Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeroen415

Tips&trus Veel Wiet Aan Je Plant

Recommended Posts

hallo,

 

Ho zorg ik er oor dat ik nou echt veel wiet krijg aan min plant.

 

Wat ik doe:

 

-Toppen

-Voeding geven

-Vetilator aan

 

 

 

 

Iemand tips &tricks voor mij om meer wiet te krijgen aan mijn planten?!???

 

 

 

 

De kweekgroeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha een ons wiet kopen en die eraan hangen ?

Lezen hoe anderen t doen ?

 

Wat is veel ? Mischien beetje meer info over je project geven..?

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

- kennis over planten.

- Kennis over voeding en de behoeften per stadia.

- Tijd en liefde

- Juiste kweekomgeving

 

Ik denk dat dat 't wel zo'n beetje is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie weet haalt ts wel 3 ons onder 250 watt vandaan

En vind hij dat niet veel ....:)

 

Dus meer licht is ook een optie .. licht is gewicht..

 

Maar als ts nu gewoon eens laat zien waar hij mee bezig is en wat zn opbrengsten zijn kan hij mischien nog een nuttig antwoord krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja zelfs 20 gr kan genoeg zijn per plant ligt eraan hoeveel je er zet op welke oppervlakte en met welke verlichting en welk wattage...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik heb een tent met 5 potten er in , de potten staan een stukje uitelkaar, met een lamp van 600 wattt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste ... t hoeft van mij niet hoor de info geven jijzelf komt met een vraag die niet te beantwoorden is met je gegeven info...

 

Ten tweede ja 1 ons met 600 watt is een beetje erg veel te weinig ja..

 

Ten derde valt er niet veel te zeggen met de gegeven info..

 

Dan moeten we inderdaad weten wat je ruimte is wat je verlichting is. Wat de ph/ec waardes zijn of iig wat je geeft qua voeding wat je medium is hoe is je temp je lv hoeveel water je geeft enz enz...

 

Wees gerust je adres telefoon nr bankrekening en pincode hebben we geen intresse in :)

 

Wil je geen info geven tsja dan kan je iig veel lezen op t forum elke vraag die je kan verzinnen is in het veelvoud beantwoord....

 

Suc6

 

Ps.. zelfs een leek zou vrijgemakkelijk 3 ons onder een 600 watter moeten halen..

Edited by agent orange
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroen ,

 

Ho zorg ik er oor dat ik nou echt veel wiet krijg aan min plant.

 

Wat ik doe:

 

-Toppen

-Voeding geven

-Vetilator aan

 

Allereerst veel lezen op dit forum !!!

Toppen is prima maar superscroggen geeft meer toppen .

Voeding geven is ook goed mits de juiste voeding en zorg ervoor dat de plant de voeding ook kan opnemen door een goede PH- waarde van het voedingswater en de grond .

Ventilator is ook goed mits er ook verse lucht wordt aangevoerd .

 

Ook een juiste afstand van je lamp boven de planten doet wonderen .

 

400 tot 500 gram opbrengst moet mogelijk zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jeroen, 5 planten onder 600 watt, hoeveel m2 heb je?

Zorg ervoor dat je de planten in een grote pot hebt staan en de ruimte flink vol laat groeien.

Dat doe je door ze langer voor te groeien op 18/6 en te toppen, toppen kan tot maximaal week 2 in de bloei

Ik heb ondertussen geleerd dat je het beste de volledige stralingsruimte onder een lamp moet benutten dat is ongeveer 1.20 bij 1.20.

Om het dichtst bij 1 op 1 te komen.

Ook goeie genetica (stekken) is erg belangrijk

Goeie temperatuur.

Verder gewoon de geadviseerde voeding aanhouden en ph en ec meter gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kilootje geduld kopen bij de dichtstbijzijnde Jumbo.

Langer groeien dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeien is de basis groei je te kort komt er niet veel aan nee kweek je in kleine bakjes 11 liters is het nog beperkt wat eraan komt maar kweek je met 5 bakken x 40 liter dan pak jij je halve kilo mits je ph waarden temperatuur en hele mikmak in orde is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus das de truck samaiine ? Langer voorgroeien en grote bakken ? Dus met 1200 liter aarde kan k makkelijk 2 kilo halen ??. Als leek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de hele mikmak op orde hebt agent wel even lezen he en ik praat over een halve kilo waar haal jij die 2 kilo vandaan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de hele mik mak op orde hebt kan je ook gewoon 1 op 1 draaien in 11 liters hoor..

