker is kan je het zeil alweer verwijderen zodat je 's ochtends kan uitslapen. Ook hoef je het niet vast te plakken, gewoon zwart wit folie erover heen en daar wat stenen opleggen.

Ligt er maar net aan waar je woont lijkt me zo. Hier hoef ik dat absoluut niet te doen, want zeker in de zomer is er 's nachts veel te veel licht overal.

 

-Cheese auto

 

Als je vervelende buren hebt beter geen Cheese achtige wietjes zetten lijkt me, krijg je gegarandeerd problemen mee. Hoe denk je dat ze aan die naam komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk maar zo, als je wiet buiten wil bloeien dan werkt het ook als je verduistert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....

 

Waait geheid stuk op een dak terras dilago.... iets zwaars er opleggen helt daar niet tegen.

 

Zijn zat autos die genoeg opleveren als je goed voor ze bent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk maar zo, als je wiet buiten wil bloeien dan werkt het ook als je verduistert.

Ja, maar jij zegt dat het genoeg is om te verduisteren tot het eenmaal donker is en dat je dan het zeil er gewoon weer af kunt halen. Is in principe ook wel zo, alleen haalt dat weinig uit als je buren tot 3 uur 's nachts lekker op het balkon zitten met de lichten aan. :)

 

Wel een goeie manier om herma's te krijgen natuurlijk.

 

.....

 

Zijn zat autos die genoeg opleveren als je goed voor ze bent.

Zeker weten, Mephisto komt trouwens in april met hun superauto's, ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk maar zo, als je wiet buiten wil bloeien dan werkt het ook als je verduistert.

Ja, maar jij zegt dat het genoeg is om te verduisteren tot het eenmaal donker is en dat je dan het zeil er gewoon weer af kunt halen. Is in principe ook wel zo, alleen haalt dat weinig uit als je buren tot 3 uur 's nachts lekker op het balkon zitten met de lichten aan. :)

 

Wel een goeie manier om herma's te krijgen natuurlijk.

Tja als je buren zo dicht bij je planten zitten dan ruiken ze die ook wanneer ze in de bloei staan. Met zulke buren moet je misschien helemaal maar niet op je terras gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, gaat prima. Ik heb gewoon last van hun licht, zij niet van mijn planten. Maar ik zet dan ook geen Cheese oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, zelfs dan kan het wel als je wilt verduisteren, je kan wachten tot ze naar bed gaan voor je de zwart wit folie er weer afhaalt of 's ochtends wat vroeger opstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen auto's zetten en wel verduisteren, maar slechts een paar uur tot het donker wordt.

 

Dan kan je tenminste een lekkere soort zetten zoals Shackzilla.

 

Wat is het grootste nadeel van autoflowers buiten? Ik dacht te lezen dat dit te doen is. Rot is wel een voorkomend probleem las ik daarbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit auto's gerookt die het winnen van een sativa.

 

De smaak vind ik het grootste nadeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen auto's zetten en wel verduisteren, maar slechts een paar uur tot het donker wordt.

 

Dan kan je tenminste een lekkere soort zetten zoals Shackzilla.

 

Wat is het grootste nadeel van autoflowers buiten? Ik dacht te lezen dat dit te doen is. Rot is wel een voorkomend probleem las ik daarbij.

 

Autos zijn leuk maar echt niet voor buiten in NL , als je ze afbloei in de midden van de zomer dan is te warm en krijg je veel luchtige topjes :(

Ik doe gewoon Fem en verduisteren dat ze in begin Sep klaar zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn superlarge critical blueberry autoflowers geworden van http://www.growerschoice.nl

 

Dus het plan is omgegooid en het wordt geen scrog en niks verduisteren :lol:

 

Gewoon simpele auto's met een hele lekkere smaak als ik een vriend mag geloven, door hem heb ik deze genomen ipv wat ik allemaal van plan was, en dan kan ik misschien wel 2 kweekjes doen zonder te veel druk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey timmeh leuk dat je dit zomer weer verder gaat.

hoe is je kweek van vorig jaar bevallen kwa smaak en opbrengst? je verslag had namelijk een vrij abrupt eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey timmeh leuk dat je dit zomer weer verder gaat.

hoe is je kweek van vorig jaar bevallen kwa smaak en opbrengst? je verslag had namelijk een vrij abrupt eind.

Haha ja klopt, smaak was zeker niet verkeerd, beetje fruitig. Erg high gevoel en daarna stoned... Opbrengst was bijna een kilo droog.

 

Ik wil dit verslag eigenlijk verwijderen en een nieuwe maken omdat ik het dus helemaal anders ga doen, maar goed dat komt wel, ik ga denk ik half maart beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...