Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Eerste Microkweek Madberry

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Mijn opstelling vind je in dit topic.

 

6 dagen geleden ben ik begonnen met het ontkiemen van een madberry feminised zaadje in een spongepot die ik bij mijn starterspakket van Sannie kreeg. Ik had best toen al dit topic gestart want volgens mij heb ik tot nu toe al een hele boel beginnersfouten gemaakt.

Zoals beschreven heb ik het zaadje een halve cm diep gestoken en besprenkeld met water met bacto. Ik ben het elke dag blijven bevochtigen met gewoon water.

Twee dagen later zag ik nog niets verschijnen. Omdat ik ongeduldig/ongerust was, draaide ik het zaadje voorzichtig om om te kijken. Toen zag ik dat het zaadje toch open was. Onwetend liet ik het zaadje omgedraaid in het potje met de gedachte dat dit de eerste stengel moest worden. Nog twee dagen later was deze 'stengel' boven toen ik doorhad dat het het worteltje was. Voorzichtig draaide ik het zaadje weer om. Zo far so good denk ik.

Maar de dag daarna was één helft van het zaadschelpje omhooggeduwd, deze plakte nog vast. Ik heb deze voorzichtig zelf verwijderd en een piepklein groen 'blaadje' bleef achter. Vandaag zag ik dat de andere helft van het schelpje er ook nog aanhing. Ook deze wilde ik er voorzichtig afpeuteren maar nu trok ik per ongeluk een tweede groen 'blaadje' er ook af! Ik heb 'm nu onder de 300W ledlamp die ik continu laat branden.

gallery_45400_18659_2855564.jpg

gallery_45400_18659_715648.jpg

gallery_45400_18659_73519.jpg

gallery_45400_18659_1255929.jpg

Persoonlijk vind ik dat ie er niet zo goed uitziet... Wat denken jullie? Zal ie het nog halen? Anders probeer ik het gewoon opnieuw met jullie raad in mijn achterhoofd.

 

Gelieve mij niet te veroordelen op deze beginnersfouten, die zijn er om uit te leren, denk ik dan. :)

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

GRAAG REAGEREN IN HET VAK ONDER DE POST EN NIET ANTWOORD GEBRUIKEN anders kopieer je het bericht.

 

1 veel te nat!!!

2 gewoon van die zaadjes afblijven en geduld hebben!

 

dat je een lobblaadje mist is niet dodelijk, zij groeit wel verder.

maar ze staat echt veel te nat, hebben in het begin bijna geen water nodig. en zeker niet dagelijks.

zitten er gaatjes onderin dat bakje? anders wat gaatjes erin maken, of voorzichtig overpotten, gewoon met een klein "kluitje" in een pot met droge grond.

 

succes

 

vakman

 

p.s. het is geen vijverplant ;)

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips! Ik zal stoppen met ze water te geven. Er zitten wel gaatjes onderin het bakje.

 

Hoe hoog zou ik de 300W ledlamp boven de plant hangen ongeveer? Om te voorkomen dat ze zou gaan strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie vraag, ik ben niet zo thuis in de led.

weet wel dat het afhangt van hoeveel rode en blauwe led erin zit.

maar je kunt alle info hier vinden hoor ;)

 

 

vakman

 

 

p.s ik zag in je andere topic dat je problemen had met je scharnieren, kijk hier eens voor een goede oplossing ;)

http://www.wietforum.nl/topic/119682-micro-kastje-voor-een-vriend/

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen later.

 

Ze gaat erdoor komen denk ik!

Wel heb ik het gevoel dat ze het moeilijk heeft om open te gaan. Heeft ze hulp nodig of blijf ik er vanaf?

gallery_45400_18659_1587072.jpg

gallery_45400_18659_2097133.jpg

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

afblijven.

 

geduld is een schone zaak!

 

 

vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOWAA

 

gewoon er af halen die dop .

plant is al ontkiemd die dop hangt er van de nattigheid naast die zit er annex aanvast geplakt .

lijkt als twee druppels water op die broekjepoeperd van een max verstappen die bij het verlaten van de boliede de valhelm aan zn oor hangen heeft .

dat rot joch heeft namelijks een paar oren als taxideuren.

bijkomend nadeel is dat zn vader die ouwe grindbakvirtuoos ook elke week weer tig keer op tv is .

om op te scheppen over oes makske

 

ggm :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is het wietforum, geen GPupdate.nl ofzo :td :offtopic

 

 

jaloers????

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest zie je dat cvg en mac altijd mooie metaforen geven. Daarnaast kan een beetje gekheid ook geen kwaad.

 

Het schilletje kan je er gewoon voorzichtig afpeuteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het vliesje blijven zitten. Even nat sproeien, effe kwartiertje wachten en dan heel voorzichtig proberen dat vliesje er vanaf te pielen met een dun stokje oid, bvb puntje sateprikker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de tips!

 

Ik heb gedaan zoals jullie zeiden en dit is het resultaat:

gallery_45400_18659_412700.jpg

 

Hopelijk heb ik het goed gedaan...

 

De lamp brandt nu continu maar vanaf wanneer zou ik hem op 12-12 zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

ziet er goed uit ! :specool

ik had nog 1 over zeeuws lobke van zweden maar tis een een plantkundigforum dus kan niet MAG NIET !.

ik blijf gewoon gebiologeerd kijken naar de zaailing .

mOoi mAN .

ik ken de madberryhaze verder niet maar zelf ben ik naar een paar weekjes voorgroei gaan neigen .

jaren de 12/12 methode gedaan maar dan je heb naar mijn ervaring vaak langer afbloeien .

wat is je strategie ?

scroggen ?

lst toppen fimmen ?

 

 

 

 

GGM :likken:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes!

