Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietblondje

Totaal Verkeerd Begonnen Met Amnees

Recommended Posts

ik heb twintig amnees en wilde graag stekken maken en ze als moeders gebruiken en heb ze eerste maand op 24 uur licht gehad en toen op 18 / 6 gezet

toen ze vijf weken waren heb ik 200 stekken ervan af gesneden (was gewoon veel te veel want bleef miezerig stengeltje over) en toen ze 7 weken waren heb ik besloten ze toch maar te gaan afbloeien want zit nog met 100 stekken op me maag wat ik niet kwijt kwam maar echt magnefiek mooi zijn geworden

ze zijn nu echt waanzinnig groot geworden en zijn in de bloei maar hoogste is nu 1.60 en die plant heeft niet veel uitschieters maar die wat hij heeft zijn dikke vertakkingen en lijkt me niet nodig nu nog te toppen maar heb geen idee wat ik moet doen ze toch mooi te kunnen afbloeien

wie heeft tips of weet hoe ik dit moet aanpakken

foto volgt ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap er geen snars van, wat leestekens en een punt hier en daar zou een stuk makkelijker lezen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij probeert hij zn stekken te slijten... meer kan k r niet uithalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In begin denk je.. aha ik snap hem.. daarna gaat verhaal net andere kant op.. en aan het eind denk je.. what the hell heb ik nou gelezen??!!

 

Volgens mij probeert hij zn stekken te slijten... meer kan k r niet uithalen :)

 

In begin dacht ik dat ook..

Edited by DonJohnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de bloei toppen brengt je niks, je verliest er toppen mee.

 

Gewoon afboeien die handel al vraag ik me af waarom je niet gewoon wat van die stekken hebt gezet en de mamma de mamma gelaten?

Wist je ook of die magnifiek mooie stekken ook echt zo magnifiek waren, nu weet je echt niks en je verkoopt ze ook nog, vaag hoor :phone:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK heb me verhaal wat wazig opgesteld en verkoop de stekken ook niet hoor

Wat ik eigenlijk Wilde weten is of ik ze nu wat extra moet gaan en of dat dit altijd slechte bloei word??

of dat ik beter alles eruit doe en stekken groot trek om te laten afbloeien

Ik ga zo foto erbij zeggen

Edited by wietblondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is niet veel beter nu, lees je zinnen is over, wat wil je nu vragen / zeggen?

 

Wat ik eigenlijk Wilde weten is of ik ze nu wat extra moet gaan en of dat dit altijd slechte bloei word??

 

wie is ze & extra wat moet gaan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ik ze iets extra.s moet geven qua voeding ........

 

krijg de foto niet geplaatst :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG 7058


IMG 7049




hoe staan ze erbij zijn nu 10 weken Edited by wietblondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoer hoor jongens, belgen pesten :likken:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

 

zou je kunnen zeggen hoe ze erbij staan ?

en wat ik voor voeding ik moet gaan geven aub :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

 

zou je kunnen zeggen hoe ze erbij staan ?

en wat ik voor voeding ik moet gaan geven aub :whistle: :whistle:

Complete planten voeding. Atami AB of een andere basis voeding bijvoorbeeld.

 

Ik zou het rondje afmaken, beetje vol en gestrekt maar gebruik het als oefening voor volgense ronde. En dan een dikke maand minder voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da lijkt wel een hy pro amnees

een echt haasje is het, nice

 

enne, ik zou er gewoon voor gaan,

en alleen een beetje extra als ze te weinig hebben :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgezien van een beetje strek staan je planten er niet verkeerd bij. Aangezien je pas in de derde week bloei zit zou je een paar eruit kunnen halen omdat het wat te vol is. En een te vol hok kost je grammen.

 

Ook ik ben van mening dat je alleen groei en bloeivoeding nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog wel de helft meer aan ruimte maar heb maar 4 x 600 watt vandaar dat ik ze bij een in midden heb gezet

zoveel mogelijk onder de lamp ...of is het toch beter om ze te spreiden over de ruimte en ze gewoon van plaats te wisselen om de twee uur ofzo (ben mantelzorger voor me moeder en ben daardoor 24 per dag zeven daag in week aan huis gekluisterd dus houd me op zich dan wel goed bezig als ik om de twee uur een dansje kan maken met ze whaha

gelukkig dat ze er niet slecht voor staan want heb pas vorige week voeding bij water gedaan en had daarvoor orchidee voeding gegevenom ze in bloei te krijgen had dat staan en leek me wel goed genoeg om ze te laten beginne met bloei whaha :innocent: :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhhh voeding om ze in de bloei te krijgen ???

K vrees dat je toch even terug de boeken in mag.

.dan nog orchidee voeding ook... staat toch zoiets op als niet geschikt voor consumptie... echt om de 2 uur hoef je niet bij je planten te komen gebruik je tijd om wat mooie topics te lezen

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar dit geloof ik niet

dan heb je zukke mooie planten staan

4 x 600 erboven

en heb je het luminueze idee om orchidee voeding te geven?

je neemt ons in de maling of nie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee serieus ik meen het !!!! zal binnenkort wel vanaf dag een tot nu als foto verslag erop zetten en hoe ik het heb aangepakt :dribble:

 

en orchidee voeding staat op achterkant van fles dat het de bloei stimuleerd en langer aanhoud en tja ze staan goed of niet?

 

misschien dat ik strax wat roze of witte blaadjes ertussen krijg whahaha lol :likken:

 

IMG 7081[2]

Edited by wietblondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat je in een rijtje van namen thuis hoort die we niet vergeten op wf...

Waarvan een paki een growingpp zeker de leiders van t lijstje zijn..

Maar er zijn er nog wel een paar die in de lijst voorkomen denk dat de naam wietblondje er ook bij gaat horen..

 

Ik snap ook niet waar je de lol vandaan haalt..ikzelf zou er absoluut de lol niet van in zien..en ben al helemaal niet benieuwd naar je resultaat k vrees dat dit naar de shop zal gaan ...... en das niet tof....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...