Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

Nog Steeds Geen Toppen?

Recommended Posts

kan iemand mij vertellen waarom er nog steeds geen toppen inzitten?staan inmiddels sinds vandaag totaal 46 dagen waarvan 2 weken 18/6 en wat ook raar is de natte tent aan binnenkant.iemand idee? dan hoor ik het graag.

 

specs

 

tent mammoth 300x150

4 x 600

dag 27/30

nacht 21

aarde bio-bizz

ph 5.8

ec 1.4

 

n62adi.jpg

2iay32a.jpg

a47yj7.jpg

10qky2g.jpg

288cd8j.jpg

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

aan de condens te zien draait je afzuiger niet constant he?(zou ik maar wel doen)

Dat extra vocht in de lucht moet eruit hoor anders kom je met schimmel te zitten.

 

Het duurt zowiezo vanaf het moment dat de klok op 12/12 gaat nog 14 dagen voordat je bloei ziet,naar wat ik zie lig je aardig op schema.

Ze zien er wel goed uit zou ik zo zeggen,mooi gedaan. :dribble: en ga zo door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtlek, reveg blad op voorlaatste foto's (drie vingerig blad hoog in de plant).

Zo zat ik hier met net een 150W ook met iets wat ik te laat ontdekte.. na 3wk wtf waarom kruintjes en geen blomme..ooooooowja

daar zijn die 3 vingers, kon dat niet 2wk eerder.. ronde afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen.

 

Vocht in de tent.. hoe heb je de afzuiger ingesteld?

Op een dimmer die meteen je afzuiger op standje 3 zet omdat met 4x600W hij volop draait en met lamp uit het meteen op standje 3 kan (waar heb je de voeler van je dimmert geplaatst) waar de planten nog wel ff nadampen?

 

Zsm wat aan dat lichtlek doen anders kan je alles wegflikkeren en ook checken hoe je afzuiging nu ingesteld is want je krijgt oa meeldauw zo.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 600 watt en dan komen vragen waarom er geen toppen in de plant zitten... terwijl er gewoon toppen op de foto staan weliswaar aan t reveggen idd.. maar dr zijn wel toppen..

 

Maar doet t niet voor de centen weet heel goed waar hij mee bezig is en alles is voor eigen gebruik............

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@colli weed ben helaas achter gekomen dat mijn afzuiger stond geschakeld met de lampen dus in de nacht stond ie uit dom dom dom!! heb dat nu aangepast en ga door draaien geef ze nog weekje bij geen verschil gooi ik ze eruit.

 

@ lostchild ik heb geen licht lek dat had ik al gecontroleerd ik ga ze dus nog weekje geven tot week 8 gebeurd er nog niks dan gaan ze eraf.en de afzuiger stond in de nacht uit ben ik tot mijn verbazing achtergekomen hij stond namelijk geschakeld met de lampen nog nooit zoiets doms gedaan maar is nu opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggen is terug in de groeifase gaan... doordat ze meer dan 12 uur licht per dag krijgen bv.

Dan gaat de plant weer groeien ipv toppen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nieuwling..... wat bedoel je dan precies met toppen in je plant ?? Zie toch bloemen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, niks te zien, ik zou ze omhalen en overnieuw beginnen. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

46 dagen waarvan 2 weken 18-6? Misschien nog wel 5 weken te gaan? 32 dagen bloei is wel errug kort.

Wat heb je staan eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent orange klopt zitten topjes in maar bedoel serieuse toppen dus groter.

 

@bigmart het is amnesia wat er staat ben normaal gewend rond deze tijd meer vlees te zien maar die kleine kwamen van een andere leverancier mischien is dit geen 9 weken am moet het tog eens gaan vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk het de komende paar weken, dan weet je vast al meer.

Ik denk dat je wel kan denken aan zo'n 70 dagen. De bloeitijden en oogsttijden van zaai tot oogst variëren nogal van specifieke soort tot soort vanaf 70 dagen tot ongeveer 90 dagen en je zit nu dan op de helft van de 90 dagen planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja okey vind t ook vrij apart hoor al die kleine topjes..

