Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BudWiser710

Budwiser710 's Chemische Hobbykweek (Canna,aptus,amnesia,rollex Og,dinafem,positronic)

Recommended Posts

Hobbykweekje 4 m2 met wat plantjes op Kokos in 18ltr potten met behulp van trouwe bondgenoten Aptus & Canna.

 

Genetica ; Amnesia stekken(korte bloeitijd) ,Orginal Amnesia Dinafem (1), Rollex OG kush(3) eigen zaadrun Rollex OG x Rollex OG,

Positronc claustrum(1)

 

Set up ; * 600w verlichting Gavita en Interactive lighting

* 4000w verwarming

* Bewatering via druppelaars en timer

* 2 bestron ventilatoren 35cm met afstand bediening

* 3 deense bodem 110 x 100cm 1 van 33 x 100cm

* reflectie Anti -detectie folie

* filter can 1800kub (zwaar)

* afzuiging 3250 kub softbox(2 ingangen van 200mm 1 zuigt aan het hokje en de ander lucht van buiten

1 uitgang van 315mm naar buiten)

* inblaas gedimde 1500 kub softbox

* klimaat wordt niet geregeld door de afzuiging maar door bijverwarmen middels biogreen thermostaat

en 2 x 2000w kachel.

 

voeding ; basisvoeding Canna A&B plus totale Aptus lijn met Pro schema.

 

De kweek zit op dag 2 week 5 bloei en de planten zijn 12 dagen voor gegroeid.

 

Je komt wat laat binnen tijdens de kweek maar dit is wel de meest interessante periode van de kweek.

 

De reden hiervan is omdat ik mezelf en andere kwekers wil laten zien of er verschil bestaat in

eindprodukt en eindresultaat bij gebruik van de Aptus toevoegingen.

 

Daarom zijn er bij 2 Amnesia stekken de stekkers voor water geven eruit gehaald en worden de planten

vanaf gisteren met de hand gevoed met alleen A & B Canna met Ph 5.8.

 

Kom maar op met commentaar en kritiek , neem geen blad voor de mond en geef Bud ervan langs.

gallery_44286_17972_2272190.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Budwiser,

 

Het staat er best goed bij maar als je echt hydro wilt kweken en sturen gebruik dan calcinit en kristalon brown.

Maak hiermee een A en een B oplossing en stuur ermee richting de bloei, meer heb je niet nodig.

Canna groeien we allemaal mee op maar sommige worden volwassen, en dan zijn opbrengsten van 2 gr de watt meer normaal als uitzondering.....je denkt toch niet dat ze zulke opbrengsten nog poste op t forum?

 

http://www.horticoop.nl/kalksalpeter-calcinit-yara-25kg-zak-1200kg-pallet

 

 

http://www.yara.nl/gewas-voeding/producten/overigeproducten/1267-kristalon-bruin/

 

Aptus is 1 grote marketing stunt met elke liter die tussen de 100 en 150 euro kost en je hebt een hele batterij nodig...

 

Er is al een topic voorbij gekomen met de juiste verhoudingen volgens mij en deze kwamen van Racker.

 

Poldergrower

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet maat, ben benieuwd wat het worden gaat!

 

Zie wel da ik paar weekjes te vroeg op bezoek was, dis toch stiekem mooier om te zien :likken:

 

succes en mengze (moe er nie aan denken hahaha) :whistle:

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje, ben benieuwd naar je resultaten zonder aptus

 

(hoewel, die normale canna coco zit weinig K in, dus das niet helemaal eerlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Poldergrower

2 gram normaal i.p.v uitzondering? Vertel.....!

 

BudWiser...succes met deze kweek. Wie/wat heeft je uitgedaagd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die COB leds het wel klaarspelen om 2g/w te draaien tijdens een kweek zonder probs.

Over Canna ga ik me niet uitspreken, nog nooit gebruikt eig.

 

 

Niets op aan te merken, je planten gaan duidelijk goed zo te zien Bud !

 

Enkel de Rollex OG.... Een zaadrun ? Dacht dat die enkel fem. te krijgen zijn ?

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij, veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen voordat jullie over gr/watt verhoudingen spreken kijk eens eerst naar oppervlakte en aantal licht ..

