Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonkeyKush

Waterpomp Voor Automatisch Watersysteem? Ellende!

Recommended Posts

Hey jongens, ik heb een groot probleem en ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

 

Ik heb vorige week mijn automatisch watersysteem eindelijk eens geïnstalleerd maar ik heb het spel al uit de stekker moeten trekken.

 

Waarom? -De pomp in mijn vat maakt veel te veel herrie waardoor je door heel mijn flat en bij de buren het gezoem hoort.

 

Ik heb een RP Pro 7000 in een 160L opvouwbaar vat. De pomp hoor je vooral als het vat halfleeg geraakt.

 

Op zich stoort het mij niet echt want het is maar een kwartiertje per dag maar gisteren was ik in mijn hok bezig met de pomp aan toen plots mijn onderbuurvrouw begon te kloppen aan mijn deur omdat ze het lawaai kei hard hoorde.

 

 

Weet er iemand of er stille varianten bestaan voor mijn pomp of ben ik gewoon gefucked en moet ik het systeem maar gewoon vergeten?

 

mijn vat staat ook gewoon op de vloer. Misschien kan ik grotendeels het probleem al oplossen als ik de trillingen weghaal??

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je pomp lagers heeft , deze een smeerbeurt geven .

Eén en ander voorzien van tempex platen ( piepschuim ) om het geluid te reduceren .

Mocht dit niet helpen een stille pomp aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die RP Pro 7000 pomp is veel te groot voor 160 liter vat . Het is een vijverpomp , die maken meer herrie dan bv. een aquariumpomp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

piepschuim is nou niet echt acoustisch isolerend, daar zijn veel betere materialen voor, die vlokken schuim platen bijvoorbeeld.

 

een 7000L pomp is inderdaad ook wat aan de grote kant, tenzij je 300 tomaatjes heb staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempex isoleert prima mits je een dikte hebt van meer dan 2 cm .

Bij een wasmachine helpt dit ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 haasjes in men tentje :)

 

De pomp komt net nieuw uit de doos.

 

Het is mijn eerste watersysteem dus ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik stelde mijzelf inderdaad al vragen over de hoge druk die de pomp levert.

 

Ik heb zelf ook niet echt de pomp gekozen aangezien deze geleverd werd door mijn leverancier die al mijn spullen samenstelt.

 

Iemand een idee wat een beter alternatief is concreet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De druk kan jij regelen , of een tijdklokje erachter zetten .

Continu draaien is niet nodig

 

Kijk eens bij aquariumpompen , een goed merk is eheim

Kijk ook op marktplaats .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De druk kan je inderdaad regelen met een klep. Automatische tijdklok met instelling voor aantal L water heb ik geïnstalleerd, de pomp zelf maakt gewoon lawaai.

 

Ik ga gewoon verschillende pompen uittesten en ik zoek mijzelf wel de beste eruit want het laatste dat ik wil is mijn huisbaas op de koffie om de oorsprong van het gebrom te onderzoeken.

 

Thanks voor de eheim tip anyway.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je pomp dan gewoon een vuiltje heeft of een luchtbel of kapot is. Ik heb een aantal keren vijvers gehad met pomp en ik hoorde echt helemaal niets en bar weinig als de pomp droog draaide

Betere oplossing is wellicht inderdaad een aquariumpomp. Kost net zoveel maar is wel compleet met filters gelijk en slangen er bij. Je moet alleen letten op de opvoerhoogte. Staan er af en toe zat van op marktplaats. Luchtpompjes maken nog wel eens wat vervelend geluid, maar die zet je in een kastje en geluid is weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer iets kleins onder je pomp te leggen, ik legde er altijd 1 kleikorrel onder waardoor hij niet plat op de grond lag, dat scheelde al veel trillingen.

hou hem eens een stukje omhoog, misschien trilt het dan al een stuk minder.

rubberen tegels werken ook goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks om mee te denken jongens maar hier had ik allemaal al aan gedacht:

 

De pomp is nieuw nieuw dus ze kan niet kapot zijn, er steekt geen vuil in aangezien alles nieuw is, eb en vloed systeem ken ik niet echt en ik heb dit systeem zo gekregen van mijn vorige partner. De pomp ligt ook niet op de bodem maar hangt ongeveer 20 cm erboven.

 

Het is vooral hoe leger het vat word, hoe meer lawaai het systeem begint te maken.

 

Ik heb in het verleden voor andere doeleinden ook al pompen gebruikt waar ik nooit echt iets van hoorde maar we zitten hier in een appartement met een vatje van maar 160L. Inderdaad als je dan zo'n beest van een pomp insteekt lijkt het me wel logisch dat je het spel hoort brommen tot en met. Mijn circulatiepomp hoor ik bv. helemaal niet en dat is in feite een aquariumpomp.

