Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Welke Voeding Voor Rfx-1?

Recommended Posts

Na lang wikken en wegen wil ik toch een keer een rondje doen op rfx-1 en derhalve heb ik gisteren de kogel door de kerk geschoten en drie zakken van 80 liter gehaald. Hier wil ik negen 18literpotten mee vullen die onder een 600watter komen te staan.

 

Qua voeding wil ik het zo simpel mogelijk houden. Ik las dat je voldoende hebt aan alleen A & B en dat daar de beste scores mee worden gehaald.

 

Welke voeding raden jullie me aan, Canna of Gold Label?

 

Of nog iets anders? Zijn er boosters of stimulators waar ik absoluut niet zonder kan?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet meer propageren maareh

 

GHE

 

Metrop doet het ook geweldig op hydro en is met hoeveelheden water die je nodig hebt peanuts doseren (10ltr emmer niet te doen).

Calmag 1x in de week vernevelen ipv voedingwater, ook in de bloei.. spannend :popcorn:

geheimpje.. ik stop dus met GHE (fuck Monsanto) en ik ga naar Metrop omdat Peters plant food erg lastig te krijgen is

had ik geen vat dan euh.. niet maar ik heb na 9jr nu een vat aangeschaft omdat emmertje sleep nog amper gaat :whistle:

 

Aptus is natuurlijk ook superspul, voor die prijzen moet je wel kilo's knallen :withstupid:

 

Mbt GL voeding, ben je net gewend en kan je je ding doen, is het nergens meer te krijgen.

GL is vd NL markt af sinds maart vorig jaar voorzover ik weet, mijn GS was fervent dealer en heeft nog een paar flesjes :(

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio additieven lostchild? zo ja, dan is het een no go voor mapito.

 

GL helaas niet meer te krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio additieven lostchild? zo ja, dan is het een no go voor mapito.

Wat adviseer jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak zelf voeding. maar ik zou voor canna gaan. heb ik vroeger altijd goed op gedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh

 

Je MAG additieven gebruiken maar dat hoeft niet, schema volg ik alleen de basisvoeding van en ik geef wel de roots maar niet meer als ze op de slabs staan hier.

Metrop is vol mineraal en ook daar de basis vol genoeg om goed mee te draaien.

 

Verder mag ik aannemen dat Dilago weet dat Hydro kweken zo schoon mogelijk is en bio/organic dar heel weinig te zoeken heeft omdat het en vervuild en beestjes aantrekt wat een ramp is in een hydro opstelling.

 

Kan jij mij vertellen waar ik Peters kan krijgen als particulier in de NPK waarden die voor ons gewenst zijn Supernoob?

Gister nog over met mijn GS man maar dat schijnt zo goed als onmogelijk te zijn op importeren na.

 

Canna hydro

haal maar een 5ltr can of 2, daar draai je liters van weg :thumbsdown:

check ook ff of je wel de juiste hebt (hard of zacht water), maakt maar klein beetje verschil qua ca/mg :whistle:

 

Beveel dan de BAC mineraal aan man :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh

Kan jij mij vertellen waar ik Peters kan krijgen als particulier in de NPK waarden die voor ons gewenst zijn Supernoob?

Gister nog over met mijn GS man maar dat schijnt zo goed als onmogelijk te zijn op importeren na.

Kun je dat niet gewoon bij Brinkman kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zit ik niet op te wachten eerlijk gezegd, wat kweek ik als ik mijn gewenste waarden aangeef en ga bestellen.

 

KLIK

 

Denk dat het ook wel te maken heeft met veiligheid, zomaar met kalium of zwavel gaan mikken in een vat weet nieh of dat verstandig is als leek?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging vroeger gewoon langs in 's Gravenzande voor mijn, slabs, blokkies, pluggies, druppelsysteem en zakken Peters. Gewoon als particulier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger was alles anders, helemaal voor maart 2015...

 

Peeters kan ik niet vinden daar, wel andere interessante samenstellingen maar ik ben geen bedrijf :search:

Misschien dat mijn GS man er iets mee kan, gaat in ieder geval de bookmarks in, thanks vd naam want ik zag nog geen boom door het bos wat dat aangaat en Googlen was toch vooral UK met Peeters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de adviezen. Ik ga voor de Canna Vega A + B en Flores A + B voor hydro. :)

 

Kijk, Peters 20-10-20 voor de groei en Peters 10-30-20 voor de bloei.

Een beetje ijzer-chelaat en hier is de Magnesium.

That's all you need.

Dat is erg interessant. Gewoon een afgemeten schepje van alles in wat water neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago, leuk man dat je een x op mapito wil proberen!

