Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackieOnasiss

We Gaan Weer Beginnen !

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Na een tijdje uit de running te zijn geweest ga ik weer beginnen en wil ik weer kweekverslagen gaan maken met mijn nieuwe setup. Waar ik in mijn eerdere rondes alleen uit zaad kweekte wil ik dit keer mijn eigen stekken maken van een moederplant. Na flink wat rond speuren op het internet heb ik een idee hoe ik het ga aanpakken, maar zou graag jullie advies horen om het zo efficient mogelijk te maken.

 

Om te beginnen heb ik drie kweekkasten:

 

Stekkenkast/droogkast

1.5 meter hoog

0.5 meter x 0.5 meter

150 watt led groei/bloei

aarde of aerophonic

 

Moederplant groeikast

2 meter hoog

0,6 meter x 0.6 meter

250 watt hpi

aarde

 

Bloeikast

2 meter hoog

1.2 meter x 1.2 meter

600 watt

aarde

 

Nu is het plan om vanuit zaad in mijn moederplant/groeikast moederplantjes te laten groeien op aarde. Hiervan stekjes te snijden en die doormiddel van een ez-cloner variant of op de "gewone" manier te laten wortelen om vervolgens over te zetten naar de bloeikast.

 

Vragen

 

Aangezien ik nooit eerder met stekken heb gewerkt vraag ik mij af hoeveel stekjes jullie op 1.44 m2 zetten, zodat ik goed kan bepalen hoeveel stekken ik moet maken in mijn stekkenkastje en hoeveel moederplanten ik daarvoor moet houden ?

 

In mijn stekkenkast maak ik gebruik van een 150 watt led lamp die ik het groeispectrum kan meegeven is dit ideaal of is TL-licht hier geschikter voor ?

 

Zijn er in Nederland ez-cloner varianten te koop ?

 

 

Alvast bedankt,

 

Groetjes,

 

Jackie

Edited by jackieOnasiss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man lekker actief bezig.

 

Daar houdt ik van, hoeveel stekjes je op 1.44 meter je kunt zetten: ik denk wel minimaal 200,

 

met 2 moederplanten moet je een heel eind komen om elke 2 weken 200 stekjes te kunnen oogsten.

 

met dat ledje 1.44 m2 beschijnen word wel krap denk je niet?

 

Clonex is ook wel een goed middeltje voor stekjes.

 

wat voor moeders ga je zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha dank je Samaiine ben inderdaad weer de hele dag actief bezig met het bedenken van de ideale workflow :)

 

Maar minimaal 200 stekjes op een oppervlakte van 1.2 meter x 1.2 meter met een 600 watt erboven. Woww weet niet of ik dat durf hoor. Met zaden kweekte ik er hoogstens 5 op een oppervlak van 0.6 meter bij 0.6 meter en die stonden gelijk op 12/12. Ik ga nog maar eens goed lezen over het kweken met stekjes.

 

Het led lampje hangt nu in mijn stekkenkastje en die belicht een oppervlakte van 0.5 meter x 0.5 meter. Voor de bloeikast met een oppervlakte van 1.2 meter x 1.2 meter maak ik natuurlijk gebruik van een 600 watt lamp. Misschien was dat in mijn vorige post een beetje onduidelijk.

 

Mijn moeders worden gekweekt vanuit No Mercy Special zaden. Hopelijk zijn die goed te stekken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nee dat word hem niet nee zoals het er stond vroeg je hoeveel stekjes je kon zetten op 1.44 vierkante meter.

 

maar als je de stekjes zelf wil afbloeien en dus niet verkopen of wat dan ook haha

 

Dan zou ik het idd wat beperkter houden.

 

die keus is aan jezelf dan natuurlijk

 

het mooist in een 120 tentje is denk ik 12 stuks op 18 liters of 11 liters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap nu wat je bedoelde, maar nee ik ga de stekjes echt zelf af bloeien inplaats van stekkenboer spelen ;)

 

Ondertussen wat leuke verslagen van Cabis gelezen en met name zijn verslag van "Een moeder een led, genoeg voor stekkenpret".

 

Ik denk erover om in mijn moederplant kast de 150 watt spectrabox te hangen en een nieuwe led strip voor de stekkenkast te kopen, zodat ik die 250 watt hpi niet hoef te gebruiken in de moederplant kast, maar kan gebruiken in de bloeikast voor de eerste 2 weken in de groeifase en dan pas over te gaan op de 600 watt hps.

 

Kan ik de gedateerde LED spectrabox 150 watt vergelijken met de Cree CXB3070 6500K AD Bin 50 watt en hetzelfde resultaat verwachtten of ben ik nu appels met peren aan het vergelijken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal plantjes is een beetje afhankelijk vh soortje...

Ik heb in een soortgelijke tent goeie rondes gedraaid met 9, 16 en 23 stuks in 11 liters.

 

Dat kan je dus doen met 1 tot 4 moederplantjes..

Stekken kan je laten wortelen onder allerlei lichtbronnen, niet teveel licht geven, simpel spaarlampje van 20 watt werkt al prima.

Stekken maken is hier al genoeg over geschreven op het forum.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me nog eens verdiept in led en ga de spullen aanschaffen om dezelfde led lamp die Cabis gebruikt in zijn kweekverslag te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...