 

Mijn conclusie word een andere pomp zoeken + het vat niet rechtstreeks contact laten maken met de vloer dmv rubberen tegels of dikke piepschuimplaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het via Google niet zo 123 vinden maar heb je geen demping ringen voor onder een dompelpomp?

 

Wel erg hoog vermogen 7000L.

 

Ik gebruik zelf deze dompelpomp in een flexibel 100L vat en ik hoorde hem bij testen in de andere vertrekken van mijn huis niet en de buren hebben zich ook nog niet gemeldt. Ik gebruik dat ding elke dag.

 

Alleen in de kamer vlak naast het vat hoor ik die pomp.

 

Aquarium pompen zit je vaak weer dat ze net niet genoeg druk leveren omdat je al vanuit je vat meter omhoog pompt en dan blijft er weinig meer over.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinere pomp vat op iets dempend rubber tegel ofzo en als je vat leeg raakt gaat het werken als een klankkast dus inpakken met geluisiso en deksel erop .

En nu maar hopen dat de onderburen geen lekkage hebben van 7000L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey gab denk dat je af bent van het getril door de hele flat als je deze gewoon even gaat kopen http://www.growcenter-noord.nl/boot-hooglaag-voor-alle-waterpompen-p-1969.html. Gr.

 

http://www.growcenter-noord.nl/boot-hooglaag-voor-alle-waterpompen-p-1969.html

 

Sorry,2 e link

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het via Google niet zo 123 vinden maar heb je geen demping ringen voor onder een dompelpomp?

 

Wel erg hoog vermogen 7000L.

 

Ik gebruik zelf deze dompelpomp in een flexibel 100L vat en ik hoorde hem bij testen in de andere vertrekken van mijn huis niet en de buren hebben zich ook nog niet gemeldt. Ik gebruik dat ding elke dag.

 

Alleen in de kamer vlak naast het vat hoor ik die pomp.

 

Aquarium pompen zit je vaak weer dat ze net niet genoeg druk leveren omdat je al vanuit je vat meter omhoog pompt en dan blijft er weinig meer over.

 

80 watt, dat lijkt me al veel interessanter dan de 400 watt die mijn RP levert :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het via Google niet zo 123 vinden maar heb je geen demping ringen voor onder een dompelpomp?

 

Wel erg hoog vermogen 7000L.

 

Ik gebruik zelf deze dompelpomp in een flexibel 100L vat en ik hoorde hem bij testen in de andere vertrekken van mijn huis niet en de buren hebben zich ook nog niet gemeldt. Ik gebruik dat ding elke dag.

 

Alleen in de kamer vlak naast het vat hoor ik die pomp.

 

Aquarium pompen zit je vaak weer dat ze net niet genoeg druk leveren omdat je al vanuit je vat meter omhoog pompt en dan blijft er weinig meer over.

 

Ik heb dezelfde nu al 2 jaar in gebruik icm met een zelfgebouwd 200 liter vat. (werkt prima en stil)

had wel een kleine aanpassing nodig trouwens: aan de onderzijde waar de pomp op rust zaten een paar punten die door de vijverfolie heen prikte en lekkage veroorzaakte. opgelosd met van die `plakvoetjes` die je onder tafels en stoelen kan plakken om niet te krassen op je vloer.

 

Uitstekende pomp voor auto water-systemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n grote 400w pomp zou ik nooit gebruiken in een flatje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha van die vlakvoetjes??? Lekker betrouwbaar :P

 

Ik gebruik altijd voor elk probleem maar één oplossing: Duct Tape. If it doesn't solve the problem, it's unfixable ;)

 

 

Rodja no shit sherlock het heeft meer dan een week geduurd eer mijn euro viel en ik besefte dat die pomp gewoon veels te zwaar is. Vertrouw nooit die growshop jongens. Ik ben erachter gekomen dat ze mij gewoon de duurste pomp hebben aangesmeerd, nu voel ik me echt wel een noobie :$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het eens met een klein onder water pompje http://www.myxlshop.nl/j-s-krachtige-16w-aquarium-pomp.html

of een pomp die je buiten je vat kan zetten http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquaria-en-toebehoren/m1015875052-tetratec-ex400-pomp.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Je hebt niet veel nodig om een klein beetje water te pompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding heb ik ook, te weinig druk opbouw met krap een meter slang vanaf curve bak van 45ltr die als vat diende.

Je hebt iets van 1.5 bar nodig voor sproeiers en drukventielen anders 1e deel wel en de rest ongeregeld water via je watergeef systeem omdat water niet ver genoeg geperst wordt oid

 

Hij zit nu in mijn vat van 100L als recirc, beetje overpowered maar anders lag ie maar op de plank :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor sproeiers en drukventielen zijn ze idd minder geschikt, maar voor een hobbykweek met druppelaars of voor eb en vloed zijn ze vaak prima. Zet in een paar minuten je hele kamer onder water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...