Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haipaaltje

Stedin Zoekt Plantages

Recommended Posts

Hallo ,

Vandaag in het nieuws :

 

Netbeheerder Stedin uit Rotterdam kan via een nieuwe digitale techniek op afstand zien waar zich een hennepkwekerij bevindt. De criminele activiteiten worden via het elektriciteitsnet waargenomen.

 

 

 

 

"Hiermee verwachten we dit jaar nieuwe stappen te maken in de bestrijding van energiefraude", zegt Dave de Wit, hoofd fraudebestrijding bij Stedin.

Tot nog toe werden illegale kwekerijen waargenomen met warmtebeeldcamera’s of opgespoord na tips. Maar criminelen worden steeds inventiever om hennepkwekerijen te maskeren. "Door het gebruik van isolatiemateriaal en ventilatie is het voor de politie en de netbeheerders steeds moeilijker illegale praktijken en gevaarlijke situaties op te sporen", aldus De Wit.

De nieuwe techniek is mogelijk geworden door gebruik van geavanceerde software. Deze wordt in de tienduizenden elektriciteitskastjes van Stedin geïnstalleerd.

Onveilig gerommel

 

"Die slimme meters in de kastjes zijn uitgerust met geavanceerde software", legt De Wit uit. "Die geeft een verandering van het signaal zodra er een hennepkwekerij op het net wordt aangesloten. Dat is voor de fraude-experts van Stedin aanleiding om verder uit te zoeken waar die kwekerij zich in die betreffende wijk bevindt.''

Ondanks de nieuwe techniek blijft Stedin intensief samenwerken met gemeenten, politie-eenheden en Openbaar Ministerie (OM). Ook vraagt de netbeheerder het publiek verdachte situaties te melden.

"De gevolgen van hennepkwekerijen en het belang van het melden zijn nog niet genoeg doorgedrongen", beklemtoont de woordvoerder van Stedin. "Door gerommel met de energieaansluiting en onveilige elektrische bedrading is de kans op kortsluiting en brand groot. Een op de vijf woning- en bedrijfsbranden ontstaan door geknoei met elektriciteit."

Door: ANP

 

Moeten wij ons zorgen gaan maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleeg jij 'energie fraude'? Denk dat dat de hamvraag van vandaag is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeten wij ons zorgen gaan maken ?

De grote jongens wel. Blij dat ik met maar 250W kweek, puur voor de lol. Het maakt volgens mij niks uit of je een slimme meter hebt of niet. We zullen het de komende tijd wel merken of het grootspraak van Stedin is of niet.

 

Pleeg jij 'energie fraude'? Denk dat dat de hamvraag van vandaag is.

Denk het niet. Pas na ontdekking kunnen ze zien of er wordt betaald of niet. Dan hang je dus al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat over een periode van 5 jaar geprobeerd worden op een aantal locaties in Utrecht en Zuid-holland... Duurt dus nog wel even

 

"Stedin gaat de komende vijf jaar al zijn 22.000 elektriciteitsstations in Utrecht en een groot deel van Zuid-Holland van de software voorzien. De belangrijkste reden voor Stedin om hennepkwekerijen aan te pakken is de onveilige situaties die ze veroorzaken. Stroom wordt meestal op onveilige wijze illegaal afgetapt. Het risico op kortsluiting en brand is groot. Een op de vijf branden in woningen en bedrijven is het gevolg van geknoei met elektriciteit. Bovendien kost de fraude jaarlijks zo'n 200 miljoen euro."

 

Nos.nl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook rond de 250 watt . Heb geen slimme meter , maar wel een tijdklok en de nieuwe software ziet dat ook .

 

Ben wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen , waar ligt de prioriteit van de politie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees maar eens op een forum over Aquaria en wat hun stroomverbruik is, sommigen zitten op 17000Khw per jaar dus dan hoef jij je zeker geen zorgen te maken met een lampje van maar 250watt.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me zo voorstellen dat er wel een ondergrens aan het aantal watt is, om het er uit te kunnen filteren.

Ik ben wel benieuwd hoe hoog die grens ligt.

 

Ik kan met niet voorstellen dat ze een piek van 250 watt kunnen/willen filteren.