Gr/watt word ineens heel makkelijk als je 1x 600 watt op 4m2 schijnt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dan het verschil in gras tussen 1m2 en 2m2 met 1 lamp van 600W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat er interesse is in deze hobbykweek.

 

In tegenstelling tot wat de heer Poldergrower beweerd is het niet zo dat ik graag volledig hydro wil kweken.(dan had ik het wel gedaan)

De goedbedoelde tips en adviezen van zijn kant worden zeer gewaardeerd en als ik een nieuwe stadstuin of moestuin

wil aanleggen ga ik zeker overwegen om zijn site een bezoek te brengen.

 

Al snel ben ik na een paar binnenkweekjes op aarde te hebben gedaan erachter gekomen ,dat ik aarde liever buiten de deur houd.(Smeerboel)

 

Leuk om te lezen dat je volwassen bent geworden Poldergrower , wel jammer dat de verslagen met meer dan 2 gr de watt niet gepost worden.

 

De flessen Boost van Aptus zijn ongeveer 40,- eur per liter en hebben een gemiddelde dosering van 25 ml tot 50ml per 100ltr water.

Start en Top Calmag booster hebben doseringen van 20 ml per 100ltr water.

Erg voordelig in gebruik dus.

 

Nou om nog even een misverstand uit de wereld te helpen een stukje tekst over het door mij gebruikte medium en het bufferend vermogen van kokos.

 

COCO of COGr?

 

De meeste kwekers kunnen met COCO het best uit de voeten. Het COCO kokossubstraat heeft een behoorlijk bufferend vermogen, waardoor je minder snel in de problemen komt. Met de juiste kennis en voldoende aandacht, kun je met COGr nog betere resultaten behalen. Door een grovere structuur speelt de buffer geen rol, waardoor je de voedingsgift nauwkeuriger kunt afstemmen. Meer informatie hierover lees je op de productpagina’s: CANNA COCO en CANNA COGr.

Zuiver en duurzaam

 

De COCO en COGr substraten beschikken over het RHP-keurmerk, dat staat voor zuiverheid. Als enige producent bereiken we dat zonder de kokos te steriliseren. Hierdoor blijven de sponsachtige vezelstructuur en de van nature voorkomende goede schimmels behouden. Kokos is een natuurlijke en hernieuwbare grondstof. Voor de productie en het transport is relatief weinig energie nodig.

Bud,

 

@Poldergrower

2 gram normaal i.p.v uitzondering? Vertel.....!

 

BudWiser...succes met deze kweek. Wie/wat heeft je uitgedaagd?

 

Een zeer pijnlijke en blauwe kleine teen, Karma?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste foto is van de Original Amnesia van Dinafem erg stabiele soorten en zeker de moeite van het proberen waard (voor outdoor ook de autoflowers).

 

Daaronder een Blad van de Rollex OG Kuch van Devills Harvest

gallery_44286_17972_1510821.jpg

 

gallery_44286_17972_1536538.jpg

 

 

Positronic Claustrum

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44286_17972_2021855.jpg

 

Amnesia stek

 

gallery_44286_17972_2462299.jpg

 

Rollex OG Kush krijgt ongeveer 3 ltr met de gieter extra op willekeurige tijdstippen gedurende de dag.(rechts op de foto)

 

Rechts achterin Rollex OG Kush maar andere pfeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen zondag hebben de planten lage Ec gehad van 1.6 opgebouwd uit Regulator ,Phosfor ,Topbooster

Canna Coco A & B en een volledige dosis Aptus Enzym ,vervolgens restant van ong. 50ltr voedingswater

met gietertje gegeven.

(Enzymen werken beter met lage Ec)

Vat schoon gemaakt ,en voeding aangemaakt met in plaats van Phosfor ,de CalMag toevoeging (30ml op 100ltr)

die vanaf 3e week bloei 1 keer per week wordt meegegeven om tekorten te voorkomen.

En de plant op het juiste moment de juiste voedng te geven.

 

Maandag de oplossing toegediend via druppelaars ,daarna vat gevuld met 100ltr water 15ml Regulator ,50ml P boost

30ml K boost ,A & B naar 1.8 Ec ,30ml Topbooster , scheutje Ph- zo uit de fles op gevoel erin mikken terwijl circulatie pomp

lekker aan het mengen is. Slokje Warsteiner...... een dabje geen kinderen in de buurt ,alleen van de buren vederop.

