Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royal

Vraag Over Decarboxyleren

Recommended Posts

Goedenavond mensen

 

Ik wil graag een wiet tinctuur maken met een zoveel mogelijke high zover dit kan met tincturen.

 

 

Wat is Decarboxylatie??

 

Google: zoek en gij zult vinden :likken:

 

Nu kom ik de 2 recepten tegen .

106 a 120 graden van 30 min tot een uur wat is nu beter dan 30 min of een uur en welke temp?)

Volgens mij altijd onder 120 graden blijven.

Maar het is de eerste keer dat ik dit doe en de meeste recepten gaan alleen over cbd versie.

 

Dit is hoe ik het ik het wil doen:

 

eerst in de oven dus

Dan de wiet in een weckpot en over gieten met alcohol van 96 % Vrijwel 100% pure alcohol voor bijvoorbeeld het maken van eigen likeur zoals limoncello. Deze alcohol is geschikt voor consumptie!

 

goed schudden voor 4 min en dan zeven door een koffie filter. Is dit de sterkste vorm?? Vind namelijk ook recepten dat het weer in de vriezer moet

 

Alle tips zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees ik het nu goed wiet in de oven in een weckpot met daarin 96% alcohol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke nie begrijpen nie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eerst in de oven om het thca te veranderen in thc, voor 30 minuten a 1 uur.

 

Dan de wiet in een weckpot doen. overspoelen met alcohol, goed schudden voor 4 min en dan zeven door een koffie filter.

Als het goed is moet nu alle thc in de alcohol zitten.

 

Maar bij sommige recepten zie ik dat ze de weckpot met inhoud eerst in de vriezer laten staan voor een aantal dagen en 2 keer per dag de inhoud schudden.

 

Ik wil dus een tinctuur maken met een zoveel mogelijke high zover dit mogelijk is met tincturen.

 

Iemand tips??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo royal

 

Ik zit met ongeveer dezelfde vraag , is het niet zo dat de wiet eerst in de vriezer moet voor het onderdompelen in de alcohol ?

Waarom tinctuur en geen olie ( of waarom olie en geen tinctuur )

Waarom maar 4 minuten schudden is het niet beter om het een paar dagen te laten staan ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA de wiet en de weckpot en alcohol in de vriezer. Dan lost de thc makkelijker op als het bevroren is , heb ik gelezen :likken:, zou het zonde vinden om het te verprutsen.

 

Haha de AHO en BHO komt nog. Vooral geïnteresseerd in het effect van tinctuur wat het zou kunnen doen voor slaap.

Heb begrepen hoe langer je het laat staan hoe meer plant producten er in je tinctuur komen dus ook meer cbd dus en andere cannabinoïden maar juist minder thc.

Ik kan dit ook helemaal mis hebben want ben hier echt een noob in. Rook bijna alleen waterpijp

 

Groeten Royal

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA de wiet en de weckpot en alcohol in de vriezer. Dan lost de thc makkelijker op als het bevroren is , heb ik gelezen :likken:, zou het zonde vinden om het te verprutsen.

 

Haha de AHO en BHO komt nog. Vooral geïnteresseerd in het effect van tinctuur wat het zou kunnen doen voor slaap.

Heb begrepen hoe langer je het laat staan hoe meer plant producten er in je tinctuur komen dus ook meer cbd dus en andere cannabinoïden maar juist minder thc.

Ik kan dit ook helemaal mis hebben want ben hier echt een noob in. Rook bijna alleen waterpijp

 

Groeten Royal

 

Hoezo meer CBD??? THC wordt omgezet naar CBN, maar niet CBD

 

molecules-19-18781-g003-1024.png

 

gallery_34991_1162_41617.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
JA de wiet en de weckpot en alcohol in de vriezer. Dan lost de thc makkelijker op als het bevroren is , heb ik gelezen :likken:, zou het zonde vinden om het te verprutsen. Haha de AHO en BHO komt nog. Vooral geïnteresseerd in het effect van tinctuur wat het zou kunnen doen voor slaap. Heb begrepen hoe langer je het laat staan hoe meer plant producten er in je tinctuur komen dus ook meer cbd dus en andere cannabinoïden maar juist minder thc. Ik kan dit ook helemaal mis hebben want ben hier echt een noob in. Rook bijna alleen waterpijp Groeten Royal

 

Ik dacht - Met invriezen komen de water oplosbare stoffen niet vrij.THC lost gewoon op in je alcohol en het lijkt me dat oliën juist minder makkelijk oplossen als ze te koud zijn.

