Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weiman

Hoeveel Watt Valt Op?

Recommended Posts

Hoeveel Watt verbruik is veilig en valt niet op bij energiebedrijf, als je verder je rekening op tijd betaalt en niet opvalt? Hoeveel lampen per hok als je 2 hokken om en om aan hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch geheel afhankelijk van de locatie toch. Groot verbruik valt meer watt minder op, maar dat is natuurlijk logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je stoppen niet voortdurend doorslaan en een en ander goed is aangesloten is het veilig .

Energie bedrijven doen niet moeilijk als jij ineens meer stroom verbruikt , jij zou bv. energie slurpende dingen kunnen hebben aangeschaft , zoals bv. een waterbed , een aquarium of terrarium , jakuzie of airco enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vertel mij dan eens wat een jacuzzi, waterbed en aquarium tezamen gebruiken.

 

@Weiman

Laat jezelf niets wijsmaken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

12x600 watt in een woonhuis valt op

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ al green

 

Zij gebruiken veel stroom maar daar gaat het niet om . een stroomleverancier is geen politie en doet niet moeilijk als er meer verbruikt wordt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik dus van electricien ooit vernomen heb is dat bij energiebedrijven verbruik dat afwijkt van een gemiddeld huishouden zou worden vastgesteld en op een lijst gezet met opvallende verbruiker en dat daar als steekproef navraag kan worden gedaan wat de reden is van t meerverbruik. Maar goed, dat kan ook bullshit zijn. Dat is dus na te vragen bij andere medewerkers van energiebedrijven, vooral van adminstratieve afdelingen. Kent iemand van jullie insiders?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon zorgen dat je een fatsoenlijke verklaring klaar hebt voor als er ooit al eens navraag gedaan zou gaan worden.

 

Er zijn zat apparaten die echt veel stroom slurpen hoor, electrische verwarming, aircos, oven, enz. Drie 600 watters verbruiken net zoveel als het gemiddelde electrische kacheltje bvb. Electrische radiators in alle ruimtes van een woning zitten nog veel hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je minstens een kg nodig om rond te komen en dus 2* 1200 Watt als ik uitga van matige resultaten. Maar dat verbruik is veel meer dan van een gemiddeld huishouden en zou dus kunnen opvallen. M.a.w. als je niet wilt opvallen hoef je er niet eens aan te beginnen. (Dat is als je t om commerciele redenen doet dus.)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 2 of 3 kweekjes per jaar doet met 2x600 heb je grote kans dat je daar probleemloos mee wegkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarenlang gedraaid met 2x600W en nog andere tentjes ernaast.

 

ik had een game server wist Essent, ene met 2x 850W voeding en SLI etc, zo'n joeperd :withstupid:

Weten ze toch niks vanaf behalve oooh kan dat dan zo vanuit huis?

 

Als jij gewoon betaald en het niet te bont maakt tov je buren/wijk (en je moest eens weten wat een gemiddeld gezin verbruikt) is er niks aan de hand.

Ga je elke dag met 2 hokken tegelijkertijd draaien (2400W) dan kan je wel eens GEBELD worden maar heb je je verhaal klaar toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt ook een beetje aan je meter denk ik, een slimme meter kunnen ze ook zien wanneer jij de piek momenten hebt, het lijkt mij best opvallen als je bv alleen snachts 2400 + w gaat draaien en overdag bv niks.

 

Echter ken ik genoeg die met 2 lampen ( 1200w) thuis draaien, en idd het server verhaal + waterbed doet hem wel goed, maar ik zou het niet doen met een slimme meter.

 

Of je moet de simkaart afschermen, maar dan denk ik dat ze wel langs gaan komen om te kijken waarom ze je meterstand niet uit kunnen lezen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon 2 tenten om en om draaien, dan heb je een mooi continu (hoog) verbruik :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed...we gaan om en om draaien en effe rekenen;

 

2x 2keer 600+randapp.=2x2x800=40Kw per dagx365= grof 15.000Kw per jaar+ normaal gebruik=4000+15.000=19.000Kw per jaar

 

Als ze bellen zeg je dat je een zwembad op zolder hebt, toch.......?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai al tijden probleemloos met 5 x 600watt en als je geen overlast bezorgt, niet opvalt en de rekening keurig betaalt gaat er niemand zeuren. Het beste is om te kweken op locaties waar ze het nooit verwachten. In een nette buurt, of in een keurige vrijstaande woning of midden in de drukte onder hun neuzen waar niemand denkt dat iemand het in zijn hoofd zal halen. De energierekening wordt pas een probleem als ze je al in de smiezen hebben, zo denk ik er over en ik ben (nog) nooit gepakt. ;)

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vorige kweeklocatie was 50 meter naast een politiebureau :D

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai al lang met 2x600,een verwarming erbij van 2000watt en randapparatuur en zit ieder jaar rond de 14000kw,

betaal altijd op tijd en heb nog nooit wat gehoord dat ik teveel verbruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze vraag komt elke 'zoveel tijd' weer terug.

Heb je een slimme of domme meter..zou je eerst moeten vaststellen.

 

als je zorgt dat je continue die extra stroom trekt kunnen ze het niet opsporen.

Dus met 2 hokjes die om-en-om draaien wordt het al een heel stuk moeilijk of jouw verbruik eruit te halen.

 

Als je 1 ruimte hebt die 18/6 of 12/12 draait kunnen ze dat schema er heel makkelijk uitfilteren als je een slimme meter hebt.

Bij 1 ruimte is de excuus van zwembad/server/ander geneuzel ook geen excuus.

Mijn server draait niet op 12/12 in ieder geval, bovendien trekt die niet continue vol vermogen.

 

Dus als je een slimme meter hebt, en ze (softwarematig) een filter samenstellen die alle pieken eruit haalt en ook kijkt of dit in een 12/12 schema gebeurd gedurende een maand of twee dan kom je boven drijven.

 

Ja, ik weet dat het niet mag, en dat "ze zeggen maar eens per maand te loggen" maar als je alles gelooft wat de overheid je vertelt ben je erg naief.

 

Weet je nog met welke reden men die slimme meter probeerde te verplichten ?

Zodat de consument kan zien wat hij verbruikt en beter kan besparen.

Een lachertje natuurlijk, het interesseerd mij geen bal wat ik verbruik en of ik kan besparen.

Controle en bigbrother, dat is het.

 

Als men op afstand je verbruik kan loggen ben je niet veilig, en als ze bellen ter controle en jij zegt dat je een dikke computer hebt staan gaat je naam op het prikbord.

Computers trekken nooit continue vol vermogen, en zeker niet in een schema van 12/12 gedurende 2 maanden.

 

Het is al vaker naar voren gekomen in al die topics met dezelfde vraag, je kunt beter buiten de meter om gaan als je grootverbruiker bent, dan naai je jezelf geen oor aan.

Nja, voor de goeie orde: dat mag niet natuurlijk.

 

Dus wat de max is waarmee je veilig bent ?

I dunno...en ik neem de verantwoording ook niet door te zeggen dat je veilig zit.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn geval is die 12 uur aan, 12 uur uit ook geen probleem...

Mijn bedrijf verbruikt veruit het meeste stroom tussen 7:00 en 19:00, dus ik zorg er voor dat mijn nachtverbruik lager blijft als mijn dagverbruik en zorg dat ik niet alles tegelijk opstart

Straks met dimluxen ook geen ontsteekpieken meer van de lampen, daar vallen de meesten mee door de mand die met veel lampen draaien.

Als je 6 lampen op ouderwetse vsa's of goedkopere evsa's tegelijk start is de piekspanning door de hele wijk te meten...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...