Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Nieuwe Ronde Met Haze

Recommended Posts

beste medekwekers

 

ik ga beginnen met een nieuwe ronde, ik kan het gewoon niet laten

het was de bedoeling er een tijdje tussen uit te gaan maar ik voel me eenzaam zonder wat dames om me heen

:likken:

 

 

dit keer laat ik de tent leeg en ga ik verder in mijn hok

 

de afmetingen zijn 2.90 breed 1.70 diep en 2.40 hoog

nog steeds de oude trouwe elt vsa's 2x 600w

2 x de grootste wings , 100x70 cm

1500m3 filter en een buisafzuiger van om en nabij 550 m3

fancontroller mist nog, maar er komt binnenkort een trafo regelaar

wegens omstandigheden heb ik niet het geld voor nieuwe spullen dus blijft het even low budget :thumbsdown:

maar goed iets is beter dan niets

 

het hok moet nog geisoleerd worden met steenwol platen van 6cm dik maar dat komt later nog

 

dit keer ga ik het helemaal anders aan pakken

80/ 100 gram per plant is niet wow meer dus ga ik voor 200 a 300 gram per plant

 

ik ga werken met 5 stekjes die ik om en nabij 5 weken voorgroei ga geven

ze staan nu sinds 3 dagen en heb ze even in 11 liters gezet, over een week of 2 ga ik ze overpotten op 30 liters

het is de bedoeling dat het mooie struiken worden dus ik zal ze vele malen moeten toppen knakken buigen ect

 

vanavond zal ik wat foto's posten voor een inzicht

 

het is voor mij de eerste keer dat ik de planten zo lang ga voor groeien en zo groot laat worden dus alle tips en trics zijn welkom

 

grtz dragon

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, daar ben je wel even zoet mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik ga beginnen met een nieuwe ronde, ik kan het gewoon niet laten

het was de bedoeling er een tijdje tussen uit te gaan maar ik voel me eenzaam zonder wat dames om me heen

 

Denk dat vele onder ons dat gevoel hebben :innocent:

 

 

dit keer ga ik het helemaal anders aan pakken

80/ 100 gram per plant is niet wow meer dus ga ik voor 200 a 300 gram per plant

 

 

Hopelijk slaag je hierin. Ik volg alvast.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx guys voor de interesse ik hoop dat we er allemaal veel van gaan leren dit keer

 

er was iemand op een forum die 5 x haze onder 3 x 600w had staan aleen weet niet meer wie dit was en hoe het was afgelopen, mischien heeft iemand een link van dat topic???

 

ik ben er niet in geslaagd om foto's te maken met het licht uit dus die komen van de week nog

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragon dat was idd mapitolover maar heeft er nu meer onder gezet :shifty:

denk je echt dat als de petten komen dat ze het alleen in beslag nemen en je niet wordt vervolgt ongeacht het aantal lampen wat je hebt hangen?, ik zou wel eens willen weten of dit ook echt zo is, hebben hier toevallig mensen ervaring mee?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst Dragon!

 

@ Jack White, het is per zaak verschillend, soms worden kwekers vrijgesproken wegens onrechtmatig verkregen bewijs of omdat een rechter vindt dat hun handelen past binnen het gedoogbeleid. Doch is kweken onder een lamp in Nederland per definitie verboden. Het verhaal dat er vijf gedoogd worden klopt niet, is een wijdverspreid misverstand.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dan ga ik eens even door het verslag van mapitolover kijken ivm voorgroei enzo

 

ik ben sinds kort pappa geworden dus vandaar maar 5 plantjes

ik denk dat het me een heel hoop gezeik scheelt mocht ik gepakt worden

met 5 planten word je niet echt als commercieel kweker gezien dus hoop ik dat ik er dan af kom met een waarschuwing als ik vrijwillig afstand doe van de spullen en planten, mocht er een rechtzaak komen is het de rechter makkelijker te overtuigen dat ik het voor de hobby doe

 

het mag zowizo niet alleen hoop ik zo geen straf te krijgen en geen stempel, wil ook niet voor schut gaan voor de buurt want mensen denken al snel dat je heel je huis dan vol had staan, van een mug wordt een olifant gemaakt

 

maargoed.. draai al dik 3 jaar zonder problemen dus verwacht ze nu ook niet! puur voor het geval dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd!

 

Ik wil je niet bang praten maar de Nederlandse wet is duidelijk omtrent hennepteelt. Hoe kwekers er bij komen dat 5 planten gedoogd wordt weet ik niet.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd!