 

Ik was niet van plan om voor te groeien omdat het kastje maar een meter hoog is. Met de lamp erbij hou ik misschien nog net 60cm over, misschien minder. De madberry zou volgens Sannie wel zeer geschikt zijn voor 12-12. In de beschrijving staat namelijk:

 

This excellent cross is made to satisfie customers that prefer a short flowering time combined with a strong harvest and Quality A smoke. A strong growing hybrid that can be used in a SOG and scrogg grow.

Madscientist is a strong smoke with good medical property's, wide growing with lots of hybrid vigor, the combination with jackberry makes this cross more easy to grow and is good to grow in combination with the direct 12/12 system.

 

Er zijn haakjes voorzien in het kastje om een net over te spannen. Ik ben dus wel van plan om te scroggen, hoewel ik het nog nooit gedaan heb. Ik hoop dat jullie me daarbij zullen helpen. :)

Toppen en fimmen wil ik ook doen als dat goed zou zijn. Ik wil eigenlijk alles doen voor de beste oogst en vertrouw op jullie expertise. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de jonge spruit al in een pot met eerde gezet? zodra de wortel onderuit steekt moet die in de grond en je plugje ziet er wel erg droog uit.

 

Als je wilt scroggen moet je wel wat voorgroeien IMO toppen en de uitlopers op je net binden en op 12/12 zetten als je net 60% vol is ofzo. En een net is niet zo geschikt om te scroggen, dan beter een stuk tuingaas, een net is volgens mij niet stijf genoeg.

 

Direct op 12/12 vraagt altijd wat langere bloeitijd omdat de plant eerst "volwassen" moet worden voor dat ze in bloei kan. Er komen dan zomaar een week of 3 bij.

 

succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Ik zei 'net' maar bedoelde eigenlijk tuingaas inderdaad. Morgen ga ik naar de tuinwinkel voor een zak universele potgrond (of light mix als ze dat hebben) en dan koop ik meteen ook een stuk gaas.

Ik zal ze dan eerst op 18/6 zetten totdat het gaas gevuld is. Doe ik dat nu al? Of laat ik ze voorlopig nog continu in het licht?

 

EDIT: Ik ga op zoek naar de lichtst bemeste potgrond die ik daar kan vinden. Dat blijkt best te zijn in combinatie met Sannie's pakket. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 11 dagen.

 

Het gaat goed met het plantje! Na de vorige update heb ik de tijdsklok op 18-6 gezet.

Ook heb ik ze verpot naar een iets grotere pot met zaai- en stekgrond met perliet van dcm met Sannie's bacto en symbiosis. Ik weet dat de potgrond niet ideaal is, daarom ga ik binnenkort naar een growshop op de grens met Nederland voor een zak plagron light mix met perliet. Dan kan ik ze overpotten naar mijn smart pot met deze potgrond. Met de nodige voeding uiteraard.

gallery_45400_18659_3177427.jpg

 

Het lobblaadje ziet er wel niet echt goed uit. Maar het lijkt niet zo'n groot probleem te zijn.

gallery_45400_18659_1845589.jpg

 

Ik heb ook alvast kippengaas gekocht met gaten van 2,5x2,5cm. Dat is waarschijnlijk te klein dus ik zal er 5x5cm van maken.

Ik had wel nog enkele bedenkingen ivm de scrog. Momenteel zitten de haakjes die ik voorzien had maar 12cm boven het aardoppervlak ongeveer. Ik refereer naar dit topic waarin ik las dat 10 a 15cm genoeg kon zijn. Aangezien mijn kast redelijk klein is, koos ik dus voor 12cm. Maar achteraf bekeken, lijkt dit me wat te laag. Wat denken jullie? Anders verhoog ik de haakjes met 10cm? Of misschien meer. Ik hoor het wel.

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon een keer toppen en daarna als ie boven het net komt wegzuigen en op het net binden. Als je dat een paar keer doet moet het ook lukken met 12 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleine gaat als een speer(tje). :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd ga je volgen!

Heb zelf ook een soort gelijk micro kastje waar ik wat in wil gaan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 18 dagen waarvan 10 dagen op 18-6.

 

Het gaat goed met de madberry! Ze groeit rustig verder. :)

gallery_45400_18659_1443818.jpg

gallery_45400_18659_652555.jpg

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zou ik ze dan wat voeding geven? Ofwel is het door stress omdat ik ze nu en dan eens uit de kast moest halen om aan de kast te sleutelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hoort die kleur bij deze plant, vanaf dat ze ontkiemt is heeft ze al zo'n mooie donkere gloed.

 

Kijk, dit zegt de breeder er over:

There are a couple of colored pheno's to find but the majority are green pheno's.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 17 dagen op 18-6.

 

Ik heb eindelijk mijn plagron light mix met perliet! Nu heb ik ze dus verpot naar een smart pot met de nodige voeding van Sannie's starterskit. Ze hangt een beetje slap en ik denk door droogte dus ik heb ze alvast water bijgegeven ook.

Wanneer zou ik ze toppen? Ik las bij twee vertakkingen dus het zou eigenlijk nu al kunnen?

gallery_45400_18659_4062965.jpg

gallery_45400_18659_1555545.jpg

 

Ook heb ik alvast het scrognetje gemaakt maar het ziet er niet uit zoals gehoopt. Maar het zal zo ook wel werken zeker?

gallery_45400_18659_3294820.jpg

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze voorlopig laten gaan, niet toppen dus. Wanneer je net verpot hebt kan je ze beter met rust laten.

 

Dat hangen komt van het wateren denk ik of zag ze er voor het wateren ook al zo uit ?

 

Netje ziet er prima uit!

 

Ze lijkt nu al een paarse gloed te hebben.

 

Ik bedoel gewoon maar dat je misschien een paarse pheno hebt ;)

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...