Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

30 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch. The Story Continue's

Recommended Posts

Zelfde setup.

 

De aarde is opgewaardeerd met 3 kilo Guano Kalong 100% natuurlijke vleermuizen mest. Bijgevoegd is nog 80 liter aarde, dus totaal rond de 500 liter.

 

Ik heb de aarde door elkaar gehusseld en ingewaterd, Maar niet de wortels verwijderd. Daarin weer 30 nieuwe jonkies geplaatst in 5 rijen van 6. Wat een drama weer met die stekken, maar we moeten het er maar mee doen. Eigen stekken maken is ergens van prio 10, naar prio 1 geschoten wat mij betreft ;-) In ieder geval. Deze staan er nu een week in.

 

De vorige ronde heb ik ze naar eigen inzicht te vroeg in de bloei gezet. Daar ga ik nu beter op letten. Liever langer groeien.

 

Wat me stoort, is dat WEDEROM de blaadjes onderin omkrullen. De lucht komt alleen maar van boven binnen, wat veroorzaakt dit toch!

 

Zie hier de foto's:

 

 

 

 

gallery_33188_18642_191660.jpg

gallery_33188_18642_46648.jpg

gallery_33188_18642_65542.jpg

 

 

edit: waarom werkt die image code ineens niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de BB code gebruiken.

 

 

 

gallery_33188_18642_191660.jpg

 

 

Succes met je 2de run!

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes.

 

De blaadjes onderin zou ik me geen zorgen over maken, zolang de nieuwe maar goed zijn en blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het zijn altijd alleen de onderste die omkrullen als een kano.

 

Tocht zeiden de boys hier. En dat klinkt ook wel logisch. Het is koud. En koude lucht blijft onder hangen. Maar me kweekruimte heeft een constante temperatuur van minimaal 19 graden. Oke er staat een raam open, die koude lucht binnen laat. Maar dan alsnog kan die lucht hoofdzakelijk alleen via de bovenkant naar binnen bij de tent. En de lamp draait atm 24/7 1200 watt. In de tent zelf is het dus ALTIJD rond de 27/28 graden op het moment.

 

 

Dus tocht? hoe dan!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de plant in het begin veel uit weinig blad moet halen. Het gebeurt bij mijn kweekjes ook altijd en ik kijk nauwelijks nog naar het onderste blad. Is de rest van de plant gezond en gaat de vergeling niet door? Zo niet dan is er niks aan de hand en kan je beter op wat anders focussen is mijn idee.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik kijk naar het plaatje en mijn intuïtie zegt direct overbemesting.

 

(Ok, ik doe een poging: bovenaan claw, dat doen haasjes vaker bij te hoge ec. Onderste blaadjes glimmen als een malle> te hoge ec. Opgekruld blad > slechte verdamping > door te hoge ec.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad komt door verschil in temperatuur en luchtvochtigheid, overbemesting zie je meteen aan de bladpunten.

Er is zat nieuwe wortelgroei aan de gang in de grond dus verbrande bladpunt zie je zo.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de puntjes zijn verbrand, maar dat heb ik altijd gehad met amnees. Ik heb ook altijd op zwaar bemeste grond gekweekt (eerst gewoon aarde uit de shop, later Guano). Ik heb vaak in het begin verbrande puntjes, maar na 2 weken als de plant wat groter is heb ik daar geen last meer van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pg jij hebt meer ervaring dan ik, maar ik durf toch te beweren dat het verbrande punten verhaal niet opgaat voor de stekkenhaze.

 

In mijn ervaring krijgen ze die punten door een licht Ca gebrek, en op het einde als ze veel K eten. Bij mn eigen plantjes starte ik erg hoog in de ec, geen puntjes. Rond week 5 zat ik lager in de ec en toen kwamen ze ineens bij sommige blaadjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Rodja perfecte info.

 

Ik heb zeker niet vaak stekken amnees gedraait dus mijn info is misschien niet spot on.

 

Bruine heeft het ook over kou en over een open raam en kou slaat ook neer vlak boven de aarde.

 

Guano aarde is 1 van de zwaarste aarde die er is dus een amnees die van een lage ec houdt krijgt idd onherroepelijk een bladpunt of misschien wel 2 (lol) maar ze blijven er ook kort en gedrongen door en dat is ook wat iedereen wil met amnees.

Dat bladpuntje zorgt trouwens niet voor start problemen hoor, ze knallen gewoon door.

 

Hou ze groen bruine!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onderste blaadjes krullen soms om of verbranden iets omdat de stek zich moet aanpassen aan het nieuwe klimaat. Zolang de stekjes goed aan slaan en de nieuwe uit groei en de nieuwe bladeren wel mooi blijven en zonder verbranden puntjes gaat het helemaal goed komen.

 

Succes deze ronde en ik volg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, knallen doen ze sowieso. Over 3 weken krijgen ze ineens honger en dan schreeuwen ze om extra voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de aarde vrij droog op de foto bruine, als de aarde niet genoeg vochtig is om verse wortelpunten te huisvesten dan zien ze er ook zo uit. Niet zo zuinig met water geven. Volgende x ook maar eens mycorizzha schimmels erbij doen, dat helpt ook bij temperatuur schommelingen en pH stabilisatie.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit was toevallig vlak voor de water gifte.

 

Ik geef ongeveer per dag 4 liter water (2 liter in de ochtend 2 liter in de avond) En om de 2 dagen 10 liter erbij.

 

Dit om de aarde zoveel mogelijk nat te houden.

 

 

Ik heb er nu ook 3 tensio's ingestoken die geven aan:

 

120 / 220 / 170

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is vlak na de watergift, maarja, binnen 3 uur is het weer uitgedroogd.

 

Links en rechts onderin blijft het altijd wat natter. Misschien loopt de boel een beetje af?

 

gallery_33188_18642_19217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa. Als het hokje in een huis is waar mensen wonen heb je al een hogere CO2. Maarja als je naar buiten blaast of dergelijke heeft het allemaal geen nut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa. Als het hokje in een huis is waar mensen wonen heb je al een hogere CO2. Maarja als je naar buiten blaast of dergelijke heeft het allemaal geen nut

 

Ook als dat hok leeg staat, en de persoon/personen 99% leven in de rest van de woning?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...