Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GT3

Spiritualiteit/(Bij)Geloof En Natuurlijke Drugs

Recommended Posts

dag allemaal

 

Ik moet binnenkort een presentatie geven omtrent drugs in de wereld van de spiritualiteit en bijgeloof.

Alhoewel ik nog nooit met iets anders dan (veel) wiet en lichte, kleine paddo's heb geëxperimenteerd, interesseren mij de natuurlijke drugs die samengaan met spiritualiteit en filosofie zoals paddo's,

bep. cactussen, Ayahuasca en Iboga (nog andere die ik niet ken en niet vind op het internet..?) wel.

 

Nu heb ik een probleem: ik weet er persoonlijk niet zo veel over en weet niet echt waar te beginnen. Ik heb al wat gegoogeld en een aantal dingen gevonden die bruikbaar zijn maar weet totaal niet wat ik zeker moet behandelen tijdens de 10-min lange presentatie en wat niet, hoe ik het moet ordenen en vooral: waar ik veel interessante en bruikbare informatie kan vinden!

 

Op het internet kom ik allemaal wat losse zaken tegen. Ik zou dus een aantal drugs apart kunnen behandelen zoals paddo's en cactussen en hier dan gedetailleerd op in gaan maar weet niet opdat dit wel goed is aangezien de nadruk echt ligt op de link met de spiritualiteit.

 

Het liefst zou ik vanuit de verschillende perspectieven/bijgeloven/vragen... willen vertrekken om hier dan een aantal drugs aan te linken en uit te leggen. Weet niet of dit nu duidelijk is of niet... :P

 

Zijn er mensen die mij een handje kunnen helpen door mij tips of informatie door te sturen? andere ideeën zijn altijd welkom! Alles is welkom

 

 

Heel erg bedankt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is iedere drug een spiritueel middel.

Elke drug zorgt er voor dat je dichter bij jezelf komt te staan.

Ook al lijkt dat in het uiterlijke gedrag niet zo, innerlijk kom je altijd dichter bij jezelf.

 

Lees eens wat tripverslagen op internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praktijkervaring geeft de meeste kennis & zelfs met een goeie kretek kan je al tot spirituele hoogte komen.Het Orakel van Delphi, Incense wordt 22 keer in de bijbel genoemd, de heilige Amanita onder de sjamanen van Siberië & Lapland.Zuid-Amerikaanse indianen met Yopo, paddestoelen, Brugmansia (is giftig ook) of Ayahuasca.De Noord-Amerikaanse indianen met hun tabak.Zelfs het kruid waar katten gek op zijn, door het te roken geeft al een spirituele ervaring, vooral omdat het een sedatieve invloed heeft & goed te gebruiken is bij meditatie samen met incense.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk ook een combinatie van hoe iemand in het leven staat en wat hij gebruikt. Een junk die al 25 jaar aan de crack zit, zal natuurlijk minder spirituele ervaringen hebben dan iemand die eens een paddo of truffeltje eet. Wel heb ik meegemaakt dat iemand die nooit open stond voor spiritualiteit en ineens een paddo at, ineens overmand werd met deuren die open gingen in zijn brein. Hij dacht aan dingen waar hij nog nooit aan heeft gedacht, stond ineens in contact met de natuur, terwijl hij hier normaal nooit voor open stond. Ik ken mensen die er serieus een beter mens door zijn geworden (hoe vreemd dat voor de niet-paddo gebruiker ook mag overkomen). Overigens moet je er wel mee oppassen, want de kleinste dingen kunnen ervoor zorgen dat je een slechte trip kan krijgen. Zo ben ik altijd gevoelig geweest waar en met wie ik paddo's at. Als er ook maar 1 persoon in het groepje was waar ik me aan irriteerde of op een plek zou zijn die niet in lijn staat met je geest, dan kan dat echt gaan fucken. Ook moet je niet met een negatief beladen geest paddo's gaan eten, gezien je geestelijk erg slecht kan gaan. Je zit als het ware circa 8 uur vast in je 'eigen wereld'.

 

Het is al bij al de meest spirituele drug die ik ook genomen heb en begrijp niet dat het illegaal is geworden (mogen we de Franse dame van een paar jaar geleden voor bedanken die van het dak sprong, waarbij uit onderzoek bleek dat ze nog meer dan alleen paddo's had gebruikt), gezien er naar mijn weten geen echte sterfgevallen bekend zijn met paddo's. Ook is het handig om te weten dat je verschillende paddo's hebt (hoewel ik truffel's ook stiekem een klein beetje tot die categorie laat meetellen). Van Mexicaanse paddo's kreeg ik altijd een vreselijke lachkick. Dit bleef uren doorgaan. Van Colombiaanse paddo's moest ik altijd ontzettend hallucineren. En dan had je nog de Philosophers stone (truffel); hiervan werd ik ineens een 'wijze' denker van en filisofeerde er flink op los. Als je jezelf zou kunnen opnemen en terug zou horen, denk ik dat je de grootste onzin zou horen, hoewel het op dat moment allemaal enorm indrukwekkend klinkt. Je denkt op dat moment immers 'wow, komen deze woorden uit mij? Heb ik dit bedacht? Hoe ben ik hier niet eerder opgekomen? Waarom denk ik hier nu pas aan?'.

 

Mocht je nog wat over paddo's willen weten, hoor ik het wel van je. Kan je er genoeg over vertellen :)

Behalve het kweken ervan. Daar weet ik niets van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat d8 je van historie?

De moederkoorn schimmel infecteerde veel graangewassen in Europa in de middeleeuwen.

Men vermoed dat alle heksenverbrandingen daar de wortel vond,iedereen at brood in die dagen.

Massa-badtrip met dodelijke gevolgen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor informatie zou ik simpelweg gezegd een boek kopen. Bij een smartshop (online) vindt je een selectie boeken. Dit moet goed komen. Uit eigen ervaring heb ik boeken zien liggen van de combinatie van spiritualiteit / cultuur / religie gekoppeld met (natuurlijke) drugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...