 

@Lostchild,

 

Dit is je A oplossing:

 

http://www.horticoop.nl/kalksalpeter-calcinit-yara-25kg-zak-1200kg-pallet

 

Dit is je B oplossing:

 

http://www.yara.nl/gewas-voeding/producten/overigeproducten/1267-kristalon-bruin/

 

Worm weet de juiste verhouding, deze komen van Racker.

 

Niks extra's nodig en voor een lange tijd klaar!

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel PG, voorlopig heb ik nog geen pallets met voeding nodig maar je weet nooit wat de toekomst brengt! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, Peters 20-10-20 voor de groei en Peters 10-30-20 voor de bloei.

Een beetje ijzer-chelaat en hier is de Magnesium.

That's all you need.

Dat is erg interessant. Gewoon een afgemeten schepje van alles in wat water neem ik aan?

Je werkt met jouw substraat en dit soort voeding met een EC waarde, niet met hoeveelheden in gewicht. Door de Ec te meten van je voeding en van de Ec in je substraat kun je ontdekken hoeveel voeding je plant gebruikt en dát is de Ec waarde die je in vat aan wilt houden. Hoewel die waarde variëert gedurende het verloop van de cyclus.

 

Bvb.: Je geeft Ec 1.5 en meet de volgende dag vóór je bewatert in je substraat een Ec van 1.8 dan weet je dat je planten meer water dan voeding hebben gebruikt. Blijf je nu doorgaan met voeding van Ec 1.5 dan zul je gaan zien dat de Ec in je substraat in de loop van de dagen steeds wat hoger wordt. Dit betekent dat je met de Ec van je voeding té hoog zit. Totdat je uiteindelijk gaat merken dat je planten overbemestingsschade gaan tonen. Dit oplopen voorkom je door de Ec van je voeding te verlagen. Je wilt een evenwicht bereiken tussen wat de plant opneemt en wat je ze geeft. Als je planten een Ec van 1.2 kunnen verwerken zonder dat de Ec in je substraat oploopt weet je dat je goed zit.

 

Het tegenovergestelde is ook mogelijk, je geeft te weinig. Je geeft bvb 1.2 en meet in je substraat een Ec van 1. Dit geeft aan dat je planten meer voeding dan water gebruiken, ze komen tekort.

 

De 20-10-20 is voor de groeifase, de 10-30-20 voor de bloei, je gebruikt ze dus apart van elkaar. Ijzer en magnesium kun je op de verpakking zien hoeveel je kunt geven. Hoewel in principe de Peters mest zelf al erg compleet is.

 

Snap je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

 

Hier alleen nog maar het yara spulletje voor de plantjes. Voor een keertje draaien is canna of hypro prima.

 

@topic

 

Vergeet brinkman die levert niet aan particulieren.

 

www.fransagro.be ook voor de kleinere paprika telers .... ;)

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan houdt het gauw op bij Brinkie. :no

Als jij tevreden bent over yara is dat net zo goed als Peters toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruiken jullie pk boost naast de basisvoeding op rfx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope alleen A en B, fosforzuur en een beetje peroxide.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk boosters zijn niet nodig Rodja, je stuurt op groei, voorbloei en afbloei aan.

 

Volgens mij start je gewoon 1:1, dan 1:1,5 en dan 1:2 met yara dan, maar is voor mij al even geleden.

 

Pg

 

De manier die Twiet aangeeft is de juiste manier van hydro kweken althans zo heb ik het ook geleert......vroega..

 

Met organisch kweken schat je van te voren in en meet je niks...andere tak van sport met meer uitdaging.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij start je gewoon 1:1, dan 1:1,5 en dan 1:2 met yara dan, maar is voor mij al even geleden.

 

Start inderdaad 1:1 en bouwt op tot +- 1:1,5. Niet vergeten om laatste waterbeurt een flinke dosis N (2:1) te geven voor een goede doorstart.

 

De manier die Twiet aangeeft is de juiste manier van hydro kweken althans zo heb ik het ook geleert......vroega..

 

Dat is de 1 component methode. Bij de 2 comp. methode hoeft het vat niet leeg gepompt te worden als je van groei overgaat op bloei, alleen de verhouding A en B wordt iets bijgesteld ;) .

 

Met organisch kweken schat je van te voren in en meet je niks...andere tak van sport met meer uitdaging.

 

Wat spulletjes door de aarde heen mengen en daarna enkel kraantjeswater erin gieten een uitdaging? :D

 

Organisch is lekker makkelijk en ideaal voor de luie stoner :D .

 

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kristalon bruin zie ik nergens voor particulieren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even contact opnemen met fransagro...

 

Anders kristalon oranje + wat bitterzout.

 

(1 kg kristalon oranje en 250 gram bitterzout oplossen in 10L water en je hebt 10L B.)

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...