Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

budbreaker

11 X Pp 600 Watt 1E Kweek

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

ik begin deze week met mn eerste kweek.

begin in een 90 x 90 met 11 x power plantjes onder een ebson bal 600 watt.

zaadjes zelf ontkiemt en zijn nu +- 3 cm groot ieder.

ik verwacht de lamp en tent deze week in huis te hebben.

fotos volgen nog. de plantjes staan nu nog in starbucks bekertjes met aarde.

 

groeten,

 

budbreaker

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het prille begin

 

20160122 202608

 

En van de zijkant

20160122 202558

 

mijn doel voor de eerste kweek is om er 25 gram per plant af te halen minimaal.

is dit een reëel doel?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker, 600 gram moet je doel worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 gram in een 90x90 tentje is wel erg enthousiast, zeker voor een eerste poging.

Een realistischer eindresultaat zou in de 400 range liggen imo.

 

PP is wel een goeie keuze voor n beginner, je moet echt je best doen om die te vermoorden.

Dat is met veel andere soorten wel anders....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als 400 gram droog het eindresultaat zou zijn ben ik zeker tevreden.

ik heb me uitgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat pp een goed begin zou zijn.

vanavond hoop ik de eerste spullen in huis te hebben.

 

nu ga ik aan het werk.

bedankt voor de reacties en tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop voor je dat je geen hermas krijgt, uit zaad kweken met zo'n kleine tentjes ben ik geen voorstander van, waarom niet? ze zijn te krap vaker veel te hoge temperaturen verkeerde lucht circulatie allemaal factoren om hermas te krijgen, en aangezien het je eerste kweek is moet je alles nog leren en kom je nog voor van alles te staan, ik was begonnen met stekken als ik jou was maar goed daar zullen het veel niet mee eens zijn :P

 

1 tip die ik je kan geven als je met deze setup verder gaat haal die 600 watt er maar uit en doe er maar een 400 watt lamp in, 600 watt is echt overkill met dit tentje.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst en ik kan je als beginner adviseren je niet blind te staren op de score, zie eerst maar eens zover te komen dat je kan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog geen problemen gehad met 600wat in ds90 tentje, gewoon een kwestie van knakken buigen en opbinden :)

maar denk niet dat het zou lukken met 11 planten der in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het wel mee eens ja, 9 stuks is zat in een dr90.

Met de huidige temperaturen kom je wel weg met 600w, van de zomer zal dat vast anders zijn...

(Afgelopen zomer was wat dat betreft rampzalig te noemen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat haal jij dan ongeveer uit je tent en hoeveel ervaring heb je?

Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Zal er in ieder geval een hoop van leren.

 

Update: De lamp komt maandag, ik was aan het werk op moment van bezorging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat in een 120x120 tentje (dat inmiddels niet meer bestaat) met 16 stuks onder 600w tegen de 1:1 aan te hikken met amnesia, met PP iets daaronder, iets van 500 gram.

(Had ik een paar dagen meer voorgroei gegeven was ik met de PP waarschijnlijk ook op 1:1 uitgekomen)

Was een gewone simpele derdehands low-budget opstelling, 500m3 boxafzuigertje zonder klimaatcontroller en een lamp met minstens 1 jaar kweekervaring erop.

Potten inhoud 11 liter, medium: lightmix met een beetje cocos.

Voeding was bcuzz/atami a+b basisvoeding, iets meer dan helft van schema fabrikant.

Geen boosters of regulators, alleen een restje canna pk13 in week 5 of 6 12/12 meegegeven.

 

Ervaring? Zelf nu bijna 1 jaar, maar heb al een jaartje meegekeken met een maatje van me.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat het uit stekken was scirocco, pp uit zaad genoeg gezien hier op het forum :thumbsdown: problemen: worden veel te groot vaker zaad erin en veel flufie omdat je tegen je lamp aan ligt te hikken, pp uit zaad is totaal niet te vergelijken met een pp of een amnees uit stek!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack: Pp stekken had ik zelf gemaakt, van 7 planten uit zaadjes die ik gekregen had.

Hoogteprobleem kan ik trouwens niet over meepraten, had eerder hoogte tekort...

Was wel een stabiele strain, want 0,0 herma of hermagedrag gezien ondanks dat ik toch echt niet lief voor de dames geweest ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack: Pp stekken had ik zelf gemaakt, van 7 planten uit zaadjes die ik gekregen had.

Hoogteprobleem kan ik trouwens niet over meepraten, had eerder hoogte tekort...

Was wel een stabiele strain, want 0,0 herma of hermagedrag gezien ondanks dat ik toch echt niet lief voor de dames geweest ben.

ja maar tegenwoordig weet je het maar nooit, ik gok er in ieder geval niet meer op

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kat heeft 7 van mijn plantjes verorberd, ik begin met nieuwe zaailingen. Update volgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hennepkat vond 9 weken een beetje te lang duren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop voor je dat je geen hermas krijgt, uit zaad kweken met zo'n kleine tentjes ben ik geen voorstander van

 

Het is toch niet omdat je met zaad werkt dat je moet uitgaan van herma's.

 

 

Succes man, als je voldoende gelezen hebt is die 400gr zeker realistisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent en zaadjes zijn binnen. De tent is 240x120 met 2x 600 watt erin. zaadjes liggen nu te ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een schakelkasten van Davin, met 2 lamp contacten, een kachelcontact en een ingebouwde tijdklok. Dit is tevens een relais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand hoe ik foto's kan uploaden vanaf mijn mobiel? dan heb ik een updaten namelijk het worden 16 planten onder 2x 600 watt. Ze staan nu voor te groeien. Ik ga 3 weken voorgroeien omdat het zaailingen zijn.

 

mazzel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de telefoon gaat het precies hetzelfde alleen moet je naar "full version" staat onderaan de pagina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de telefoon gaat het precies hetzelfde alleen moet je naar "full version" staat onderaan de pagina

 

 

dankjewel, maar waar vind ik het knopje om te upgraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...