Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Topbooster

Recommended Posts

Hee mensen ik ben benieuwd welke topbooster jullie gebruiken ?

 

Ben zelf bijna door mn kan van 5 liter green sensation heen..

 

Zijn er betere op de markt of is dit wel voldoende zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus topbooster organisch super spul 2ml op 10 liter water doe je eeuwig mee en is in verhouding veel goedkoper dan al die andere merken waar een vele hogere dosering nodig is, wil je bewijs kijk naar diverse kweekverslagen hier op het forums zo als klaver die er ook een top resultaat meer bereikt of mag het geen aptus zijn? :head_hurts_kr:

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white

beweer nou niet zo hard dingen die niet kloppen..

 

en is in verhouding veel goedkoper dan al die andere merken waar een vele hogere dosering nodig is

 

Klik

 

2 drupjes uit het flesje op 1ltr water, 20 drupjes op een emmert van 10L en nog niet eens 1ml aan booster gebruikt :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El capitano ik zal het gewoon eens proberen je kan nog altijd overstappen op wat anders al ben ik ervan overtuigt dat je er geen spijt van zult krijgen ;)

 

@ lostchild, ja je hebt helemaal gelijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg het nou simpel Boef:

Goede (basis)voeding en afgestemd schema, hebbie helemaal geen boosters meer nodig want je bouwt de PK's al genoeg op :search:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke AB gebruik jij dan Sativied?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik de hobby bedreef gebruikte ik Dutchpro A+B, Dutchpro Explode en in de 5e week om de dag Canna PK 13/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar met green sensation heb ik geen pk 13/14 nodig... en geen sugar royal :)

 

Blijf denk ik mooi op green zittee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke AB gebruik jij dan Sativied?

H&G Aquaflakes voor dwc, nft, en perliet. Atami AB voor aarde. Als de H&G ooit opraakt dan ga ik waarschijnlijk Canna of iets dergelijks gebruiken. Het merk maakt niet uit, en de ratio komt ook niet zo precies. Met AB bedoel ik eigenlijk N, P, K, Ca, S, Mg, Fe, B, Cl, Mo, Cu, Mn, Ni, Zn. Het enige wat je als kweker hoeft te doen qua voeding is het voorkomen van tekorten van deze essentiele elementen. Die dus in elke complete AB voeding zitten.

 

Voorbeeldje van de Colorado State University (1 van de vele beschikbare bronnen voor dit stukje basis plantenkunde)

"Adequate [voldoende/genoeg] soil fertility is only one of the many soil-related growth factors. Fertilizers will increase desirable plant growth only if the plant is deficient in the nutrient applied [...] Fertilization will not enhance desired growth if the nutrients applied are not deficient."

 

Lijkt me ondanks het engels duidelijke taal. Als iemand iets positiefs merkt van een booster dan is dat feitelijk omdat er een tekort was van de nuttige elementen in die booster en niet een magisch ingredient of een precieze hoeveelheid of een boost/piek. Iets wat je niet nodig hebt met normaal AB gebruik of een andere complete voeding met een redelijke NPK. En daar veranderden Canna, Aptus en dergelijke helemaal niets aan... Genoeg is genoeg en meer is niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe denk je over silica?

 

dit zit niet in AB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Si is een beetje een speciaal geval. Wordt niet beschouwd als essentieel, maar beneficial. Ik heb ergens in mijn thread over Aptus regulator vast wel genoemd dat Si toevoegen onder bepaalde omstandigheden nuttig zou kunnen zijn, eerder op hydro dan aarde.

 

Het is een van de meest voorkomende elementen in aarde en zit vaak al in je kraanwater. Sommige planten soorten ondervinden voordeel van extra Si. Vooral op grond waar vele jaren is gekweekt. Ik ben nog niet zo overtuigd van hoe groot het nut is voor cannabis maar ik gebruik sinds kort een proefpotje regulator en als die op is haal ik waarschijnlijk kaliwaterglas of een ander alternatief. Een van de mogelijke voordelen is minder vatbaarheid voor top rot en dat maakt het de kleine moeite al waard. Het zit niet snel in de weg van de andere elementen en vervuild mijn "soep" niet.

 

"Addition of Si to the hydroponic solution of cucumber (Cucumis sativus L.) and roses (Rosa sp.) is a practice in the Netherlands, to circumvent negative effects when Si is not available to plants. [...] Si has found its place as a fertilizer and it has frequently been used for rice (Datnoff et al., 1997) and other Poaceae crops and it is also supplemented to cucumber, melon and lettuce grown hydroponically (Bae et al., 2010). However, plant species and cultivars differ in their ability to benefit from Si supply..."

 

Voor sommige soorten doet toevoegen weinig tot niets, voor anderen zeer specifieke gewenste eigenschappen (sterkere rozen stengels...), en voor weer andere echt meer oogst. Die en een aantal dergelijke resultaten hebben de hele agrarische industrie aan de Si maar het is nog wachten op degelijk onderzoek voor cannabis.

 

Als je dan toch een "top booster" wil kopen, dan is Si in combinatie met AB op zijn minst minder zinloos dan AB+PK en het proberen waard, vooral op hydro. Dan nog geld genoeg is genoeg en is het geen vetmester.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...