Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGreeny

Mrgreeny Stelt Zich Voor

Recommended Posts

Hallo kweekvrienden!!

 

Ik lees al een poosje mee op WF en heb al een hoop geleerd van dit forum.

 

Zelf blow ik al jaren en omdat ik eigenlijk niet wist wat ik rookte en de ene keer wel goeie kwaliteit kreeg en de andere keer niet, heb ik besloten om zelf te kweken.

 

Heb al een paar runs gemaakt met verschillende set-ups.

 

Eerste kweek:

5 Planten Super Lemon haze in een zelfbouw hok onder een 233W led lamp (Aarde plagron light mix). Deze kweek heeft me iets van 80Gr droge wiet opgeleverd. Op 1 plant was me koolstoffilter gevallen in een van de laatste weken van de bloei. Tot mijn verbazing was de wiet van deze plant een van de betere. Voeding die ik toen gebruikte was Plagron alga bloom. Ondank de slechte opbrengst was ik erg blij met deze wiet.

 

Tweede kweek:

Voorselectie: Zaden gekocht, alles opgekweekt hiervan de beste gehouden en daar 3 moeders van geselecteerd, daarna de beste moeder gekozen en daar 10 stekken van genomen. Uit deze 10 stekken 5 geselecteerd en deze in het hok gezet.

5 planten Hawaiian snow van GHS op 40 liter speciekuipen met eb en vloed systeem(Hydro korrels). Onder 2x 600W HPS Voeding Plagron Hydro plus alle additieven. Ik wist niet wat me overkwam met deze kweek, zoveel groei heb ik nog nooit gezien. Het is hels gevecht geweest om de planten middels LST binnen de perken te houden.

Grootste probleem wat ik had was de temperatuur, deze zat met een warme zomerdag rond de 33 graden. Dit resulteerde dan ook in foxtails toppen, welliswaar alsnog 1.4KG droge hawaiian snow..... Kwaliteit was matig en van vrienden kreeg ik weleens de vraag of het buitenwiet was.

 

Derde kweek:

Weer terug op aarde met 20x PP. Aangezien ik niet echt wist waar ik mee bezig was en een ervaren kweker mij aanbood om te helpen dit aanbod maar aangenomen. Conclusie: Wiet weg!! Krijg nog steeds moordneigingen als ik eraan denk..

 

Vierde kweek:

Ik wou graag weten wat de verschillen waren tussen diverse soorten mediums. Deze ronde had ik Bubblegum op Coco, Aarde en Hydro (Continue drip) Met de specifieke voedingslijn voor alle mediums van Canna. resultaat hiervan was in volgorde van opbrengst: Hydro, Aarde en als laatst Coco. Kwa smaak: Aarde, Coco, Hydro. Grammen weet ik niet meer, wel dat het allemaal in rook is opgegaan.

 

Vijde kweek: Huidige

Aangezien Hydro continues drip my erg goed is bevallen wou ik dat deze ronde weer doen, echter in een zelfbouw systeem. uitgangspunt is een SOG met 30x Candy Kush, weer met de Canna Aqua voedingslijn incl alle additieven. Heb nu 10 planten bakken op een rij (19 liter per stuk) gevuld met hydro korrels met elk 3 planten erin. Hierboven hangen 2 HPS 600w in zoon glazen buis zodat de hitte naar buiten afgevoerd kan worden. Temperatuur in het hok is snachts 19-21 en overdag 25-26. Naar mijn idee perfect, ook heb ik zoon emmer C02 booster die achter mijn fan gemonteerd zit zodat het op de dames neerwaait(merk eigenlijk geen verschil). Ze moeten nu nog 2 weken, maar ik heb het idee dat misschien de kwaliteit goed is alleen de opbrengst nihil (30-40 gr per plant droog) Aangezien ik op hydro kweek en een shitload aan wiet verwacht is dit natuurlijk een domper. Zelf denk ik dat dit ligt aan de relatief kleine bakken. het zijn van de langwerpige bakken die mensen ook wel eens aan hun balkon hangen voor de garaniums. goed we zullen het wel zien.

 

Voor de volgende ronde heb ik nu een klein Blueberry plantje (fem zaad, freebees van WZ) die ik nu als moeder laat groeien. En daar stekjes van neem. Kwa bak ben ik van plan een grote te maken die de grote heeft van me hok (2.35 x 0.95) en die te vullen met RFX-1 toevallig zag ik dat Dillago ook op RFX kweekt en volg hem dan ook op de voet. Deze dan vullen met 30x blueberry en wellicht een andere voeding. Ben namelijk niet erg te spreken over Canna, de basis voedingen werken prima en zijn relatief goedkoop, echter de additieven zoals Canna Boost zijn overdreven duur en betwijfel of het daadwerkelijk nut heeft.

 

Zodra ik begin met de Blueberry's zal ik eens een kweekverslag maken.

 

Smoke on!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice,

 

Welkom op WF Mr. Greeny !

 

 

Groene groeten,

 

C.W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...