 

Ik wil je niet bang praten maar de Nederlandse wet is duidelijk omtrent hennepteelt. Hoe kwekers er bij komen dat 5 planten gedoogd wordt weet ik niet.

ja dat klopt wel dilago, maar ik heb eens op een tabel gekeken van een advocate site ik weet niet of die link van hier kwam maar er stond wel duidelijk bij dat je bij 5 planten niet vervolgd wordt en het vaker bij een waarschuwing blijft, zou graag eens mensen spreken die hier ook echt mee te maken hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijstandsuitkering met 5 hennepplanten

24 April 2015Perry van Dijk

Een bijstandsontvanger hoeft de gemeente niet te melden dat hij een kleine wietplantage van vijf hennepplanten thuis heeft. De gemeente mag de bijstandsuitkering niet stopzetten als het de plantage ontdekt.

Dit blijkt uit een uitspraak in hoger beroep van de Centrale Raad van Beroep. Bij een Amsterdammer, die sinds sinds 1 januari 2012 een bijstandsuitkering ontvangt, werd tijdens een huisbezoek een wiettent met vijf planten aangetroffen. De gemeente zette de uitkering stop, omdat dit te veel was voor eigen gebruik en de man de hennep had moeten melden als bijverdienste. Bovendien was er geen goede administratie van de kweek, oogst en eventuele opbrengsten, zodat de gemeente het recht op bijstand niet kon beoordelen.

 

Professioneel of niet?

De man maakte tevergeefs bezwaar en ging in beroep. De rechter vond het verdedigbaar dat de gemeente een bijverdienste vermoedde, maar de man kon dit weerleggen. Met andere woorden, de gemeente kon niet aantonen dat er inkomsten waren en het was de man daarom niet te verwijten dat hij zijn hennepplanten niet had gemeld.

 

In hoger beroep voerde de gemeente aan dat de wiettent dusdanig professioneel was, dat er geen sprake kon zijn van uitsluitend eigen gebruik. De Centrale Raad van Beroep was het hier niet mee eens. De politie die de woning had onderzocht, meende dat de wietteelt wel voor eigen gebruik was. De gemeente Amsterdam had niets aangevoerd om het oordeel van de politie te weerleggen. De vijf hennepplanten zijn dus voor eigen gebruik, de man had zijn plantage niet hoeven melden en de gemeente had de bijstandsuitkering niet mogen stopzetten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd!

 

Ik wil je niet bang praten maar de Nederlandse wet is duidelijk omtrent hennepteelt. Hoe kwekers er bij komen dat 5 planten gedoogd wordt weet ik niet.

ja dat klopt wel dilago, maar ik heb eens op een tabel gekeken van een advocate site ik weet niet of die link van hier kwam maar er stond wel duidelijk bij dat je bij 5 planten niet vervolgd wordt en het vaker bij een waarschuwing blijft, zou graag eens mensen spreken die hier ook echt mee te maken hebben gehad.

Als je maar vijf planten hebt onder zes lampen en daar zes m2 mee vult, of je hebt er 100 waar je slechts 1m2 mee vult, wat denk je dat dan erger is voor de politie?

 

Het aantal planten is minder relevant dan het aantal lampen en het aantal m2's weegt zwaarder dan de hoeveelheid Amnezen. Praktisch bezien duurt een kweek met 5 planten langer om hetzelfde oppervlak mee te vullen als wanneer je een groter aantal zet dus is er meer kans om gepakt te worden als je minder planten zet. Deze huidige ronde heb ik er zes onder een 600watter met alle tekorten van dien. Meer stekken de meter heeft vele voordelen en aangezien hennepteelt sowieso verboden is maakt is het beter om meer te zetten per meter.

 

Bijstandsuitkering met 5 hennepplanten

 

 

24 April 2015Perry van Dijk

Een bijstandsontvanger hoeft de gemeente niet te melden dat hij een kleine wietplantage van vijf hennepplanten thuis heeft. De gemeente mag de bijstandsuitkering niet stopzetten als het de plantage ontdekt.

 

Dit blijkt uit een uitspraak in hoger beroep van de Centrale Raad van Beroep. Bij een Amsterdammer, die sinds sinds 1 januari 2012 een bijstandsuitkering ontvangt, werd tijdens een huisbezoek een wiettent met vijf planten aangetroffen. De gemeente zette de uitkering stop, omdat dit te veel was voor eigen gebruik en de man de hennep had moeten melden als bijverdienste. Bovendien was er geen goede administratie van de kweek, oogst en eventuele opbrengsten, zodat de gemeente het recht op bijstand niet kon beoordelen.

 

Professioneel of niet?

De man maakte tevergeefs bezwaar en ging in beroep. De rechter vond het verdedigbaar dat de gemeente een bijverdienste vermoedde, maar de man kon dit weerleggen. Met andere woorden, de gemeente kon niet aantonen dat er inkomsten waren en het was de man daarom niet te verwijten dat hij zijn hennepplanten niet had gemeld.

