Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Colubedy

California Orange, Led & Cfl

Recommended Posts

Hallo,

 

Dit keer besloot ik mijn favoriete wiet die ik nergens meer kon vinden zelf maar eens proberen te groeien. Dat is California orange. Ik heb dit zaadje van Dutch passion. Ik ben van plan de groei te beginnen met een combinatie van 4 leds en 5 spaarlampen, respectievelijk 5 watt chineze en 20 watt philips. Als ik de bloei inzet ben ik van plan over te gaan naar 9 spaarlampen. Ook zal ik proberen om de groei zoveel mogelijk horizontaal te houden mbv een scrog netje.

 

Tnl4s0p.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou die spaarlampen laten en straks meer leds doen

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou die spaarlampen laten en straks meer leds doen

 

 

succes

 

Dit ben ik niet van plan te doen gezien het feit dat de led lampen maar een kwart van het vermogen van de spaarlampen hebben. Bij mijn vorige plant leverede het toevoegen van spaarlampen een aanzienlijk verschil op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn boerenverstand zegt dat die philips 20watts zijn, das zon 1100 lumer 360kanten op?

een 5 euro action led heeft 800+ (met kapje er af haal je de 1000 wel) voor 10watt al het licht naar benee

 

maar wie ben ik

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn boerenverstand zegt dat die philips 20watts zijn, das zon 1100 lumer 360kanten op?

een 5 euro action led heeft 800+ (met kapje er af haal je de 1000 wel) voor 10watt al het licht naar benee

 

maar wie ben ik

 

Ah oke daar kan ik me wel in vinden ja, is overigens 1370 lumen als ik met niet vergis. Maargoed deze lampen schijnen te nauw om een plant van grofweg 30 bij 30 cm breed volledig te belichten, en dan met name de onderste stukken. Dat is waar ik een groot verschil zag met de spaarlampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, heb vandaag even wat geknutselt.

Ik wilde een 12v ventilatortje van een computer gebruiken voor een beetje circulatie in het kastje. Met behulp van een 12v laptop oplader kan ik deze aansluiten op een stopcontact (zit ook ingebouwd in de kast). Op het doosje van de ventilator stond dat het voltage bereik 4 tot 14 volt was, wat mij het idee gaf om een potmeter ertussen te zetten zodat ik het toerental kan veranderen naar behoefte. Hieronder foto's van het eindresultaat.

 

NVAdpKz.jpg?1

 

Az6oCQu.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wereld soortje en mooi knutsel doosje. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch van knutselen houd zou ik proberen om voor elke spaarlamp een reflectortje te maken, of meerdere lampjes onder 1 reflector. Inderdaad gaat er nu wel wat licht naar plaatsen waar het niet nodig is.

 

Just a thought.

 

succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plantje is er nu al een aantal dagen, en ze groeit snel. Volgende update als ik haar heb getopt.

 

TvyavXx.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen na de voerde internode he. Voordat je al begint met knippen. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen na de voerde internode he. Voordat je al begint met knippen. 😉

 

Dat komt goed, zoveel geduld heb ik nog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heren,

 

Zoals beloofd een update. Gisteren de 5e node getopt, is sindsdien al een stuk groter geworden. Nu lijkt het heel snel te gaan.

 

SOKheSM.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Action heb je nu spaarlampjes van 1460 lumen 24w (=104w) e27 2700k voor 2,79. Merk Calex.

 

 

Succes! Gr Sup3rhaze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Action heb je nu spaarlampjes van 1460 lumen 24w (=104w) e27 2700k voor 2,79. Merk Calex.

 

 

Succes! Gr Sup3rhaze!

 

Hallo super haze. Bedankt voor je tip, dit lijkt een stuk goedkoper alternatief dan de philips variant. De lampen die ik heb zijn 20w en 1320 lumen ofzo uit mn hoofd dus ik ga ze niet vervangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

bij deze een update van mij plantje. Ik heb hem twee dagen geleden op 12/12 gezet en vandaag het scrognetje boven gezet, ik denk zelf dat dat misschien wat eerder had gekunt hoewel die nog wel redelijk kort is. Groeit wel erg snel op dit moment, maar ik denk over een week of twee niet meer.

 

Foto zonder scrog:

 

uIanXR7.jpg?1

 

En met

269wZdK.jpg?1

 

tkGr3Cw.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Hier is een knappe foto van mn plantje heden ten dage. Ziet er sinds een paar dagen erg mooi uit. Was nog een hele klus om de hoogte groei in bedwang te houden. Hier de foto

7d2Zyda.jpg?1

 

Ik tel 13 toppen, das krap voor 0.12 vierkante meters (30x40 cm)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar een paar foto's gemaakt. Eerst met licht:

 

0HnJHAw.jpg?1

 

En twee zonder:

tY71Tc0.jpg?1

 

8jqJLHi.jpg?1

 

Kristallen zijn al aanwezig. Denk dat ze nog een week of 3 moet. Heb haar nu ongeveer 7 weken op 12/12. De toppen zijn over het algemeen nogal luchtig en dun. Ik hoop dat ze dan ook nog wat in volume toenemen komende week(en).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...