Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bindoor

Zou Deze Ph Meter Geschikt Zijn?

Recommended Posts

Ik zou graag de Ph waarde van mijn water willen meten, omdat ik met kraanwater water geef.

 

Nou ben ik student dus echt veel geld wil ik er niet aan uitgeven, ik kwam deze meter tegen bij de praxis voor €10,-

5070147-0_300x300.jpg

 

Er staat bij:

 

Deze digitale pH-meter kun je eenvoudig in een pot of in de volle grond plaatsen. De pH-meter meet de zuurgraad van de aarde. Steek de meetstaaf voor driekwart in aangedrukte en vochtige aarde. De naald zal na 60 seconden de zuurgraad van de aarde weergeven.

 

Nou wil ik de Ph waarde van het water meten, niet alleen de potgrond. Dat zou toch prima moeten lukken?

 

 

Bindoor :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op voor wortelschade als je in de pot prikt,dat kan je kosten. ;)

Gebruik maar om af te zuren van je water meten,als het tenminste wil met zo een steekpen-dingetje.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanvullende studie financiering aanvragen en goed spul kopen :likken:

Je kunt ook zonder PH meting een plantje tot goed eind brengen, is genoeg over te vinden op dit forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grondprikkers zijn niet precies genoeg... ff 2x slikken en een echte kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd een 3 punt meting bij een ph meter. Die beginnen al voor 20€ via china en 45 van de winkel in NL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou wil ik de Ph waarde van het water meten

Ik denk dat die meter specifiek voor grond is. Als hij ook geschikt zou zijn voor vloeistoffen zou dat er wel bij staan.

EDIT: Oh shit één jaar te laat :rtfm: :thumbsdown: :execute

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 10 eur bestel je 12000 ph-strips in shenshengchina .

dan heb je genoeg voor 7 levens .

en ze zijn goed want ik heb ze zelf geeikt .

niet allemaal maar een stuk of 3 en die klopten pecies .

die praxis dingetjes zetten mensen in hun tuin bij de planten om bij omwonenden intersant over te komen .

ik heb zo 1 ook gehad van de welkoop tijden geleden .

ik zuurde een liter water af met 6 dopjes salpeterzuur en dan kwam ie in de buurt van de ph 6 .

nu weet ik dat hier waar ik woon 6 drupjes salpeterzuur genoeg is .

en grondmonsters nemen is een weest of tijd want neem 10 proeven en je hebt 10 verschillende ph s .

yupdoei en de maffel

:vape:

merrie crismus

 

en voor 5 euro heb je een flesje ghe ph-tester dan heb je + 1000 testen en harstikke 1-voudig en doeltreffend .

dat gaat met een reageer- buisje dan een drupje testvloeistof ff schudden en aflezen .

ga nu niet de shengshengchina test -stripjes aflezen op het staalkaartje van de ghe test want dan klopt er geen yota meer van .

die fout heb ik me r zelf gemaakt heey en klopte er geen flikker zn reet meer van heey .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...