 

Hier heb k altijd na 30 dagen bloei volle cola s

Mocht k van die kleine topjes aan een plant zien knip k ze er altijd af en plak k ze bij de hoofdtop erbij..

 

K zou t nog een paar daagjes aankijken maar heb je dan geen volle cola s zou k ze eruit halen en opnieuw beginnen.. al die kleine topjes heb je niets aan raak je aan de straat stenen niet kwijt dat gruis..

 

Wel suc6 iig man.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nieuweling ,

 

Ik denk dat alles nog goedkomt , dus niet omhakken .

 

De bloeitijd tot er mooie toppen ontstaan varieert nogal , zeker als de plant met stress te maken heeft gehad.

 

Zorg dat de luchtvochtigheid omlaag gaat ( hygrometer )

 

Geef de planten de tijd om zich aan te passen .

 

Een richtlijn :

 

  • Bloeiweken 1 tot 2: Nadat de lichtperiode naar 12 uur is omgezet, begint de wietplant zich voor te bereiden op de bloeifase met een extra snelle groeispurt. Dit kan doorgaan tot in de vijfde week van de bloeifase en de planten kunnen soms meer dan verdubbelen in omvang en hoogte. Je zult in deze weken misschien ook al de eerste bloeihaartjes kunnen zien.
  • Bloeiweken 3 tot 5: De groeispurt loopt op zijn einde en er komen steeds meer bloeihaartjes bij zodat ze de eerste kleine topjes beginnen te vormen.
  • Bloeiweken 5 en verder: De topjes worden steeds groter en groeien aanzienlijk. Clusters van bloemen groeien dicht en vormen lange toppen die we ook wel cola’s noemen. Zaadhulsjes zwellen op en tegen het einde van de bloeifase zullen de bladeren vergelen nu de plant in de herfstfase van haar leven komt. De bloeihaartjes die eerst wit en dik waren, gaan nu steeds meer indrogen, verschrompelen en worden bruin van kleur.
  • Laatste 2 bloeiweken: In deze twee weken geef je de planten geen meststoffen meer, maar alleen nog schoon water. Dit noem je spoelen en het komt de smaak van de wiet ten goede.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allen voor de reacties kijk het nog aan tot eind week 8 dus nog ongeveer anderhalf week zie ik nog geen verschil dan gooi ik ze eraf want dit kost tijd en stroom voor niks!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe erg ist nu met de meeldauw?

Zie al enkele plekjes, of wordt scheel. Kan natuurlijk ook :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist nieuweling ... geen stroom verspillen.. zo zonduh...

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveg door lichtlek, echt nieh, ik heb geen lek.

 

Die 3 vingerige blaadjes komen van ??

 

KLIK

 

Hele topic lezen :spell:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Ozzoes, veel rare plekkies, ik zie ze ook.

En veel kromgetrokken blaadjes, beetje te hoog in de Ec, overbemesting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes nee zit geen meeldauw op anders had ik het allang gezien.

@agent orange dankje.

@lostchild zit in een tent in een donkere ruimte dus lichtlek waarvandaan?

@twiet ze zitten op light mix van bio-bizz hebben eerste 3 weken geen voeding gehad erna kregen ze constand 1.4 mischien ec meter checken een optie?

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweetnie hoor, ik heb geen ervaring met aarde en dat soort spul. Ec meter checken kan geen kwaad natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok geen lichtlek.

Kan je mij vertellen of die toppen met dat afwijkende bol staande kano- achtige blad, ook enkel vingerig blad hebben in die toppen zoals het er op de foto's wel uit ziet?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild dat komt waarschijnelijk doordat ze paar centimeter van de lamp staan is alleen bij die paar die uitgeschoten zijn de kleinere hebben dat niet.

 

Mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft je tijdklok misschien hangen? Dan heb je ook een 'lichtlek'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar zo ver ik weet niet.optijden dat het aan hoord zijn ze aan en tijden van uit zijn ze ook uit.dus 1 grote mysteri dit.

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...