Dacht dat je dan ook de chlorofyl niet oplost als het bevroren is?

Maar voor een goede tinctuur moet het dacht ik ook langere tijd trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm Bigmart voor je advies maar lees toch over al dat je wiet koud moet zijn, http://www.zamnesia.nl/blog-maak-je-eigen-cannabis-tincturen-n115 http://www.rollingstoned.nl/decarboxyleren-meer-thc/

 

Hier kan je wat ideetjes en info opdoen is een klein serietje van vids en een vid met eind resultaat en gemeten waardes.

De eerste:

https://www.youtube.com/watch?v=b1QIAD--b38&list=PLYlyBw2NC_lOP5po5gZJS4FHDiJ_5X6YU

 

En results:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Ik heb bovenstaand topic goed gelezen en er zijn vele wegen die naar Rome leiden .

 

Mag / kan ik de volgende conclusie trekken .

 

-Het maken van tinctuur is makkelijker en minstens even goed als olie .

-Je kan zowel verse als gedroogde wiet gebruiken .

-Decarboxylatie of invriezen is niet nodig .

-Door verschillende wietsoorten te gebruiken eventueel aangevuld met kruiden ( om de doeltreffendheid te vergroten ) krijg je een betere tinctuur .

 

-De gedroogde vermalen wiet in een weckfles .

-Alcohol ( liefst 96% ) erop zodat de wiet net onderstaat .

-Klein beetje water ( alcohol 80% , water 20% )

-Minstens 3 weken bewaren in de koelkast en dagelijks schudden .

-Dan 4 keer filteren ( zeef , panty of koffiefilter ) de laatste keer het residu goed uitknijpen .

-De tinctuur in druppelflesjes doen en bewaren in de koelkast .

 

De dosering lijkt mij afhankelijk van de sterkte en zal per persoon verschillen , dus zelf uitproberen .

 

Heb ik een en ander juist ?

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooraf decarboxyleren is bij tinctuur ook nodig als je er high/stoned van wilt worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees regelmatig dat decarboxyleren nodig is om high/stoned te worden, maar ik wordt toch echt stoned van m'n ongedecarboxyleerde tinctuur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de tinctuur verwarmt tijdens de bereiding? Of voor de consumptie? Of heb je wiet gebruikt die al heel lang lag?

 

Ik heb het ook wel eens zonder decarboxyleren geprobeerd, maar dat deed bij mij helemaal niets. Qua psychoactief effect dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de tinctuur verwarmt tijdens de bereiding? Of voor de consumptie? Of heb je wiet gebruikt die al heel lang lag?

 

Ik heb het ook wel eens zonder decarboxyleren geprobeerd, maar dat deed bij mij helemaal niets. Qua psychoactief effect dan.

Niet verwarmd, wiet lag er inderdaad al een tijdje. Maar heb vroeger ook weleens van verse wiet tinctuur gemaakt en dat had toch wel degelijk effect

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is altijd ene kwart opneembare cannabinoiden in welke oplossing dan ook.

inderdaad door het afdampen kun je al een mate van decarb krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

decarboxyleren cannabinoïden niet ook in je lichaam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zou er , volgens de bestaande know how, absoluut te weinig warmte voor zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat een kwart van de THCA en CBDA zonder behandeling al gedecarboxyleert is lijkt me wat hoog geschat, maar zelfs dan heb je dus nog tot 4 keer zoveel effect als je wel decarboxyleert.

 

Die grafiek uit 1990 (met de decarboxylatie over tijd bij verschillende temperaturen) laat bij 80 graden al zien dat het lang duurt. Dus bij lichaamstempratuur zal het wel helemaal een eeuwigheid duren.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde niet met behulp van warmte, maar met enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah zo. Wie weet. Al zal dat toch wel niet voldoende zijn, want anders zouden we het altijd gewoon op kunnen eten en dan hoef je geen joints te roken of een dure vaporizer aan te schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ooit een (klein) topje onbewerkte wiet opgegeten? Ik heb dat weleens gedaan. Het eet wat moeilijk weg, maar na een half uur was ik blij dat ik maar een klein stukje had ingeslikt. Ik was knetterhigh! Eerlijkheidshalve gebied me wel te zeggen dat de wiet al twee jaar oud was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...