Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Remy

Vraag Over Aarde

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

 

ik blow nu ongeveer 2 jaar, en heb even een tijd nagedacht over een eigen plantje ( aangezien ik nog thuis woon en het niet van mijn ouders mag laat ik het ergens anders doen. ) Ik wil dus beginnen met een autoflower + Speed van Sweet Seeds. Ik heb heel veel gelezen, ook een Autflower guide van rollingstoned.nl maar kom met sommige dingen niet uit, en om verwarring te voorkomen plaats ik dit topic maar. ( heb nog gezocht op wat forums van mensen met verslagen, maar kwam er niet uit, excuses. Wil overigens zeggen dat ik TOTAAL geen ervaring heb met kweken van dingen, dus dit wordt echt een begin) Ik snap er wel wat van, ontkiemen, de termen etc, maar zit met wat vragen en heb graag alternatieven nodig.

 

Die + Speed is een autofem, dus dat scheelt me ook wat. Waar ik mee zit, is met de aarde die ik wil. Ik ben het van plan om in een 20L pot te kweken, maar ik heb geen idee welke aarde ik zal nemen. Ik heb gehoord dat je niet perse je plant voeding hoeft te geven, maar het wel aan te raden is. Ik doe dit dus niet, want wil gewoon even kijken hoe het allemaal werkt. Welke aarde raden jullie mij aan? Ik laat het in een kleine box achtig iets planten met een soort bureaulampje erboven ( erg ghetto, heb gehoord het kan haha :P )

 

Alvast bedankt!

 

Oja, het is een soort LED lampje, dat bureau lampje waar ik het over had.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ben zelf ook beginner en heb mijn eerste kweek een jaar geleden goed afgerond met zaai- en stekgrond van de intratuin, in combinatie met de basisvoedingslijn van Plagron (terra groei, terra bloei).

 

Ook een kleine, goede, kweekset kost geld. Denk aan ongeveer 200 euro voor een tentje, lampen, filter, afzuiging, voeding e.d. Niet besparen op lampen, want licht is gewicht. Ik kan je een Tneon setje aanraden van 2x36W of 2x55W, ligt er net aan hoeveel je grammen je nodig hebt. Als beginner ~0,5gr/ watt.

 

Eerder gezegd gaat een bureaulampje niet werken.

 

Als je de investering niet waard vindt zou ik er niet aan beginnen. Je kunt natuurlijk ook in de zomer 5 autoflowers buiten zetten :)

 

Just my 2 cents

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ben zelf ook beginner en heb mijn eerste kweek een jaar geleden goed afgerond met zaai- en stekgrond van de intratuin, in combinatie met de basisvoedingslijn van Plagron (terra groei, terra bloei).

 

Ook een kleine, goede, kweekset kost geld. Denk aan ongeveer 200 euro voor een tentje, lampen, filter, afzuiging, voeding e.d. Niet besparen op lampen, want licht is gewicht. Ik kan je een Tneon setje aanraden van 2x36W of 2x55W, ligt er net aan hoeveel je grammen je nodig hebt. Als beginner ~0,5gr/ watt.

 

Eerder gezegd gaat een bureaulampje niet werken.

 

Als je de investering niet waard vindt zou ik er niet aan beginnen. Je kunt natuurlijk ook in de zomer 5 autoflowers buiten zetten :)

 

Just my 2 cents

 

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het gewoon een keertje proberen met de informatie die jij me gaf, hartstikke bedankt nog!

Ik ga even kijken, want ik kreeg van een maat te horen ( die in het verleden heeft gekweekt, niet professioneel maar dat terzijde) dat hij nog een lampje over heeft. Gewoon even in een donkere kast, lampje erin hangen en het gewoon proberen. De lucht is niet zo'n erg probleem, gezien het ergens in een schuur op het platteland is. Ben alsnog erg blij met de informatie die je me hebt gegeven bedankt nogmaals! Als het niks wordt, zal ik wel autoflowers buiten planten in de zomer!

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAAAAAR lezen mensen nou inhemelsnaam dat wiet planten geem voeding nodig hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat plantje in een dichte kast zet wordt t zoinzo niks... je zal ook moeten ventileren anders wordt t een schimmeltroep daarbinnen.

Met voorbemeste potgrond en desnoods een beetje plantenvoeding na een maandje krijg je in ieder geval wel iets eraf, of t ook lekker is is een 2e

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dussss.. Dat wordt in de zomer paar buitenplantjes neerzetten. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuws, er is dus een kas beschikbaar. Ben van plan om daar mijn planten in de zomer erin te plaatsen, is dit aan te raden? Zoja, de autoflower die ik wil is 18/6 dus 18 uur licht en 6 uur donker. Hebben jullie tips om dit aan te pakken?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflower hoeft je niets aan de belichting te doen, ook niet in een kas.

Zorg er wel voor dat je planten niet uitdrogen of verbranden in de kas in de zomer.

Kan nogal heet worden.

 

Je ene losse plantje kan je ook een leuke spaarlamp op hangen. Philips tornado wordt veel gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflower hoeft je niets aan de belichting te doen, ook niet in een kas.

Zorg er wel voor dat je planten niet uitdrogen of verbranden in de kas in de zomer.

Kan nogal heet worden.

 

Je ene losse plantje kan je ook een leuke spaarlamp op hangen. Philips tornado wordt veel gebruikt.

 

Bedankt Mart! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...