 

FVG

Edited by FVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als die CannaChopper zeker :likken:

 

Zie het al aankomen, ben je lekker in de schuur aan het klussen, krijg je bezoek omdat je veel stroom gebruik en ze even je huis mogen doorzoeken zeker, grapjassen

 

volgens mijn boerenverstand kun je wel een 250watt hps 'er uit filteren' maar het hebben van zon enorme spaarlamp is toch echt nog niet verboden

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik het lees gaat het meer om illegaal stroom verbruik... dus meer een stukje software om illegale aftaperij op te sporen... Welke energie maatschappij gaat er nu opzoek naar kwekers... goud mijntje voor ze!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie het al aankomen, ben je lekker in de schuur aan het klussen, krijg je bezoek omdat je veel stroom gebruik en ze even je huis mogen doorzoeken zeker, grapjassen

Nee, maar je krijgt wel een dreig e-mail of je even een foto van je meterstanden met recente krant wilt mailen en dat vind ik ook vrij gestoord eigenlijk. En ik las op een ander forum dat ze soms inderdaad langskomen onder het mom van je adviseren om te besparen op je stroomrekening.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me slim op op een openbaar forum niet te veel te kletsen over dit soort berichtjes, de vijand leest nl mee en is zeer geïnteresseerd in de reacties van ons soort volk.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik me van bewust maar zolang we niks strafbaars bespreken mogen ze van mij. Misschien sturen ze dan ook niet meer van die verontrustende mailtjes naar keurig betalende klanten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat over slimme meters, dilago, da's echt wat voor jou, er zijn dan geen foto's meer nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat over slimme meters, dilago, da's echt wat voor jou, er zijn dan geen foto's meer nodig!

O dus jij dacht laat me eens een kwekerij beginnen in een pand waar een slimme meter hangt? Of weet je niet wat een elektriciteitskastje is?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde dat ze tegenwoordig door heel nederland van die zogeheete "piekspanning metingen" doen.

waarop ze een hele wijk in een fractie van een seconde snel even zonder stroom zetten waardoor de trafo's van de lampen afslaan. Als er dus een bepaalde hoeveelheid stroom getrokken werd voor de schakeling dan kunnen ze een schatting maken dat er wat loos gaat in de wijk waar ze de meting hebben verricht.

 

Het word van kwaad tot erger, tot het straks helemaak niet meer te doen is.

 

camera's met röntge waardoor ons gelaat niet meer bedekt kan worden om maar wag te noemen. Schedelherkenning. De glazen stad word werkelijkheid.

 

Röntge werende hoofddeksels kunnen we straks gaan dragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan hun gang maar. Dit gaat over de grote jongens. Niet over kwekers met een 3 tal lampjes..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees maar eens op een forum over Aquaria en wat hun stroomverbruik is, sommigen zitten op 17000Khw per jaar dus dan hoef jij je zeker geen zorgen te maken met een lampje van maar 250watt.

10000kwh per jaar zonder probleem :)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat over slimme meters, dilago, da's echt wat voor jou, er zijn dan geen foto's meer nodig!

O dus jij dacht laat me eens een kwekerij beginnen in een pand waar een slimme meter hangt? Of weet je niet wat een elektriciteitskastje is?

Die moet je lekker laten lullen.

Edited by wietbladeren
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

toch oud nieuws man slimme meters !

en zo n dave de wit ja sorry hoor !! :jump:

 

kan je aan dat ingenomen opgewonden koppie al zien dat er een grote sliert voorvocht uit zn garnaaltje lekt van alle aandacht .

 

gallery_7335_4882_20255.jpg

 

:vape: :vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze niet op wattage gaan filteren maar op *.

Watt zit je zo bij iemand met een oude vriezer of een dik aquarium en regent het meldingen waar het 9 vd 10x niks is :withstupid:

Stedin is geen elektraboer dus die hebben ook niks te maken met 'klanten' jij bent een verplichte klant van hun :icecream:

 

Wat ik me afvraag in deze is in hoeverre dit onder privacy wetgeving gaat vallen en waar het me heel erg aan deed denken was 2004 toen het in de USA nog helemaal niet zo ok was om je met wiet bezig te houden.

 

Meer en meer uit het DEA handboek: hoe pakken we die mofo's aan niks schuwend wordt uitgerold.

 

Flikker de CS dicht, stort de illegale grote markt vanzelf in elkaar (wet van vraag en aanbod) en lost het probleem zichzelf op, nee joh lekker zo bezig blijven want dat plantje doet zoveel kwaad, zoveel meer dan het fucked up systeem dat alles in stand houdt :spell:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dan ook we doen al jaren iets wat niet mag...

Het is goed dat we telkens kijken of het nog wel veilig is om met de hobby door te gaan.

En dat er zaken gaan veranderen ben k van overtuigd.

Denk zelfs dat we t grootste stuk al hebben gehad

en dat de thuisteler echt geen 10 jaar meer door zal gaan.

Maar die 2 lampjes blijven hier voorlopig gewoon branden.

Ben ervan overtuigd dat k niet die grote vis ben die ze graag pakken..

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...