Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mannen,

 

ik ben zoals jullie kunnen zien nieuw op het forum en ben nog oriënterende.

 

Nu heb ik een vraag aan jullie, ik zit een beetje te brainstormen over een lichtbak.

ik heb namelijk nog 3 nieuwe inbouw lichtbakken leggen waar ik niks mee doe en wil die ombouwen tot 1

kweek lichtbak ik heb alleen geen idee of dit een goed idee is.

 

Het idee is om op een of ander manier bij alle 3 de lichtbakken het tl gedeelte inclusief de standaard aluminium reflector er uit te halen/slopen/zagen, en ze dan aan elkaar te maken zodat er geen onnodige ruimte tussen de lampen zittten, en de ballast delen komen elders te hangen.

Het word dan een lichtbak van 120 cm (lengte TL5 lamp) bij 60cm (6x 10cm reflector uit de lichtbakken)

 

Als ik zover ben dat ik daadwerkelijk planten wil gaan houden zou ik een kast of iets dergelijks willen maken en met een scrog opstelling willen werken.

 

Nu vraag ik me af of dit wijs en rendabel is?

 

De lichtbakken kosten 118 euro in de winkel maar niet aan de straatstenen te slijten vandaar dit idee.

 

Graag hoor ik van jullie.

 

groet die kale

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier kale man,

 

ombouwen van de materialen tot een lichtbak kan altijd natuurlijk en ja wat is rendabel? Dat is afhankelijk wat je wilt bereiken, nu hoef je in elk geval minder geld uit te geven om te beginnen.

 

persoonlijk vind ik het erg weinig wattage voor de lengte, ik gebruik 54 Watt van dezelfde lengte.

 

als je hiermee de beginselen van het kweken wilt leren kan je met een scrogg best wat leuks bereiken. Probeer wel te bedenken dat men vaak na zo een begin meer en beter wil, kijk daarom als je een hokje bouwt ook naar de toekomst qua afmetingen.

 

Als je alle buizen met reflectoren aan elkaar gaat maken zorg er dan voor dat er tussen de kappen ruimte overblijft om de warmte weg te krijgen, onder 1 grote kap blijft het veel te warm.

 

succes met zoeken en bouwen straks.

 

Grt,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bedankt voor je antwoord dj broertje daar kan ik wat mee.

Ik zal mij eens verdiepen of het dan niet beter is een 250w of 400 hps aan te schaffen of hogere watage tl.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...