Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King Ping

4X600 Set Up Check

Recommended Posts

Ik heb een set up staan en ben benieuwd of alles zo compleet is. Het gaat om het volgende.

 

4 x 600 watt bulb Phillips Greenpower + Vsa van E.L.T + spiegelkap

Davin 4 x 600 + kachel

100m 3x1.5mm stroomkabel

3250m2 Softbox

100cm Can Original

Davin Fan controller + thermostaat

10m sono connect

10m iso connect

Slangklemmen 10stk

250mm Plastic flens 4x

 

2 x hygro/temp meter

Bluelab combo meter (Ec,Ph,tempratuur)

Gardena dompelpomp

Tuinslang 20m + koppelingen etc

140L Opbergbox (voedingsvat)

Doseerspuit 50/60ml

Diverse maatbekers

 

Bevestigingsmateriaal (haakjes, schroeven,ketting 8m, montagekit etc)

Geluidsisolatie

Zwart wit folie 2x25m

24m3 vijverfolie (4x6)

Wand ventilator

2000watt kacheltje

Bamboestokjes 100stk

 

 

Medium : Bio Nova Coco bricks

Voeding : Rhizontonic/Coco A+B/Pk 13/14

 

Wat potten betreft twijfel ik nog.

Ik heb nu staan 36x18L

Zit te denken om misschien toch voor 64x11L te gaan.Zal er dan 30x18L neerzetten of 55x11L Aangezien ik niet langer als 1 week wil groeien. Gaat om Amnesia haze.

 

Verders ben ik aardig tevreden over mijn set up.

Afzuiger is misschien tikkeltje overkill maar dat vanwege het geluid. Zo stil mogelijk en wil later uitbreiden naar 6x600 ben ik wat dat betreft meteen klaar. Heb de box van buiten ook nog ingepakt met geluidsdempende matten. (Vast gelijmd/geniet)

 

Als iemand hier op/aanmerkingen/Tips heeft alles is welkom ik hoor het graag.

 

Groeten Kingping

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie geen rare dingen.. misschien nog ff een filtersteun, tenzij je het filter knap kunt ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Scirocco, Locatie is stap 2 in mijn geval, of ik die dikkerd op kan hangen weet ik nog niet.Denk dat die toch richting de 40 a 50kg gaat dus misschien is die standaard geen verkeerd idee, anders 4 spanbanden.

En enig idee welke opstelling qua potten het beste is in mijn geval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben altijd gek van 11 liters icm kort voorgroeien, (ik probeer rondes van 80 dagen van stek snijden tot omhakken te draaien) maar of dat voor full-coco ook goed werkt kan ik niks over zeggen, ik draai altijd op lightmix met 25% cocos.

 

Het hangt ook een beetje af van je hok/tent(-en) af en hoeveel tijd je hebt voor wateren enz..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

40x 18L zou perfect moeten gaan als je 4x600w boven amnezen hangt en je wilt maar één week voorgroeien.

 

Amnezen groeien enorm lang door dus met 1 week kom je er als je goeie groeistimulans hebt, goeie stekken en niet teveel water geeft (200-250-300-350-400-450-500 opbouwen op ongeveer 10 dagen afhankelijk van de groei).

 

Ik weet alleen niet of dit toepasselijk is voor cocos aangezien ik kweek met Plagron lightmix icm Aptus lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere malen gelezen dat amnezen wel van wat ruimte houden, daarom koos ik voor de 18Ltrs.

Zal misschien uiteindelijk op hetzelfde neer komen.. of meer 11liters of minder 18liters. Less is more zeggen "ze" wel eens :P

Ik zal het dan sowieso de eerste ronde gaan doen met de 18liters.

 

Ik zit nog wel met 1 dingetje, mn 3250m3 softbox icm de Can filter. Las net op de site van Can dat de 100cm een capaciteit heeft van 1400m3. Nou zal mn Softbox zelden op 100% moeten draaien. Hoop standaard op 30/40% te draaien. Bij de GS zei hij meteen een meter filter van Can. En of de light versie of de zware. Nou wist ik door dit forum dat de zware beter zijn als de lights. Maar is de capaciteit dan genoeg? Softbox 3250 op 30% icm 1400m3 Filter op 4x600

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtermaat is perfect, eindelijk iemand die het snapt

 

ook eerlijk van je gs dat ze je goed inlichten ipv direct de grootste filter aansmeren $$$

 

voor 4 lampen is ie eigenlijk zelfs iets te groot, maar met 6 lampen zal je box wat harder draaien en dan zit je precies goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Amnezen groeien sterk in de breedte, krijgen minder hoofdbud maar vele zwaardere zijtoppen en langere zijtakken. Ik heb altijd problemen met planten die de laatste 2-3 weken omvallen van het gewicht terwijl andere soortjes geen problemen hebben.

 

Over de filter heb je inderdaad ook gelijk: Jouw box op 30% zuigt 975 kuub af dus je kan min of meer tot 50% afzuigen rekeninghoudend met verlies op de luchtslangen. Zo heb je het voordeel dat wanneer je 6 lampen gaat ophangen je enkel een zwaardere filter moet plaatsen en niet een nieuwe softbox.

 

Hou er wel rekening mee of het wel nut heeft om 6 lampen te hangen, de ruimte moet groot genoeg zijn.

 

Alleen die spiegelkappen zou ik nooit gebruiken, ik gebruikte vroeger altijd de reflectorkappen ipv de spiegels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja Daar ben ik blij mee! Twijfelde er toch een beetje over aangezien je hier soms heel andere verhoudingen ziet, 1000m3 box met een 1500m3 filter bijv. Maar ben zeker te spreken over deze gs! Fijne service.

 

 

 

@Donkeykush Een net spannen over je planten zodat ze er doorheen groeien, geeft goede steun. Ik ga bamboestokken gebruiken ook nooit problemen mee gehad.

 

De ruimte is voor mij ook nog onbekend, ben nog op zoek. Wil alleen alles tot in de puntjes geregeld hebben. Goede voorbereiding is het halve werk

Edited by King Ping

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...