Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piff

Vragen Micro Hps

Recommended Posts

Hoi mensen!

 

Ik zit te denken een micro kweekje te doen. Helaas ben ik in de hoogte enorm beperkt, max. 1,0 m (onder een tafel in mijn kantoor, haha).

 

Ik heb nu twee tentjes gezien die ik er onder zou kunnen plaatsen - de Secret Jardin Dark Propagator DP 90 (90x60x90) en de Secret Jardin Pro Micro (40x40x80).

 

Mijn eerste vraag is nu of het mogelijk is in deze tentjes een hps lamp (100W of 150W) te gebruiken ivm met het afstand tot de plantjes. Heeft er iemand ervaring mee?

 

T-Neon wil ik niet.

 

Met vriendelijke groeten

 

Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee kan niet word te warm.

Tneon wil je niet waarom?

Tl lampen mischien ook een idee.

In mijn propagator tentje word tneon al te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

bedankt voor jullie reacties!

 

Ik heb nu een hele tijd de micro verslagjes doorgelezen en ik vind dat de plantjes onder T-Neon toch erg langzam groeien en bloeien, dus had ik het idee dat een hps misschien de betere keuze is.

 

@BUZZ

T-Neon word al te warm in jouw tentje? Hoe groot is dat tentje en wat voor een afzuiging gebruik je?

 

Inmiddels heb ik ook een mooi voorbeeld gevonden, hier gebruikt iemand een 70w HPS in een mini-tentje van 30x30x60 cm! Hij heeft ook nog een tweede kweek gedaan, dan met een 70w evsa, en blijkbaar ging dat zonder problemen. Het werkt dus wel. In een wat grotere tentje zouden dus ook hogere wattages mogelijk zijn toch?

 

Ik heb nu de keuze tussen 90x90x60, 80x45x80 en 60x60x100 en ik denk dat 150w hps niet te veel is...

 

Ik ga dat eens proberen en ik hou jullie op de hoogte!

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol... lekker eigenwijs ... mag k opzich wel denk alleen dat t toch een probleem gaat worden die 150 watt hps mischien dat t in die 60x60x100 zou gaan maar denk toch dat t een strijd met de temp gaat worden maarja heb je wel lekkere voetverwarming als je aan t bureau zit

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, maar ik zou het zelf niet aandurven.

 

Mocht het toch niet gaan, dan kun je misschien zo'n LED floorlight proberen van 100watt. Wel opletten waar je koopt, want sommigen verkopen rustig lampen die bij nameten helemaal geen 100watt blijken te zijn, maar nog niet eens de helft.

 

Nintritrading is wel betrouwbaar weet ik uit ervaring, de lampen die ze daar verkopen zijn ook echt het opgegeven wattage. Quintezz kan ook, maar die zijn iets duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80cm hoogte met een 70w HPS moet toch te doen zijn ?

 

Ik zeg gewoon proberen :whistling

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Piff,

Met T-neon kwam ik altijd meer dan rond,ook de verwisselbare buislampjes in verschillende kleurtemperaturen is handig.

Zo gebruik ik de 9500 k lamp om onder te kiemen/voorgroeien, lekker compacte plantjes etc.

Ik heb een dp 90 met 1 2x75watt T-neon armatuur

Gewoon zo een s-vent buisventilatortje erop,en een pc fannetje als fan en ik heb het nooit te warm daar.

 

Als ik erin afbloei heb ik beste toppen,en een dikke laag hars.

 

Dus T-neon is goed te doen in zo een tentje,omdat LED niet echt goedkoop is.

En HPS word wel te warm met 100/150W.

Mocht je genoeg geld ervoor over hebben moet je gaan voor Cree COB leds,dat is maximaal in zo een micro-hokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNeon groeit net zo hard als HPS alleen minder spectaculair van top opbouw en afbloeien kan iets langer duren (geen standaard regel).

Daarentegen is de wiet onder TNeon vandaan een stukkie heftiger dan HPS wiet :ph34r:

 

Een LED is ideaal voor kleine ruimtes maar wel aan de prijs.

 

Ik heb regelmatig een 220W PLL kweekje gedaan in een DP90 met goed resultaat,

kleine potjes, amper voorgroei en op tijd lampen wisselen kwam het helemaal goed.

Als test wel eens een 250W HPS erin (dat scheelt toch maar 30W zou je zeggen dus euh) en het werd 45C, niet koeler te krijgen

omdat de tent al op imploderen stond met de afzuiger op vol (385m3) en de DP90 niet zoveel ventilatie openingen heeft.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat ga je hieronder kweken? autoflower of reguliere? dit laatste is toch vrijwel onmogelijk onder de 1 meter? Ik heb het zelfde probleem, ik wil graag kweken maar bij kom ik max op de 1.30 zo ongeveer. T-neon is prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat ga je hieronder kweken? autoflower of reguliere? dit laatste is toch vrijwel onmogelijk onder de 1 meter? Ik heb het zelfde probleem, ik wil graag kweken maar bij kom ik max op de 1.30 zo ongeveer. T-neon is prima.

 

Er zijn (micro)kwekerts die genoeg hebben aan een muziekbox :lol:

 

HuffnPuff +1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou voor t neon gaan. Hps is echt te warm en van t neon blijven ze meer compacter en gedrongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"n HPI lamp houdt ze ook wel gedrongen en compact maar ik ga mee met de meesten hier.

HPS wordt te warm en daarmee zonde van de investering want je krijgt er spijt van als je 't mij vraagt.

Er zijn genoeg t neon kweekjes hier die voor jou bewijzen wat je er uit kunt halen dus ik zou zeggen kijk eens rond hier en doe er je voordeel mee.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... En als je dan toch met alle geweld een HPS wil... cooltube en hogere kast misschien? Gegeven een deftige afzuiging (ie. échte afzuiger, geen pc fans ofzo) is dat misschien wel haalbaar qua temperatuur.

Maar eigenlijk sluit ik (ook t-neon gebruiker) me ook aan bij de rest... als je zo'n laag hokkie wil, hang d'r t-neons in :)

 

Succes met het kastje iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...