 

In hoger beroep voerde de gemeente aan dat de wiettent dusdanig professioneel was, dat er geen sprake kon zijn van uitsluitend eigen gebruik. De Centrale Raad van Beroep was het hier niet mee eens. De politie die de woning had onderzocht, meende dat de wietteelt wel voor eigen gebruik was. De gemeente Amsterdam had niets aangevoerd om het oordeel van de politie te weerleggen. De vijf hennepplanten zijn dus voor eigen gebruik, de man had zijn plantage niet hoeven melden en de gemeente had de bijstandsuitkering niet mogen stopzetten.

Mooi dat de man in het gelijk is gesteld, maar wat een ellende en rechtzaken om een plantje. Dat voorkom ik maar al te graag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook meer fan van snelle rondes met veel plantjes, tov lange voorgroeiperiodes en buigen, knakken en moeten vechten om de tent vol te krijgen zonder de planten steeds uit de lampen te moeten houden.

Stuk of 10 de m2, op 11 liters en iedere 10 weken lekker overnieuw beginnen met verse tomatenstekjes maken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten is ook relatief... er schijnt ergens een scheidingslijn te zijn wwat betreft het formaat van deze 5.. da zei de officier van justitie tegen mij, en werd mij nog eens extra op het hard gedrukt door me advocate.

 

Waar die lijn ligt heeft tot op heden niemand mij willen vertellen...

 

Edit: dacht 5x ipv 2x 600 watt

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Officieren van justitie blazen altijd hoog van de toren..

 

niks van aantrekken, de rechter heeft het laatste woord.

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strafbaar is het zowieso. Voor de hoogte van de boete/straf kijken ze wel naar de hoeveelheid planten. Met 5 planten kom je beter weg dan met 20.

 

Maar goed 5 planten op ts zijn oppervlakte ben je een eeuwigheid aan het voorgroeien. Tegen de tijd dat hij omschakelt kun je al een rondje droog in een zak hebben... Het hok kleiner maken niet een optie?

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel planten per m2 is voor noobies die safe willen spelen :whistle:

 

ik doe liever moeilijk en hou het spannend het is immers een hobby en die moet leuk blijven en altijd maar hetzelfde is niet leuk....

 

ik wil niet zeggen dat met 5 planten gedoogd is maar de straf zal zeer zeker weinig tot niets zijn

normaal draaide ik met 6 planten per 600 watt na 10 keer om en nabij 100 gram per plant draaien is de lol er wel af dat wil ik nu verdubbelen en dat kan alleen met minder planten dus vandaar 5 planten op 2x 600w het hadden er ook 10 kunnen zijn maar dan worden ze niet zo groot als ik wil

 

en dat ik dan meer tijd kwijt ben klopt.. maar het hoeft niet snel ik doe het niet voor de munten... voor munten pak je een loods met 2500+!! dan is het geld de risico waard

 

HET BLIJFT HOBBY ik heb een vaste baan dus ik stress niet

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met het vaderschap. Geniet ervan, zal wel een heel nieuwe wereld voor jou opengaan! Is eens wat anders dan voor je planten zorgen he :P

Felicitaties voor de mama ook natuurlijk.

 

Laat die struiken maar komen. Kan je niet beter wat groter formaat pot gebruiken, dan 30l ?

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx crimson, tja het is inderdaad wel iets anders voor de plantjes zorgen is idd wel iets anders die hoor je niet om de 3 uur dat ze willen eten dag en nacht :likken: maar het is wel genieten en het word alleen maar leuker met de tijd, tot een bepaalde leeftijd uiteraard.

 

ik vond 30 liters wel lekker groot! zou jij groter pakken dan? zou het nodig zijn? als ik op 11 liter 100gram haal moet ik op 30 liter tegen de 300 halen tog?

of werkt de formule anders? zie veel mensen hier met 40 liters enzo maar zie nooit resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een keer politie op visite op een locatie waar ik 4 lampen van 600watt had. Ik besloot ze binnen te laten alleen niet in de kweekruimte die in de slaapkamer was. Dat vonden ze vreemd dat ze niet in de slaapkamer mochten kijken waarop ik zei mag ik in uw slaapkamer kijken? Toen werden ze gepiept en heb ze nooit meer teruggezien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

grotere pot = grotere buffer

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ervaring heb ik ook huff de grote van de pot maakt niet uit

vond 30l voor buffer meer dan genoeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik vond 30 liters wel lekker groot! zou jij groter pakken dan? zou het nodig zijn? als ik op 11 liter 100gram haal moet ik op 30 liter tegen de 300 halen tog?

 

lol ging die formule maar op :D

Hier is al gezegd, dacht aan meer buffer. Maar euhm, ga je op aarde eig ? Ik ging er van uit dat je op aarde ging kweken en aangezien je toch plaats in je hok hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ crimson nee ik ga niet op aarde ik draai altijd op coco's en ben zeer tevreden over de resultaten en het kweekgemak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...