 

Maar die hele mik mak das geloof k net waar t om gaat in dit geval.. 100 gram onder een 600 watt .. denk dat de groote van je medium in dit geval echt niet de beperkende factor is

 

Als ts de hele mik mak op orde had was waarschijnlijk dit topic niet gestart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Samaiine:

Licht=gewicht,het zal nooit meer worden dan 600 gram droog,hij heeft maar 600W namelijk.

Maakt niet uit hoe groot de bak aarde is,wel hoeveel voedingsstoffen erin zitten per liter aarde.

Maar dan nog ben je altijd gebonden aan je wattage

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 5 plantjes op 11 liters word het verdomd moeilijk om 1op1 te halen meneer de agent! met 600 watt verlichting.

 

dat weet jij zelf ook wel hoef je geen geleerde voor te zijn! op 40 liters gaat dat een stuk makkelijk met maar 5 plantjes !

 

ik geef enkel advies (omdat ie dit topic dus is gestart snuggere) en jij zeikt me af veel succes hiero met afzeiken van mensen die andere mensen een simpel advies willen geven

 

 

@ collieweed lees jij wel? ik paat over een halve kilo dat is in mijn ogen nog altijd 500gr dus 100 gr onder het wattage licht wat hij gebruikt.

 

Wat een gezellig forum :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach gossie.... weer 1 op zn teentjes getrapt

Maar 11 liters niets mis...

 

Wat voor advies geef jij dan ? Behalve grotere potten als de hele mik mak op orde is....?

 

Laat t nu net om die hele mik mak gaan pik.. een ons onder 600 watt man dat lukt nog met 7,5 liter potjes nog..

 

Maar suc6 joh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is hier nou op zijn teentjes getrapt dan jij begint met bijdehand te doen meneer agentje de dingen die ik zei zoals langer groeien en grotere bakken gebruiken temps op orde houden ph op orde die dingen dragen sws bij aan een betere opbrengst als 20 gram per plantje.

 

ik weet nog in het verre verleden dat ik me hier ooit aanmelde en direct als tip kreeg weg met die 11 liters en grotere bakken en dat gaf me een reuze opbrengst dus kom niet zeggen dat het geen invloed heeft anders had iedereen wel 7.5 liter grapjas

 

dus dat gezeik was gewoon overbodig en dan nog gaan praten over over 2 kilo ook onder 600 watt licht? echt die post gaat helemaal nergens over?

 

laat mij maar even een ronde zien dan met fatsoenlijk smakende wietje in 7.5 liters 5 plantjes

en ook nog 500 gram halen.

 

iedereen hier op het forum geeft tips neem grotere bak omdat het bullshit is zeker come one get a life man en niet zo zeuren als iemand een ander op weg wil helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man doe rustig...

 

K geloof dat de ts allang geen intresse meer heeft..

Maar goed tuurlijk op aarde is een groter medium makkelijker. Grotere buffer meer water opname. Maar met 11 liters valt gewoon fatsoenlijk te kweken hoor..m

 

Maar 100 gr onder een 600 watt is een kunst opzich naar mijn mening.

Als je dan denkt dat een groter medium De oplossing zal zijn ben k het daar dus niet mee eens wat dan wel de oplossing is in dit verhaal geen idee aangezien ts niet de info geeft om dat te beoordelen.

 

Maar joh laat de ts eerst maar eens wat gaan posten vind t best...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben rustig steek net 1 op :P

 

maar het was goed bedoelde en duidelijk advies dus die mag ook naar waarde gerespecteerd worden daarmee is de kous wel af voor mij :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,dit wordt mij 3e kweek,we zullen het weer zien:p maar 100 gram met 5 planten is gewoon goed of te weinig??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder een 100 watt lamp perfect.

Geef je een tip doe het sannie manier en geheid dat je er meer van afhaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Samaiine : :|?

 

@jeroen415:

ja is eigenlijk een beetje weinig voor onder een 600 W,hoeveel liter inhoud zijn je potten?

20 literpotten zou perfect zijn.

 

Zoals Buzz al zegt: de sannie methode werkt als een trein,en er is veel over te vinden op het forum.

Aangezien het de derde keer niet super lukte moet je de vierde keer eens een knaller krijgen,het moet ook ooit eens meezitten toch?

Beetje lezen hier en daar,beetje vragen hier en daar en je komt er wel.

 

Zolang er maar mensen bereid zijn om je te helpen he? :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...