 

Ph meter erin ..............................voila 5.8.

 

gallery_44286_17972_170534.jpg

 

Rollex OG bitch kan niet wachten met haar droge strot

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Budwiser,

 

Het staat er best goed bij maar als je echt hydro wilt kweken en sturen gebruik dan calcinit en kristalon brown.

Maak hiermee een A en een B oplossing en stuur ermee richting de bloei, meer heb je niet nodig.

Canna groeien we allemaal mee op maar sommige worden volwassen, en dan zijn opbrengsten van 2 gr de watt meer normaal als uitzondering

Aptus is 1 grote marketing stunt met elke liter die tussen de 100 en 150 euro kost en je hebt een hele batterij nodig...

 

 

 

Poldergrower

 

 

 

Blijft leuk dit, hoezo neutraal en objectieve instelling?

 

BudWiser710 is totaal onafhankelijk en werkt met de produkten die hem het meest bevallen en heeft alles uit eigen zak betaald.

Als die flessen echt zo duur waren en niet doen wat het etiket claimt had ik ze niet aangeschaft en zeker niet jarenlang gebruikt.

 

Ik vis regelmatig op karper en dan gebruik ik boillies(homemade) van soms 20,- eur per kilo , de ander vist met een gekookte aardappel.

Als die ander een karper vangt en ik niet , dan wil dat niet zeggen dat dat een betere techniek is.

Je kan het ook proberen maar het is niet gezegd dat je wat vangt.

Ik vis liever met boillies maar heb vroeger ook met aardappel gevist ''volwassen geworden" zeg maar.

Het gaat erom waar je het liefst mee werkt ,vertrouwen in hebt en daarom kan je alleen maar ergens over meepraten

door dingen zelf uit te proberen en te ervaren.

 

vet maat, ben benieuwd wat het worden gaat!

 

Zie wel da ik paar weekjes te vroeg op bezoek was, dis toch stiekem mooier om te zien :likken:

 

succes en mengze (moe er nie aan denken hahaha) :whistle:

 

JE WEET DAT JE WELKOM BENT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Budwiser zijn teen het weer doet zonder ''painkilling'' gaat hij een voorgroei hokje bouwen en

80 ''Rollex OG x Rollex OG ''BudWiser710 crossing zaden zaaien en voorgroeien.(groeitentje uitgeleend)

 

Vervolgens worden de mooiste 60 geselecteerd en onder 400w natriumlamp naar 4 a 5 internodes opgekweekt

toppen ,dieven tijdens gehele groei ,tot en met eerste bloeverschijnselen.

Bloeien en bij het verschijnen van de mannen worden deze weer in de groeiafdeling gezet, waar de lamp nu

naar 12/12 gaat en inmiddels de ondertussen aangeschafte Amnesia stekken staan te genieten van een

behaaglijk zonnetje en Aptus nutrispray (na een douche dislike te hebben gehad bij binnenkomst).

 

Dan wordt de BudWiser710 crossing gecreerd.

 

gallery_44286_17972_2755702.jpg

 

gallery_44286_17972_207642.jpg

 

Bovenste foto linksachter , onder midden rechts Amnesia haze week 5 dag2

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rollex OG Kush is ''tha bomb'' High Times cup winner 2013

 

White Fire OG x Kuchi is Rollex OG Kush

 

Nadat er een grammetje van Rollex OG was aangeschaft in een Amsterdamse shop heb ik besloten zaden te bestellen.

Budwiser710 heeft uit Rollex OG reguliere zaden een man gepakt en een mooie Rollex OG vrouw bestoven.

Uit deze mooie dame zijn 200 plus zaden gekomen en de kiemkracht zit op 100%.

3 van in totaal 5 zaden werden vrouwen en staan lekker mee te genieten van de zon op de Amnesia stekken.

 

Ik heb nu 5 keer een Rollex OG gekweekt en ze doet me elke keer versteld staan van de aroma's en smakenkabinet.

Laat staan de opbrengsten van gemiddeld 80gr per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...